18 Reacties

3 jaar geleden

wij hebben bij onze eerste een kraamfeest gehouden en daar was ik ontzettend blij mee. De dichtbijzijnde mensen waren al geweest maar zo hebben we alle familie kennissen enz. in een dag gehad en ik vond het ontzettend fijn dat we niet dagelijks bezoek kregen. Voor deze keer wacht ik nog wat langer af wat de corona doet, maar in principe hebben we al erg lang gepland om eind september weer een kraamfeest te houden

3 jaar geleden

Ik ben mijn partner nog aan het overhalen! Zou veel liever een babyborrel willen hebben dan constant bezoek over de vloer..

3 jaar geleden

Hier gaan we de babyborrel uitstellen we waren eerst van plan voor het te doen maar met de eisen van de staat zien we het niet meer zitten

3 jaar geleden

Voor mijn kant van de familie en kennissen doen we een borrel bij mijn ouders thuis. Wij wonen zelf op een klein appartement, dus dan hebben we een groot deel al meteen gehad. De rest van vrienden en de kant van mijn vriend die laten we ieder voor zich komen.

3 jaar geleden

Voor ons zijn familie en goeie vrienden altijd welkom maar wij doen toch een babyborrel voor de mensen die wij mss niet zoveel zien/iets mee hebben/(oude)collega’s van mij. Mijn man zit ook best hoog in de boom binnen die bedrijf waarvoor hij werkt dus ook de mensen vanuit zijn afdeling zouden wij op de babyborrel uitnodigen. Wij hebben ons babyborrel gepland in September want hij zou eigenlijk eind augustus komen maar nu wordt ik op 9-8 al ingeleid maar ja, die datum houden we gewoon aan. Voor ons was het niet z’n moeilijk beslissing want die babyborrel krijgen wij ook als cadeau van de ouders 🥰

3 jaar geleden

Reactie op kvsamantha

Ik ben mijn partner nog aan het overhalen! Zou veel liever een babyborrel w ...
Gewoon uitleggen alles wat HIJ van te voren moet doen/regelen thuis en goed uitleggen dat het voor ELK bezoek moet gebeuren 🙈 Mss stapt ie dan wel vanaf 😅

3 jaar geleden

Ik vind een baby borrel te onpersoonlijk.zelf 2x geweest voelde meer als cadeautje afstorten en klaar. Nu hoeft van mij ook zeker in corona-tijd niet iedereen (gelijk) langs te komen. Kindje komt eind juli/ begin augustus en m'n man heeft direct een maand vrij daarna. Dan zien we de familie en kennissen wel gezellig af en toe in de tuin.

3 jaar geleden

Reactie op jan knilles

wij hebben bij onze eerste een kraamfeest gehouden en daar was ik ontzetten ...
Hier precies hetzelfde :)... twijfelen nu alleen om het in 2 groepen te verdelen i.v.m. grote familie en vriendenkring... ene helft begin van de middag andere einde van de middag...

3 jaar geleden

Wij geven eind september een borrel. Niet bij ons thuis, wel op een locatie waar we voldoende afstand kunnen houden ivm corona. Wij doen dit omdat: 1. We dan in 1 klap iedereen hebben gehad en niet iedereen bij ons thuis over de vloer hoeven te hebben. 2. We houden van feestjes 😊

3 jaar geleden

Wij doen een baby borrel, maar wel simpel. 2 uurtjes met wat te drinken en beschuit met muisjes en wat lekkers voor de kinderen.

3 jaar geleden

Geen van beide! 🤣 Bij ons komen alleen mijn ouders langs en voor de rest willen we niemand over de vloer hebben. Eerst zelf genieten met zijn 3’en en daarna komt de rest pas. En dan komen ze langs op ‘afspraak’ (van te voren bellen/afspreken). En ook niet elke week iemand. Zeker nu niet met corona. 😊

3 jaar geleden

Ik laat de mensen thuis komen. Babbyborrel vind ik minder persoonlijk, weer veel geregel, kost ook weer genoeg geld. Maar we hebben dan ook geen grote familie en niet zo veel mensen die we van het werk moeten uitnodigen. Want als je dat wel hebt is een borrel wel handig. Collega's laat ik wel afspreken dat ze samen op 1 dag komen.

3 jaar geleden

Je hebt misschien ook mensen die na de borrel komen en erna alsnog langs willen komen thuis... of niet?

3 jaar geleden

Hier niet. Zo'n grote familie/vrienden en kennissenkring hebben we niet. En voor zo'n borrel heb je toch weer je hele huis / tuin vol met mensen en dan wil ik dat weer allemaal goed geregeld hebben. Te veel gedoe. Ik laat liever de mensen gewoon op kraambezoek komen. Veel persoonlijker en geen overprikkelde mama en baby aan het eind van de dag.

3 jaar geleden

Reactie op NandaR

Hier precies hetzelfde :)... twijfelen nu alleen om het in 2 groepen te ver ...
goed idee, dat houd ik in gedachte

3 jaar geleden

Reactie op vera_b

Je hebt misschien ook mensen die na de borrel komen en erna alsnog langs wi ...
bij ons was dat niet zo, enkele konden niet of waren het vergeten maar daarvan is er maar 1 ofzo na geweest en die is ook maar kort geweest.

3 jaar geleden

Reactie op vera_b

Ik laat de mensen thuis komen. Babbyborrel vind ik minder persoonlijk, wee ...
Als we een babyborrel doen dan zullen er indd mensen ervoor ook komen dichte familie en goede vrienden maar zou de babyborrel ook gewoon in de tuin willen doen

3 jaar geleden

Hier gewoon de opa's en oma's en de ooms en tantes langs laten komen en de rest wacht maar even. Bij de eerste veel te snel gegaan met visite en ik heb er niet van genoten. Vond het verschrikkelijk al die mensen over de vloer dus dat doen we nu mooi anders we gaan eerst genieten