45 Reacties

3 jaar geleden

Is dat niet midden in een sprong. Misschien last van slaapregressie of progressie hoe je het wilt zien.

3 jaar geleden

Reactie op Francis1991

Is dat niet midden in een sprong. Misschien last van slaapregressie of prog ...
Ja zou heel goed kunnen... alleen weet ik niet hoe ik dan moet handelen. Aan toegeven tot de sprong voorbij is?

3 jaar geleden

Mijn zoontje slaapt ook weer erg slecht ik geef er maar gewoon aan toe bij ons in bed slaapt hij namelijk beter! Ik probeer hem wel elke avond gewoon in z’n bedje te leggen, maar ik merk voor ik zelf ga slapen of hij vaak wakker is enzo.

3 jaar geleden

Reactie op evelinestewart

Mijn zoontje slaapt ook weer erg slecht ik geef er maar gewoon aan toe bij ...
Ja hier hetzelfde, ik leg m met al z’n slaapjes in z’n eigen bed dat gaat goed. Alleen in de nacht dus niet... hoe oud is jouw kleintje nu?

3 jaar geleden

Ook 7,5 maand! Het slapen ging eindelijk weer goed en nu opeens niet meer🥲 maar goed tussen ons in slaapt hij beter dan kan ik hem ook gelijk voeden! Ik slaap alleen veel slechter als ons zoontje naast ons ligt.

3 jaar geleden

Hier een beetje gelijkaardig. Zoontje vandaag 8 maanden. Zijn ledikant staat tegen mijn bed aan met 1 kant open, dus net zoals een cosleeper. Matrasje een 3cm lager dan die van mij. Nu enkele weken geleden is hij beginnen kruipen en ook zich optrekken. Dat laatste vind hij fantastisch, zo kan hij over de rand van zijn bed kijken. Maar ja, hij kan dus ook zijn ledikant uitkruipen en van mijn bed vallen. Hij slaapt meestal met zijn hoofd op mijn matras. Is hij beginnen doen sinds hij naar zijn buik kan draaien. In de nacht komt hij soms tegen me aangekropen. Maar ik vond het dus toch beetje eng dat hij weg kon kruipen dus had ik zijn bedbodem naar omlaag gedaan. Nou dat was dus de zieligste dag uit zijn leven. 1. Hij kon dus helemaal niet meer over de rand kijken. 2. Maar het ergste, hij kon niet meer met zijn hoofd op mijn matras liggen omdat dat nu een 30cm hoger was 🙈 Hij ging dus gewoon staand gaan slapen 🙈🙈. Die nacht heeft hij dus gewoon bij mij geslapen en de volgende dag heb ik zijn bed terug verhoogd. Dus ja, hier zijn we nog niet aan eigen kamer toe. Nu kind en gezin raad ook aan om ze tot 12 maanden bij de ouders op de kamer te laten slapen. Dit zou later geen problemen geven. Ik geniet nog volop van mijn ventje snachts. Heerlijk om hem zo dichtbij te hebben, al slaap ik er zelf wel slecht door want je waakt heel fel. Maar ja, dit is niet voor eeuwig.

3 jaar geleden

Misschien is het 'gewoon' de slaapregressie is van rond 8 maanden?

3 jaar geleden

Die van mij krijst hele nachten. Zelfs bij ons in bed, ben doodop en raadeloos.

3 jaar geleden

Hier ook al aantal nachten, bijna 8 maanden oud en normaal slaapt ze zo en meteen door maar tis nu alleen maar krijsen en overstuur..

3 jaar geleden

Same! Precies zelfde leeftijd. Telkens bij ons in bed. Super gezellig. Maar ik ben bly als ze weer in d'r eigen bedje wilt 😅

3 jaar geleden

Kan het zijn dat de tandjes doorkomen ? Zoontje hier bijna 9 maanden slaapt al dik een half jaar bij ons in bed, maar nu komen er tandjes door en wilt hij overdag alleen maar op ons slapen want dan ligt hij niet helemaal plat. En voor de nacht is hij tevreden omdat hij dicht bij ons ligt. Maar wordt wel weer veel wakker.

3 jaar geleden

Reactie op Miss V

Hier een beetje gelijkaardig. Zoontje vandaag 8 maanden. Zijn ledikant sta ...
Awh haha... ja daar heb je ook wel gelijk in. Het is ook echt niet dat ik ‘m niet dat ik de strijd aanga als die door blijft huilen. Ik laat m dan fijn met ons slapen, maar ik vind het gewoon erg bijzonder dat dit nu zo ineens gebeurd, maar ja misschien wel een sprongetje idd.

3 jaar geleden

Hier precies het zelfde ons zoontje is 8 maanden en word meestal rond een uur of 00:00/01:00 wakker (in zijn eigen bed) daarna neem ik hem lekker mee naar ons bed. de wandeling van zijn kamer naar die van ons slaapt hij al weer.. vind het belangrijker dat hij goed slaapt en dat doet hij tussen ons in. Ik denk dat er vanzelf wel een tijd komt dat hij is zijn eigen bed doorslaapt. (Wij vinden het op dit moment ook wel onwijs gezellig wakker worden met ze 3e in het grote bed🙊)

3 jaar geleden

Mijn dochtertje slaapt appart in haar babybedje in ons kamer(op een afstand) Meestal hebben ze nu angst om alleen gelaten t worden Dus zoeken ze naar de ouders voor hun veiligheid. Misschien moet u proberen om u zoontje bij u in de kamer t laten slapen maar dan appart in zn bedje

3 jaar geleden

Hier ook in bed omdat iets anders geen optie is. Wordt 100 keer per nacht wakker 😩

3 jaar geleden

Hier hetzelfde verhaal. Zoontje 7,5 maand. Slaapt al een paar weken slecht ivm verkoudheid maar sinds dagen wil hij alleen nog maar bij ons in bed. Ik laat het maar toe. Anders zijn het verdomd zware nachten..

3 jaar geleden

Onze zoon slaapt nu ook al een week bijna tussen ons in. 8,5mnd is hij. Gelukkig ben ik niet de enige.. Ik zei het van de week per ongeluk op het consultatiebureau. Domste fout ooit natuurlijk, want dat mag aaaaaabsoluut niet😅 Ik weet nog van onze dochter dat dit vaak ook met de sprongetjes even zo was en dat het na die tijd prima weer verder lukte in haar eigen bed. Ze raken er niet zomaar aan gewend..

3 jaar geleden

Ons kleintje sliep vanaf ongeveer 5 a 6 maanden snachts op zijn eigen kamertje. Ik kon er toen eigenlijk ook al iedere 1.5 u uit voor zijn tutje maar nam dat voor lief. Toen werd hij bij 6.5 mnd heel verkouden en ziekig. We hebben hem toen bij ons in bed laten slapen en inmiddels is hij 8 maanden en slaapt hij nog steeds vanaf 22.00/01.00 u bij ons in bed. Toen sliep hij ook beter en wij zelf ook. Mn vriend is er heel makkelijk in. Hij zegt: als hij straks kan praten snapt hij dingen beter maar nu is hij nog zo klein en wat is er nu fijner dan dicht bij papa en mama slapen. Vervolgens gingen ook de nachten tussen ons in drama, vaak huilen en wakker en soms zelf niet door wat water te troosten. Nu lijkt het de laatste dagen weer bergopwaarts te gaan (nog 1 a 2 x wakker als hij tussen ons in ligt maar makkelijker te troosten), we sliepen vanmorgen ineens samen uit tot 09.00 (!!!). Ik denk of hoop dus dat het ook mede een sprongetje icm verkoudheid was.. En nu komt de twijfel of we hem dus weer moeten gaan aanleren om in zijn eigen bedje te slapen.. Om dezelfde reden als jij.. Maar anderszijds denk ik, hij is nog zo klein en samen slapen vinden we alledrie het fijnste en iemand bij mij in de straat zei laatst; ach bij ons hebben ze tot hun 3e in bed geslapen. Er komt vanzelf een moment dat ze dat niet meer willen hoor. En dan denk ik: waarom hier niet gewoon lekker van genieten, ipv moeilijk doen..

3 jaar geleden

Reactie op alie10101

Onze zoon slaapt nu ook al een week bijna tussen ons in. 8,5mnd is hij. Ge ...
die van ons slaapt al maanden tussen ons in, het CB kan de pot op! of gaan zij naast het ledikantje zitten! Gewoon doen wat goed voelt

3 jaar geleden

Reactie op alie10101

Onze zoon slaapt nu ook al een week bijna tussen ons in. 8,5mnd is hij. Ge ...
Hahahaha het cb. Ik dacht laatst ook: oke flapuit zeg maar gewoon dat aaaaalles goed gaat en ook zn slapen. Als ze nu eens andere houding zouden aannemen dan zouden moeders tenminste eerlijk durven zijn en zouden ze ook eerder adviezen van ze aannemen. 😂