15 Reacties

2 jaar geleden

Ja het is een fase 🤣

2 jaar geleden

Oh wat fijn om dit bericht te lezen... hier ook heel erg! Lijkt wel baby puberteit 😨 was al bang dat het aan ons lag!!

2 jaar geleden

Reactie op Chelseavh

Ja het is een fase 🤣
Gelukkig 😂😂

2 jaar geleden

Ok gelukkig n fase ... hoelang duurt die fase ?? Mij zeiden ze tot 3 jaar 🤪

2 jaar geleden

Reactie op Skorpina

Ok gelukkig n fase ... hoelang duurt die fase ?? Mij zeiden ze tot 3 jaar � ...
Mijn god 😂

2 jaar geleden

Ja hier ook!! Gillen en ontdekken noem ik het maar🤣

2 jaar geleden

Hier ook zo. Onze dochter is van 17 juli. Ook huilen als ze geen aandacht krijgt of iets niet lukt of niet mag. Slaan en knijpen en alles op de grond gooien 🙈🙈

2 jaar geleden

Yes, hier ook, mij zoontje gooit ook met speelgoed en eten als niet gaat zoals hij wil😜

2 jaar geleden

Jep hier ook! Als je "nee, dan gaat het stuk" zegt als iets niet mag dan extra hard juist doen en je aankijken alsof je gek bent🤣

2 jaar geleden

ze worden zich nu bewust van hun eigen ik, ze krijgen door dat ze een eigen wil hebben en gebruiken deze dan ook om is goed uit te testen

2 jaar geleden

Jup hier ook! De afgelopen weken gilde hij als hij iets duidelijk wilde maken. Dat is gelukkig nu veel minder. Sinds hij meer brabbelt. En we hebben continue gezegd, probeer je dit duidelijk te maken? Wijs maar aan wat je bedoelt, bedoel je dit? En dan het wijzen oefenen. Maar hij gilt nog steeds als hij gefrustreerd is. Bijv als het lopen niet lukt. Of als iets niet lukt met zijn speelgoed. Van het weekend gooide hij zijn fietsje door de kamer en gilde en huilde hij met zijn hoofd op de grond. Ik ben er maar naast gaan zitten en heb continue gezegd, je bent boos, het geeft niet dat het niet lukt,K kom maar ik wil je graag troosten. En uiteindelijk samen de fiets weggezet. Maar ik dacht wel jeetje als hij dit in de supermarkt ofso gaat doen haha daar moet ik nog even niet aan denken! Hij kijkt ook of en hoe wij reageren. Dan kruipt hij ineens naar het stopcontact en kijkt dan wat wij doen. Of hij slaat ineens en kijkt dan wat er gebeurt. Op die momenten pak ik zijn hand en zeg dan duidelijk; NEE, dat mag niet. Dat doet pijn. En dan aai ik met zijn hand om aan te geven hoe het wel moet. Tja ik denk dat ze nu veel meer emoties voelen, impulsen en willen weten hoe erop gereageerd wordt.

2 jaar geleden

Oja! Ik las online dat het kan helpen om gebaren te leren zodat je een beetje kan communiceren voor ze echt kunnen praten. Ik heb nu een aantal keer het slaap gebaar herhaald en vanmiddag deed hij het gebaar zelf! Misschien kan je daar nog iets mee?

2 jaar geleden

Was al aan het zoeken op "driftbuien". Verschonen is een drama. Als hij iets niet wil gooit hij zich heel hard achterover en vaak huilen en gillen. Ook dat slaan wat andere mamas omschrijven en boos kijken. Ik hoop echt dat het gauw over gaat want dit is eeeecht niet leuk!

2 jaar geleden

Oh zo herkenbaar….hoop ook dat een fase is 🙈

2 jaar geleden

Is idd een fase, althans had ik gehoord. Ik herken dit zwaar, de nachten zijn slopend want hij gilt ipv huilen. Moet hele tijd politie agent spelen, hem dus van plekken weghalen waar hij absoluut niet mag spelen. Slaan, gillen, overal vallen en dan weer huilen. Gevaarlijk klimmen overal, moet constant opletten. Hij stopt alles in zijn mond, heeft bijna de tv kapot gemaakt. Heeft de ventilator kapot gemaakt, is al op de trap geklommen en de bank. En ben ook nog eens zwanger..🥲, lord show mercy.