66 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb alles gewassen en gestreken. Moet zeggen dat het er wel nog gewoon als nieuw uitziet eigenlijk 😅

3 jaar geleden

Nieuwe kleren was ik niet 🤭😋 gekregen en tweede hands kleren wel 🤭 en strijken begin ik niet aan 🤣

3 jaar geleden

Toevallig heb ik net alles gewassen en vandaag ga ik alles strijken.

3 jaar geleden

Wassen natuurlijk, er hebben zoveel verschillende mensen aan gezeten.

3 jaar geleden

Ik was en strijk alles wel. Wassen sowieso, want er blijken stoffen in nieuwe kleertjes te zitten die de babyhuid kunnen irriteren.

3 jaar geleden

Ik was en strijk echt alles. Wel met gewoon wasmiddel. Wasverzachter gebruik ik al nooit. Wel was ik het meeste op 40 graden. Dit omdat de meeste kleding niet heter mag worden gewassen

3 jaar geleden

Ik ben net ook mijn stapeltjes was aan het sorteren om dit weekend te wassen en strijken ! Alles gaat in de was! Zowel nieuw als tweedehands.

3 jaar geleden

Wassen! omdat nieuwe kleren soms chemische stoffen bevatten die aanleiding kunnen geven tot allergische reacties en huid-irritaties, is het verstandig ze eerst te wassen. Niet met wasverzachter omdat daar babies vaak ook allergisch op reageren.

3 jaar geleden

Ik doe alles wassen en strijken. Dat geeft mij meer rust anderd moet ik nog aan denken dat ik het in mijn verlof moet doen en ik wil dan helemaal niks doen hahah

3 jaar geleden

Wasmiddel van le chat voor babys besteld en dan kan ik beginnen wassen. Nu met corona draait het wasmachine overuren 😅+ je weet niet wie het aangeraakt heeft. Strijken enkel indien nodig.

3 jaar geleden

Ik heb echt alles gewassen en dingen die gestreken moesten worden heb ik ook gestreken 😊! Heb nog een paar dingen die gewassen moeten worden. Maar kan ook nog over een aantal weken 😊!

3 jaar geleden

Toevallig werk ik in de babykleertjes handel, je moet ze echt wassen! De kleertjes worden geverfd en je raad het al, dit is niet altijd milieuvriendelijk.. omdat je baby nog zo een teer huidje heeft wil je hem/haar hier niet aan blootstellen. Dit geldt overigens voor alle nieuwe spullen, denk ook aan knuffels & speelgoed etc

3 jaar geleden

Ik was alles maar strijk alleen de lakentjes. Ik heb er al een hekel aan en echt geen geduld om al dat kleine grut te gaan strijken 😂

3 jaar geleden

Wassen is wel aan te raden, twee redenen, ivm bacteriën doordat veel mensen eraan hebben gezeten, maar belangrijker nog, de chemicaliën die worden gebruikt bij het proces van het maken van de kleding. Strijken deed ik de eerste periode wel bij mijn eerste. Ben ik wel snel mee gestopt, maar het is zo gepiept met die mini kleertjes 😋

3 jaar geleden

Wassen zou ik wel doen. Kleurstoffen en bacteriën etc. op de kleding zijn niet goed voor de baby. Gewoon op 30 graden een kort programma dat alles even doorgespoeld is, zonder wasverzachter en als het goed is zie je dan geen verschil en is het als nieuw 😊 strijken.. Tja het is bezigheidstherapie tijdens je verlof haha, ik denk dat je het, als de kleine er is, niet meer bij kan houden 😬

3 jaar geleden

Ik ben alles al aan t wassen en strijken! Maar dan ook echt alles. Kleding, dekens, hydrofiele doeken, washandjes, slabbers. Ik denk dat ik alleen sokken niet strijk 🤣. Ik doe niet super veel wasmiddel of wasverzachter erbij, dus je ruikt niet perse “baby”. En om wat iemand anders al zei, soms zijn baby’s er allergisch voor of krijgen een reactie erop ..

3 jaar geleden

Alles gewassen in de neutral en daarna op kleine hangertjes of over het wasrek netjes uitgehangen. Dan hoef je het meeste daarna niet meer te strijken. Ik wil het risico niet lopen dat de huid van de baby zal irriteren de eerste tijd. Onze zoon was erg gevoelig op badolie/sopjes en het was toch wel een opluchting dat ik niet in die eerste hectische weken ook nog eens al zijn beddengoed/kleding/hoezen/doeken ook nog eens moest wassen, omdat dat het ook zou kunnen zijn. Ik heb bij de kleding wel wasverzachter gebruikt, flexibiliteit van de kleding vind ik er beter door.

3 jaar geleden

Ik ben een beetje verwend... mijn moeder heeft alles gewassen en gaat bekijken wat ze allemaal gaat strijken. Wij wonen op een klein appartement en met alles wat wij hebben aan kleertje, zou ik toch wel even bezig zijn geweest om het gewassen te krijgen. Nu kon alles op een grote droogmolen en was het zo klaar.

3 jaar geleden

Ik ga speciaal wasmiddel en wasverzachter van ' Neutral kopen.. is parfumvrij! Wasverzachter vindt ik ook fijn zodat de kleertjes lekker zacht worden.. en idd alles wassen, nieuw en 2e hands.

3 jaar geleden

Ik was alles met neutral. Om de stof zacht te maken kun je er een scheut azijn bij doen. Strijken doe ik ook. Dan ziet t er netjes uit. Verder haal ik overal de labeltjes uit. Die gaan vaak ook irriteren