12 Reacties

2 jaar geleden

Goedenavond, Helaas heb ik ervaring met bloedprikken want onze zoon had een moeilijke start en hij groeide niet goed en kwam aan en viel af dus gingen ze in zijn bloed kijken wat er was. Maar bij ons waren de zusters heel lief je mag je kind vast houden, het einige wat mij dwars zat is dat ze zijn armpje beetje hard moesten vasthouden omdat hij doorhad wat er aan de had was en hij wilde het liefst weg rennen als het kon. Maar je mag je kind tegen je lichaam aanhouden en je moet wel zijn hoofd en andere arm vasthouden ik nam zijn lievelings speeltje mee of probeerde hem af te leiden met een flimpje op mijn tel. Heel veel succses hopelijk komen ze er snel achter wat er is

2 jaar geleden

Hoi, mijn dochtertje heeft rond 1 jaar erg onder de uitslag gezeten, zeker wel een paar weken (ze is nu 17 mnd). Hebben toen ook zalfjes gehad van de huisarts (niet ideaal maar 1 zalfje werkt wel goed). Wij dachten toen dat het misschien een glutenallergie was (komt voor in de familie), gluten weggelaten maar uitslag bleef dus dat was het niet. Ik denk dat ik er nu eindelijk achter ben, ze is gek op tomaten. Tijd niet gegeten en afgelopen kerst kreeg ze het weer een paar keer, gelijk weer onder de uitslag. Ook krabben tot bloedends toe. Verder geen ervaring met bloedprikken bij een kleintje, maar als je er daardoor achter kunt komen waar het van komt lijkt het me de moeite waard! Vreselijk zielig als ze zo onder de uitslag zitten! En dat smeren met zalfjes steeds is het ook niet helemaal. Ik geloof dat ei ook iets kan zijn wat voor uitslag kan zorgen (melk, noten inderdaad)🤷‍♀️ Meerdere dingen natuurlijk wel.. Misschien toch beginnen met de krentenbol weglaten? Je weet op een gegeven moment gewoon niet meer wat te doen. Heel veel succes in ieder geval!!

2 jaar geleden

Nee dat is zo, ik laat idd de krentenbol weg voorlopig...en ga opschrijven wat ie elke dag binnen krijg....of iets van smeerworst..melk denk ik niet want het is pas sinds paar maanden dat ie er echt last van heeft... we wassen nu alles met neutral en geen zeep in bad of onder de douche....je gaat van alles proberen ....

2 jaar geleden

Of misschien is het de banaan wel 🤦‍♀️🤷‍♀️

2 jaar geleden

Ja, ik gebruik ook geen zeep meer in bad inderdaad en ging ook alles met Neutral wassen. Dat had overigens geen effect bij ons maar je weet het nooit. Ik gebruik ook sowieso geen wasverzachter🤷‍♀️ En banaan kan ook een allergische reactie veroorzaken geloof ik. Misschien ook goed om dat even achterwege te laten dan ja. Inderdaad even alles nalopen, hopelijk komen jullie er dan uit. Ik heb nu de tomaat dus weer even achterwege gelaten en heb toen nog drie dagen moeten smeren met hormoonzalf en toen was de uitslag weg. Hopelijk zien jullie ook snel verbetering!

2 jaar geleden

Hier geen ervaring met bloedprikken maar wel met allergieën. KMA was direct duidelijk bij ons toen hij met 5,5 mnd voor het eerst kunstvoeding kreeg. Sindsdien dus op een koemelkvrij dieet allebei. Laatste maanden dacht ik er speelt nog iets, maar kon er niet op komen. En met inderdaad bijhouden wat hij wanneer at en wanneer hij klachten had kwam ik uit op tomaat en aardappel (en dan waarschijnlijk de hele nachtschade groep). Nu we die weglaten is hij veel minder onrustig. Laatste tijd overweeg ik ook een bloedtest om zeker te weten dat we niks hebben gemist.

2 jaar geleden

Ik weet wel dat bloedtesten voor 4 jaar niet volledig betrouwbaar zijn. De voorkeur gaat vaak uit naar weglaten uit het dieet en weer provoceren om allergie vast te stellen bij deze kleintjes. Maar ja dat is een hele zoektocht. De meest voorkomende allergieën zijn melk, soja, ei, pinda en nachtschade. En goed om te onthouden dat allergieën zich ontwikkelen en niet 'vast' staan vanaf de geboorte.

2 jaar geleden

Heel veel ervaring met bloed prikken helaas. Allereerst zorg dat je zeker weet dat die gene al eerder kleine kinderen geprikt heeft. Dit scheelt een hoop onzeker gedoe. Tot 3 maanden deden ze altijd hielprik. Tot 14 maanden deden ze het bloed prikken in haar duimpje. En nu tegenwoordig gewoon in haar arm. Houd hem lekker op schoot en bij ons helpt het kijken naar een filmpje op de telefoon

2 jaar geleden

Ik zou geen bloed prikken de uitslag is niet altijd 100% bij kindjes ik had dat toen ook gedaan bij mijn zoontje zo een spijt van gehad. Wat we daarna hebben gedaan is allergieën test bij dermatoloog en dat was wel 100% en wisten we dat hij tarwa en ei allergie had.

2 jaar geleden

Wij hebben net op aanraden van de dokter bloed laten prikken omdat onze zoon een reactie had op pindakaas. Dat ging prima :)

2 jaar geleden

Bloed uitslag geef nergens aan dat ie allergisch voor iets is ..gaan nu naar een dermatoloog, kijken wat ie zegt

2 jaar geleden

Hier bloed laten prikken voor iets heel anders maar dat ging echt super goed