55 Reacties

3 jaar geleden

Ik volg even mee. Ook lichtjes zenuwachtig😅

3 jaar geleden

Volg ook effe mee is nu mijn eerste natuurlijke bevalling mijn eerste was keizersnedec

3 jaar geleden

Ik volg ook graag mee wordt me 1ste bevalling, ben zeker ook zenuwachtig, klinkt raar maar kijk er wel naar uit🙊

3 jaar geleden

Mijn eerste bevalling was super..😀 hele dag gewinkeld en om 20:15 braken mn vliezen.. om 20:45 al 10 cm ontsluiting en ze was er zo 😁 zonder pijnstilling oid en gewoon op eigen kracht! Hoop dat mn 2e bevalling weer zo super gaat! 😇

3 jaar geleden

Reactie op Mommy1989

Mijn eerste bevalling was super..😀 hele dag gewinkeld en om 20:15 braken m ...
Aaah wat fijn!!! Moest je ook overgeven haha?

3 jaar geleden

Ik ben van 3.30 tot 11.29 bezig geweest. Van dr eerste wee naar dat hij op mijn borst lag. De weeën kwamen bij mij direct keihard binnen door een weeenstorm, uiteindelijk bleek hij ook sterrenkijker te liggen. Ondanks alles is mijn ervaring anders. Je doet het gewoon. Op het moment dat het gaat beginnen, ga je mee met het moment. Ja het doet pijn, maar je weet ook waardoor de pijn komt en wat je te doen staat. Heb vertrouwen in jezelf, dat je het kan en dat je het zult doen. Geef goed aan wat je voelt en als je het niet meer trekt, probeer dan wat voor je werkt. Een warme douche, bad, medicatie, massage.

3 jaar geleden

Met 36+1 begon de bevalling met het breken ban de bovenste vliezen om 02:00. Door de Vk voor controle naar het zkh gestuurd, daar bleek ik al 6cm ontsluiting te hebben (niets van gemerkt alleen wat lage rugpijn). In het zkh braken spontaan de vliezen. Verder ontsloten, persweeën stopte op een gegeven moment daarom een infuus gekregen om het weer op gang te brengen. Onze nu knappe zoon van 3 om 12:34uur met 1 knip mogen verwelkomen 🥰. Geen pijnstilling gehad. Tip: relaxed blijven. Nu de 2e op komst is vind ik het een stuk spannender omdat de 1e zo onverwacht vroeg kwam... Succes! 💪🤞

3 jaar geleden

Heel positief. Had door de hypnobirthing cursus veel vertrouwen in dat ik het gewoon kan. 12 uur lang ontsluitingsweeen, waren heftig maar nooit gedacht dat ik t niet vol hield. Bevalbad vind ik de beste uitvinding ooit! Gaf zoveel ontspanning. Lang persen (ruim 2 uur) ivm opgeslagen handje. Knip nodig. Dus ging niet heel soepel, maar was en ben nog steeds zo trots! Ze is thuis geboren, vond ik ook erg fijn. Kijk nu eigenlijk gewoon uit naar de 2e bevalling!

3 jaar geleden

Mijn 2e bevalling, maar ik kan jullie vooral zeggen juist niet te veel te focussen of andere bevallingen hoor! Laat alles op je af komen elke bevalling is anders, straks maak je jezelf alleen maar gek omdat je horror verhalen hoort en blijkt het voor jezelf heel erg mee te vallen. Dat heb je al die tijd voor niks zo'n stress gehad. Ik kan jullie wel zeggen dat je voor jezelf een fijne houding moet geven en gewoon kijken wat voor jou prettig voelt. Ik zelf had rugweeen ving deze op door op mijn knieën te zitten en over de bank te leunen, maar toen kreeg ik als tip van de vk om op mijn rug te liggen en ze zo weg te puffen dit werkte veel fijner achteraf. En douchen of warme kruik kan je helpen ontspannen de rest valt gewoon niet te voorspellen bij de een is het snel en de ander heel lang. Hoe dan ook gaat het een ervaring worden die je nooit gaat vergeten en als je er later op terug kijkt ook echt een van de mooiste dagen uit je leven. Ik heb trouwens foto's laten maken, bij mij heeft de vk ze gemaakt omdat ik medisch werd door poepen in vruchtwater achteraf echt heel blij mee super mooi om te zien hoe het is gegaan aangezien je waarschijnlijk alles van onder zelf niet ziet of meemaakt. Heel veel succes in ieder geval🍀 en jullie kunnen het! In elke vrouw zit een oermoeder en die oerkracht komt eruit tijdens je bevalling 😘😘

3 jaar geleden

Heb trouwens wel moeten overgeven. Bakerpraatje wellicht. Maar ze zeggen dat je zo ook kunt zien hoe ver je bent qua ontsluiting. Rond de 4 en 7 cm schijnt je lichaam een soort hormoon uit te scheiden, waardoor je ineens alles eruit kan gooien. Gek he!

3 jaar geleden

Ik ben er niet heel zenuwachtig om. Ik heb nu zoveel dingen gekeken en gelezen. Ik hoop wel dat ik de weeen aan kan, dat is denk ik t enige waar ik nu tegen op kijk. Onthou, geboortepijn is de enige pijn dat NUT heeft, t brengt je bij je kleintje. Je nieuwe bestieeee! Hou dat in je hoofd en je gaat t echt goed doen!

3 jaar geleden

Mijn eerste bevalling begon wel oké.. Werd smorgens wakker met rugpijn die steeds kwam en ging werd steeds beetje heftiger.. Rond 17.00 nog avond gegeten en zelfs nog ffe op en neer naar de supermarkt😅 toen vk maar gebeld en zat toen op 3cm richting zkh gegaan zat toen al op 4 cm vliezen gebroken en uurtje later zat ik op 7cm 😅 toen heb ik morfine pomp gekregen en toen daalde de hartslag van de kleine. Alle mensen in de kamer en alle voorbereidingen getroffen voor spoed keizersnede.. Bleek laterna niet nodig te zijn toen ze wat bloed van z'n hoofdje krabde. Want toen steeg zijn hartslag weer (meneer was ffe in slaap gevallen 😒) ondertussen wel weeën remmers gekregen die op eerste moment niet werkte maar laterna dus wel dus laatste beetje heeft best lang geduurd... Uiteindelijk pas om 01.19 bevallen met een knip want meneer was vrij zwaar🙈. Ik ben benieuwd hoe de bevalling gaat zijn met deze dame

3 jaar geleden

Ik ben nu ook 36 weken zwanger.. en best wel bang. Niet zozeer voor de pijn, maar gewoon voor alles wat op me af gaat komen en waar je zelf niet veel controle over hebt 😅 uiteindelijk is het enige dat voor mij telt dat ze gezond op deze wereld komt 😍 maar ik ben nog nooit zooooo zenuwachtig geweest 😅

3 jaar geleden

5 dagen geleden bevallen... ging op controlle had ik 7 cm ontsluiting kleine 20 min later was onze man er 😍

3 jaar geleden

Aaah wat fijn!!! Moest je ook overgeven haha?
Nee, niet overgegeven en ook niet misselijk geweest ofzo 🙂

3 jaar geleden

Reactie op Dieuw1801

Ik ben nu ook 36 weken zwanger.. en best wel bang. Niet zozeer voor de pijn ...
Jaaaa ikook! Elke nacht heb ik kriebeltjes als ik eraan denk. Hoe dichterbij het komt hoe erger kane r niet meer mee omgaan:(

3 jaar geleden

Reactie op Mommy1989

Nee, niet overgegeven en ook niet misselijk geweest ofzo 🙂
Ooh fijn gebeurt dus niet bij iedereen had je ook express niet teveel gegeten?

3 jaar geleden

Reactie op ViennaLolitaBentley

5 dagen geleden bevallen... ging op controlle had ik 7 cm ontsluiting klein ...
Wauw! Dat is toch wel een droombevalling🤩

3 jaar geleden

Ik volg ook graag mee...Mijn 1e bevalling, geplande keizersnede en best wel angstig

3 jaar geleden

Mijn ontsluitingsweeen begonnen ‘s nachts, maar heel draaglijk. Schoonouders kwamen nog op de koffie. S middags wilde ik nog wandelen want vond het niet opschieten qua frequentie van de weeen. Maar toen ik mijn jas aan had, kwam het ineens vaker. Om 18.00 uur verloskundige laten komen. Inderdaad overgegeven, maar dat was ik eerlijk gezegd zelf vergeten. Om 21.00 uur was onze dochter geboren in bad, thuis. Vooraf was ik heel zenuwachtig over of ik geluid zou maken en dat de buren dat zouden horen (kan me er niets van herinneren, maar deed ik natuurlijk wel). Wees gerust, meestal zit je zo in een bubbel vanwege de oerkracht, het oergebeuren, dat al je zorgen over spugen, schreeuwen, pijn, eten, etc. naar de achtergrond verdwijnen. Zeker als je daarna dat kleintje eindelijk vast hebt.