66 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Ilss88

Toevallig werk ik in de babykleertjes handel, je moet ze echt wassen! De k ...
Op hoeveel graden zou jij dit adviseren?

3 jaar geleden

Ik ben nooit van het strijken geweest. Maar ik heb alles gewassen en gestreken qua kleding. Hydrofiele doeken/washandjes alleen gewassen. En ik gebruik Neutral. Sowieso altijd nieuwe kleren/stoffen wassen ivm de chemische behandelingen die kleding/stoffen krijgen en andere mensen het evt hebben aangeraakt.

3 jaar geleden

Ik heb alles gewassen en gestreken. Wat ik nu nog bij koop wordt mee en mee gewassen en gestreken.

3 jaar geleden

Ik heb alles gewassen en gestreken, kleertjes, knuffeltjes, lakens, moltons, alles dus. Met Robijn klein en krachtig wasmiddel (ruikt naar Zwitsal). Ze raden aan om geen wasverzachter te gebruiken. In wasverzachters zitten geur- en kleurstoffen die je baby鈥檚 huidje kunnen irriteren. Dit heb ik daarom dus niet gedaan. Het meeste zit er nog zo goed als nieuw uit, er zijn er een paar die er nu wel wat gebruikt uit zien jammer genoeg, maar ik weet nu wel zeker dat alles er goed uitgewassen is. Ik heb eerst een lege wasmachine gedraait op 90掳 en daarna heb ik alles op 30掳 gewassen op een vol programma.

3 jaar geleden

Reactie op Mary83

Op hoeveel graden zou jij dit adviseren?
Je kan de kleertjes prima op 30 graden wassen, dan zijn de chemische stoffen eruit.

3 jaar geleden

Ik heb alles gewassen met zwitsal van Robijntje, en geen wasverzachter. Ook strijken ben ik niet zo van, alleen het ledikant lakantje heb ik gestreken 馃槄

3 jaar geleden

Ik heb alles gewassen op 30 graden met Robijn, die ik ook voor onze kleding gebruik. Alles ziet er nog goed uit. Geen wasverzachter, omdat dit wel afgeraden wordt. Daarbij is het nu nog steeds zacht. Strijken heb ik niet gedaan, hekel aan 馃お

3 jaar geleden

Wij hebben alles met neutral gewassen en wat nodig was gestreken. Lijkt wat mooier in de kast馃槵

3 jaar geleden

Alles wordt gewassen met Robijn op 30 graden. V.d rest strijk ik sowieso altijd alles, dus ook de baby kleertjes 馃挋

3 jaar geleden

Hier alles voor de 1e 2/3 maanden (dus Mt 50/56/62) gewassen met AH puur (goedkope neutral)en gestreken. Daarnaast hebben we de kasten goed uitgesopt voordat de kleren e.d. er weer terug in gingen.

3 jaar geleden

Ja hoor, gewoon strijken! Doe ik nog steeds bij de kleding van mijn dochter van 3. En straks weer voor de baby.

3 jaar geleden

Alles is gewassen met speciale wasmiddel voor gevoelige huid wasverzachter gebruik ik niet voor de baby daarna alle kleertjes en lakens gestreken hydrofiel luiers in de droger gedaan die niet gestreken die nemen namelijk minder vocht op na het strijken dus die gewoon gewassen en in de droger gedaan

3 jaar geleden

Ik zou het echt wassen hoor... Doe ik met alle kleding en zeeeeker voor de baby. Er zit zoveel rotzooi in nieuwe kleding, dat wil je niet op dat tere huidje hebben.

3 jaar geleden

Ik ga alles wassen met Neutral en daarna strijken, houd ik mezelf ook nog een beetje bezig馃お Ben nog niet begonnen met wassen, wil nog niet te vroeg wassen.

3 jaar geleden

Alles (incl. knuffeltjes, gehaakte mutsjes en dekentjes) parfumvrij gewassen. Heb alleen de lakentjes gestreken. Kleding vind ik niet nodig; dat het bacteri毛n doodt is achterhaald en hydrofiele doeken en badcapes e.d. zou ik sowieso niet strijken want dan absorberen ze minder goed.

3 jaar geleden

Ik heb alles gewassen: (hoes)lakens, dekens, kleding (ook boxpakjes, rompers en alle shirtjes, broekjes en vestjes), hydrofiele doeken, knuffels en speelgoed 馃槄 strijken heb ik bij de eerste lading was wel gedaan: lakens, kleding en dekens. Nu was ik af en toe een nieuw pakje of speeltje mee en laat ik het gewoon drogen aan de waslijn of in de droger (wel goed labels lezen)

3 jaar geleden

Jep, wassen voor gebruik. Ik werk zelf in een kleding winkel en ondanks dat mensen nu best hygi毛nisch zijn niezen ze alsnog over de kleding, laten kleding op de grond vallen, geven het vast aan hun kind/baby om het daarna weer terug te leggen. Dit zijn maar enkele voorbeelden. Daarom was ik tot minimaal 6 maanden alles voor gebruik. Gewoon spoelen is afdoende. Strijken doe ik alleen mijn draagdoeken 馃

3 jaar geleden

bij mijn eerste kindje heb ik alles gewassen. nu ga ik het ook doen 馃槈

3 jaar geleden

Echt alles tot aan knuffels hebben wij gewassen met de neutrale wasmiddel,alles heerlijk buiten aan de lijn laten drogen. Daarna heeft mn vrouw bepaalde dingen gestreken. Nu ligt het heerlijk en netjes in de kast.

3 jaar geleden

Alles gewassen. Tot aan boxkleden, denkens en knuffels toe. Mn moeder was zo lief om een dag te komen en te helpen met strijken 鈽猴笍