113 Reacties

4 jaar geleden

Ik ben zo in de war over die hydrofiele doeken.. De één zegt 100 doeken de ander 6. Ik heb een 2 starters pakketten besteld bestaat uit 18-dlg twv 15€ps : 6 hydrofiele Luiers 6 mond doekjes 6 multi use & 3 hydrofiele luiers voor in het bedje (voor het idee dat deze poepvrij zijn) En 6 luxere schouder doeken. Maar ik geniet en stress tegelijk van deze uitzet waslijst zeg. Ik heb maanden de tijd maar alles moet nu nu nu weet niet of dat nesteldrang is maar het houdt me zo bezig. En het leuke is eraf omdat alles met dat corona online moest. Gelukkig zijn de meeste winkels weer open en kunnen we als aanstaande mama's weer gezellig stadten voor de babysssss 🎁🎁🎁🛍️🛍️🛍️

4 jaar geleden

Reactie op Mommylisa

Ik ben zo in de war over die hydrofiele doeken.. De één zegt 100 doeken de ...
Ik vond het eerst ook heel verwarrend allemaal maar heb nu gewoon aangeschaft wat ik zelf denk nodig te hebben. Als je toch iets blijkt te missen tijdens de kraamtijd dan is er vast wel iemand die het even voor je wil halen😊

4 jaar geleden

Reactie op Essie27

Ik vond het eerst ook heel verwarrend allemaal maar heb nu gewoon aangescha ...
Ja indd zo denk ik ook. En de bestaande uitzetlijstjes uit magazines of van site zijn commercieel beïnvloed. Ik denk zeker niet alles wat ze schrijven nodig te hebben. En sommige items wacht ik bewust nog even mee zoals een eetstoel, wipstoeltje, speelkleed.

4 jaar geleden

Reactie op Mommylisa

Oké hier ben ik benieuwd naar hoebedoel je dat precies?
Zodra je je baby billetjes hebt verschoond, smeer je vaseline weer op de billetjes Want de eerste dagen van de baby is de poep heel stug en plakkerig beetje teer achtig. En moeilijk te verwijderen doordat er vaseline opzit haal je het er zo af. Scheelt weer schrale billetjes door het boenen ☺️ Dit was de tip van kraamverzorgster

4 jaar geleden

Reactie op Mommylisa

Ik ben zo in de war over die hydrofiele doeken.. De één zegt 100 doeken de ...
Hydrofiel doeken (en washandjes en spuugdorkjes etc.) zijn zo bijgekocht, wibra zeeman Hema. Had ik bij mijn eerste, had er keurig 6 of zo. Zijn wel keer of 3 bij gaan halen. Totdat ik niet meer mis greep😁 zo kom je vanzelf op een aantal dat werkt voor jou

4 jaar geleden

Ik heb de baby lijst gebruikt van 24baby, maar zit alleen een beetje met de hoeveelheid kleding en welke maten je nodig hebt! We weten niet wat het wordt en vind het behoorlijk lastig om in te schatten wat een baby allemaal nodig heeft qua kleding 🙊

4 jaar geleden

Ik vind de lijst van de consumentenbond trouwens ook heel fijn, staat ook rangschikking tussen wat je ècht moet hebben en wat bijv veel ouders handig vonden om te hebben. Heb die gebruikt bij het maken van mijn eigen lijst.

4 jaar geleden

Hallo allemaal! Op internet kan je lijsten zien wat je allemaal Nodig hebt! Op Google in toetsen wat heb ik nodig voor een baby en je ziet van die check lijsten super handig !!! Groetjes

4 jaar geleden

Welk babybadje hebben jullie?

4 jaar geleden

Welk babybadje hebben jullie?
Bebe baby set lekker hoog!

4 jaar geleden

Bebe baby set lekker hoog!
Welke is dat? Ik zoek ook een mooi hoge!

4 jaar geleden

Welke is dat? Ik zoek ook een mooi hoge!
Deze heb ik! Alles voor 80€

4 jaar geleden

Deze heb ik! Alles voor 80€
Die hebben wij ook, mijn man van 2m kan er prima bij staan :-)

4 jaar geleden

Welke flesjes en spenen e.d. Schaffen jullie aan?

4 jaar geleden

Welke flesjes en spenen e.d. Schaffen jullie aan?
Wij hebben bij onze eerste goede ervaringen met dokter Brown. Deze heb ik dus weer aangeschaft.

4 jaar geleden

Ik gebruik de uitzetlijst van de consumentenbond en die van de kraamhulp. Meeste dingen probeer ik 2e hands via marktplaats of Facebook Messenger te halen. Scheelt geld en is duurzamer dan alles nieuw. Verder laat ik alles voor wat het is. Mijn vriend kan desnoods nog iets halen mocht het echt nodig zijn na de bevalling.

4 jaar geleden

https://www.consumentenbond.nl/zwanger/baby-uitzetlijst

4 jaar geleden

Welke flesjes en spenen e.d. Schaffen jullie aan?
Ik kreeg als tip inderdaad dr browns. Maar ik twijfel of ik al flesjes ed moet kopen. Wil graag borstvoeding geven (weet dat het kan mislukken) en bij de intake van de kraamzorg gaven ze aan dat als het aanleggen niet direct goed lukt ze liever borstvoeding via een spuitje/cupje/dopje oid geven dan met een speenfles om te voorkomen dat de baby aan de speen gaat wennen en daardoor de borstvoeding juist moeilijker wordt. Prenatal, etos etc etc zijn hier letterlijk om de hoek maar uiteraard niet 24 uur per dag open (wel 7 dagen per week). Dus twijfel voor om voor nood bijv 1 of 2 complete flesjes te kopen....

4 jaar geleden

Reactie op LotteF

Ik kreeg als tip inderdaad dr browns. Maar ik twijfel of ik al flesjes ed m ...
Ik gaf ook borstvoeding en ga dat nu ook weer doen. Er komt een tijd dat ik aan het werk ga en wil dan kolven. Baby zal dan aan de fles gewend moeten zijn. Advies is dat ong met 6wkn te proberen. Dus af en toe fles geven. Dus alle tijd om fles te kopen. bij de eerste moest ik na aantal dagen afkolven en via fles voeden omdat ze precies moesten weten wat er naar binnen ging. (Ivm zkh opname) dus ik was blij dat ik al even rustig uitgezocht had welke fles ik wilde gaan proberen.

4 jaar geleden

Welke flesjes en spenen e.d. Schaffen jullie aan?
Wij hebben 3 soorten flessen gekocht en de opvolg speen hiervoor: dr. Brown, difrax en avanti. Zijn ook drie van de meest voorkomende merken met de meeste accessoires 😁 Qua fopspeen hebben we veel kado gehad waar we niet echt iets mee willen. Zelf 2 Bibs spenen gekocht mocht onze kleine man een speen willen...