63 Reacties

4 jaar geleden

Zeker!!! 8 februari op wintersport (ga niet skiën) en in mei nog even 11 dagen naar Kreta. Ik kijk er erg naar uit, laatste x "adults only" hotel haha

4 jaar geleden

Reactie op marjor

Gaaf New York! Hebben jullie nog geshopt voor de baby? Wij gaan ook nog naa ...
Ja zeker! Maar uiteindelijk toch weer bij de Zara beland, aangezien de rest toch wel erg prijzig was haha. En natuurlijk mini converse schoentjes gekocht 🤩

4 jaar geleden

Wij willen nog 1 keer buiten Europa op reis. Ik denk dat we voor een camperreis door Canada kiezen i.v.m. goede hygiëne, uitstekende gezondheidszorg en voldoende beschikbaarheid van gezond eten :-) Maar vind het ook wel spannend om nog zo ver weg te gaan (eerste keer zwanger en dat heeft jaren geduurd, dus bescherm het met m'n leven haha!)

4 jaar geleden

Hallo allemaal, Wij hebben een vakantie geboekt naar Aruba. Is een van jullie tijdens de zwangerschap daar op vakantie geweest? De reden dat ik het vraag heeft te maken met het Zikavirus. Hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden. Alvast bedankt. Groetjes, Yohana

4 jaar geleden

Reactie op Berni

Hmm, volgens mij is dat iets van 2/3 jaar geleden. Ik heb toen ook zika geh ...
Was je toen zwanger toen je het kreeg?

4 jaar geleden

Reactie op yohanayfara

Was je toen zwanger toen je het kreeg?
Nee, voor mijn zwangerschap gehad. Ik heb het idee dat het virus in de NLse media veel groter wordt gemaakt. Op de voormalig NLse Antillen zijn er ook geen baby's met microcephaly geboren. Er zijn ook genoeg wetenchappers die betwijfelen of er een causaal verband bestaat tussen zika en microcephaly. Ik zou eigenlijk naar Suriname gaan op babymoon, maar vanwege dengue en het coronavirus, laat ik dat achterwege.

4 jaar geleden

Wij gaan in maart heerlijk naar Fuerteventura voor 12 dagen all inclusive. Nog nooit gedaan dus ben erg bent

4 jaar geleden

Ja toch nog even een stedentripje in de meivakantie of naar Ibiza lijkt me ook wel wat.

4 jaar geleden

Heerlijk as zaterdag naar Oostenrijk (niet skiën, dat risico ga ik niet nemen). In mei nog even naar Kreta 11 dagen en dan heerlijk de zomer in! Laat het kindje daarna naar lekker komen!

4 jaar geleden

Reactie op Berni

Nee, voor mijn zwangerschap gehad. Ik heb het idee dat het virus in de NLse ...
Hi Berni, Dank je wel voor je reactie. We hebben besloten niet naar Aruba te gaan. We willen dat risico toch niet nemen. Heb je een andere bestemming gevonden?

4 jaar geleden

Voor vrouwen die tijdens hun zwangerschap met het vliegtuig gaan ✈️ : Gaan jullie bij security ‘gewoon’ door dat scan apparaat of geven jullie aan dat je zwanger bent en liever gefouilleerd wil worden. En liever fouilleren: doen ze daar nog moeilijk over? Heb eens gelezen dat er straling bij vrij komt en je als zwangere vrouw mag weigeren.

4 jaar geleden

Voor vrouwen die tijdens hun zwangerschap met het vliegtuig gaan ✈️ : Gaan ...
Geen idee eigenlijk, niet over nagedacht. Ik lees even mee voor de reacties. 😀

4 jaar geleden

Reactie op Berni

Nee, voor mijn zwangerschap gehad. Ik heb het idee dat het virus in de NLse ...
OHH ga je niet meer naar su? Mij vk zei dat we dat ook nog ff moeten checken. Onze tickets zijn namelijk wel geboekt al voor begin mei... hmm. En dan ben ik 24 weken

4 jaar geleden

OHH ga je niet meer naar su? Mij vk zei dat we dat ook nog ff moeten checke ...
Ik zou in februari gaan, maar dat leek mij geen goed idee vanwege dengue en het coronavirus. Inmiddels hebben ze overigens de regels voor reizigers uit China aangescherpt, maar dengue is en blijft een reeel risico.

4 jaar geleden

Reactie op Roslyn

Wij hadden een poos geleden al een reis geboekt naar China voor maart. Nu m ...
Wij hadden in mei geboekt Bali en lombok maar Ivm zika geannuleerd 😒.. geen idee waar we nu naar toe moeten. Moeten echt ff schakelen tussen een ‘verre’ reis en ineens wat dichterbij. Dus als iemand nog tips heeft.. bijna alles wat buiten Europa ligt wordt door de GGD bestempeld als ‘risicogebied met muggen’

4 jaar geleden

Reactie op MGHB

Wij hadden in mei geboekt Bali en lombok maar Ivm zika geannuleerd 😒.. gee ...
Dat is balen! Verre reizen en binnen Europa is inderdaad heel iets anders, maar kan ook zeker mooi zijn. Wij zijn na ons trouwen naar Portugal geweest. We zijn toen aan de kust begonnen bij Faro (auto gehuurd) en naar boven gereden en teruggevlogen vanaf Porto. De gastvrijheid en verse vis was ons goed bevallen. Maar dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk. Wij gaan zelf naar New York in maart nu heb ik gekeken op de website van het rivm en vervolgens doorgeklikt en daar staat dat het zika virus ook actief is nog in usa. De kans lijkt me zeer klein ook nu met het Corona virus maar merk toch dat ik een beetje begin te twijfelen. Nemen jullie hiervoor contact op met de huisarts of verloskundige om dit te bespreken?

4 jaar geleden

Reactie op marjor

Dat is balen! Verre reizen en binnen Europa is inderdaad heel iets anders, ...
Ow New York is prachtig! Zijn wij vorig jaar geweest toen gijs 1,5 was. De vk verwees mij door naar de GGD. Die kun je bellen om een afspraak te maken om door te spreken wat de risico gebieden zijn. Zij geven aan dat niet alle landen waar muggen voor komen ook zika is. De USA is natuurlijk zo groot dat het goed kan zijn dat de muggen met name aan de Mexicaanse grens zijn. Ik zou gewoon daar even een afspraak maken

4 jaar geleden

Eind april gaan we samen 2,5 week relaxen in Turkije 🤗🤗

4 jaar geleden

Wij gaan volgende week naar New York!

4 jaar geleden

Reactie op Dunesjka

Wij gaan in maart heerlijk naar Fuerteventura voor 12 dagen all inclusive. ...
Wij gaan in april ook lekker naar Fuerteventura! Ook all in, lekker makkelijk. Ben ook erg benieuwd!