33 Reacties

3 jaar geleden

Ik ben ingeleid bij mijn zoon en de weeën kwamen zo snel dat ik om een ruggenprik had gevraagd. Van het zetten niks gevoeld, alleen niet op tijd verminderd waardoor ik geen persdrang voelde en dus op advies van de gyn moest persen. Dat wil ik deze keer eigenlijk niet

3 jaar geleden

Ik ben ingeleid en heb ook weeen opwekkers gehad. Hierdoor echt een weeenstorm gehad. Na 4 uur continu weeen met amper een minuut ertussen was ik op. Mijn weeen zorgden niet voor ontsluiting. Ik wilde eigenlijk remifentanyl. Dit werd mij echter afgeraden omdat dit maar 4 uurtjes werkt en ze deze spuit maar 1 keer kunnen zetten. Ik kreeg het advies voor een ruggenprik. Dit heb ik opgevolgd. Beste wat ik had kunnen doen. Geen pijn meer gehad en ik voelde mijn persweeen wel gewoon. Ik heb niks met de bevalling geleden terwijl ik er 19 uur over heb gedaan en 1,5 uur heb moeten persen. Onze zoon zat met mijn schoudertje klem. Ik was dezelfde dag nog op de been. Nu zwanger van onze 2e. Deze keer een dochter. Ook nu zal ik weer worden ingeleid. Ik zal eerder om de ruggenprik vragen deze keer

3 jaar geleden

Hier bij de eerste ruggeprik gehad, vond het zalig om geen pijn te voelen, alleen kon ik mn benen totaal niet meer bewegen🙈 heb er niks van gevoeld alleen wat vervelend dat je uw rug bol moet zetten met ne dikke buik in de weg😂. Omdat mn knip niet goed genas moest ik terug geknipt worden en ook een ruggenprik gevraagd want wilde liever niet onder volledige narcose. Die deed wel iets meer pijn helaas en jeukte achteraf wel een beetje

3 jaar geleden

Reactie op Risje

Oh, wat vervelend dat je zoontje aan de antibiotica moest! Ik heb door de k ...
Dit was wel 8,5 jaar geleden, wellicht dat het beleid sindsdien veranderd is. Hij moest preventief aan de antibiotica, en pas na drie dagen kwam de kweek terug en bleek hij niks te hebben... Maar toen was het kwaad al geschied. Borstvoeding is 3 maanden lang een ellende geweest (ik snap nog steeds niet hoe ik dat nog zo lang heb weten vol te houden) en ik denk dus dat het door die antibiotica kwam, maar dat is natuurlijk ook koffiedik kijken... Ik ga het er in elk geval niet nog een keer op wagen!

3 jaar geleden

Reactie op Sokkie

Dit was wel 8,5 jaar geleden, wellicht dat het beleid sindsdien veranderd i ...
Hier ook koorts gemaakt maar was niet zeker of dat door de ruggeprik kwam want bij mn herstelknip totaal geen koorts gehad. Mn zoontje is ook uiteindelijk op antibiotica gezet geweest, werd de eerste 48u opgevolgd door bloed te trekken om de 24u en ze zagen zn waardes stijgen( weet niet meer hoe het noemt🙈) ze konden helaas niet achterhalen waaraan hij eventueel aan besmet raakte maar wel aan de buitenkant van zn navel besmet met stafylokokken. Heeft ook last van atopisch eczeem

3 jaar geleden

Ik heb de ruggenprik als heel plezierig ervaren. Ik werd ingeleid en de ontsluiting kwam niet door dus het duurde lang. Omdat m’n kindje de heftige weeen niet aan kon is het uiteindelijk een keizersnede geworden. Ik had met de ruggenprik nog volledige controle over mijn lijf en ik voelde de weeen goed.

3 jaar geleden

Ik vond het HEEEEEEERLIJK, het was zo’n opluchting 😅. Ik moet nu in augustus bevallen van me tweede, maar ik twijfel heel erg of ik weer voor de ruggenprik ga kiezen of niet...

3 jaar geleden

ik heb zonder ruggenprik bevallen van een meisje, schat van een meisje. Het was totaal niet pijnelijk. Nu opnieuw zwanger en hoop terug zonder pijn en zonder riggenprik te bevallen

3 jaar geleden

Ingeleid met oxytocine en wat waren de weeen heftig. Na uren van weeen en 0 voortgang in ontsluiting de ruggenprik gevraagd en hell yeah!! Beste keuze ever. Waarom pijn leiden als het niet hoeft denk ik dan 😁 Sowieso bij de tweede weer

3 jaar geleden

Ben bang van naalden dus wou geen ruggenprik en wou voelen hoe het voelde om natuurlijk te bevallen 😅Werd bij mijn eerste ingeleid en kreeg een weeënrush van 2u, mijn benen trilden zo hard van de pijn ik kreeg Ze zelfs niet onder controle omdat het ineens zo sterk was. Riep achter een ruggenprik maar had al volledige ontsluiting. Totaal duur 3u bevalling. Bij de tweede was ik eigenlijk vergeten hoe pijnlijk het laatste deel van de bevalling was. Weeën zijn pijnlijk maar die kleine die eruit komt holy moly😅. Ook weer geschreeuwd achter een ruggenprik maar na mijn water te breken was die kleine er op 40min. Nu derde keer en ben weer super bang. Weet dat als mijn water breekt het nu nog sneller zal gaan en ben bang dat dat ergens ver van het ziekenhuis zal zijn. Mijn vriendinnen hebben een epidurale gehad en zijn allemaal Positief erover. Hebben kunnen genieten van de bevalling. Ik echt niet🙃. Pak die baby maar en laat me met rust aub. En naaien zonder verdoving was ook pijnlijk. Na de bevalling wel super genezen en na uurtje al aan het stappen maar ik ben BANG!😅

3 jaar geleden

Vierde bevalling in zicht en zonder twijfel de ruggenprik! Ik wil genieten van de bevalling en niet afzien. Geen spijt van de vorige drie bevallingen met ruggenprik. Iets voel je altijd, maar de pijn is dan wel te verdragen.

3 jaar geleden

Hele gekke vraag misschien, maar hoe zit dat na een ruggenprik dan met de katheter? Doet dat geen ontzettende pijn? Is dat aanbrengen niet een gedoe? Heb je naderhand niet veel last met bijv plassen? En het zetten van de ruggenprik? Is dat pijnlijk of eng? Ik ben namelijk echt wel bang voor prikken 😯

3 jaar geleden

Reactie op Vanessa1982-24

Vierde bevalling in zicht en zonder twijfel de ruggenprik! Ik wil genieten ...
Had je ook bijwerkingen?