37 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Mamaromy

Hoe is het met iedereen hier? Ik ben gisteren voor de 2e keer geprikt. Heb ...
Hier dus helaas ook weer Cholestase. 1e x bij bloedprikken niks aan de hand, maar voelde de symptomen al. Uiteindelijk in het weekend doorverwezen door verloskundige en konden ze wel zien dat leverwaarden al verstoord waren, maar galzouten nog niet binnen. Wel medicatie al gekregen en gelukkig naar 3 dagen zakte de klachten af en bleek idd dat galzouten verhoogd zijn. Gewoon door blijven gaan! Ik wist het zeker uit eerste zwangerschap en gelukkig namen ze me in het ziekenhuis wel serieus! Het is pittig veel nachten gek geworden van de jeuk, nu redelijk onder controle. Word inleiden bij 37 weken als waarden zo blijven😐

3 jaar geleden

Hierzo.. 2e zwangerschap bij de eerste ondraaglijke jeuk gehad en nu begint het weer.. ik kan er nog prima van slapen dus hopelijk blijft het zo. (30 weken nu) vorige keer kreeg ik ook koelzalf.. al deed ik liever ijspads om mijn voeten..(liever pijn dan jeuk)

3 jaar geleden

Nog niks🍀🤲🏼. Had het bij 34-35 weken toen dus nog afwachten. 50/50.
Heel fijn om jullie reacties te lezen. Mijn leverwaarden zijn iets verhoogd en het is nu nog wachten op de uitslag van de galzuren. Ik heb elke nacht externe jeuk klachten. Hoe hoog waren de galzuur waarden bij jullie dat jullie met 37 weken ingeleid moesten worden? (Hij zou tussen de 0-10 moeten zijn begreep ik). Moesten jullie ook ingeleid worden ondanks goede controles tussendoor? Dank je voor de reactie!

3 jaar geleden

Oh hier had ik nog nooit van gehoord! Heb laatste dagen wel heel soms jeuk op of onder mijn voet, maar (nog) niet heel erg. En pijn in mijn bovenbuik sinds enkele dagen, maar niet perse alleen rechtsboven en twijfel of dit misschien gewoon de baby is die hoog ligt te duwen tegen mijn ribben. Houd het wel in gedachten nu zodat ik er alert op ben!

3 jaar geleden

Waarde van 114, terwijl 12 normaal is. Dus ik moet morgen naar het ziekenhuis om de behandeling te bespreken. Spannend.

3 jaar geleden

Reactie op Lin93

Hier dus helaas ook weer Cholestase. 1e x bij bloedprikken niks aan de hand ...
Hoe hoog waren jouw waarden?

3 jaar geleden

Reactie op Riesss

Ja hier ook! Waarde van 85. Nu spannende weken wachten tot 37 weken. Moment ...
Jeetje wat hoog al!

3 jaar geleden

Reactie op Mamaromy

Hoe hoog waren jouw waarden?
Nu op zijn hoogst 27. Vorige zwangerschap 45. Nu met medicatie gezakt naar 4!🤞😁 Hopen dat dat zo blijft. Leverwaarden nog wel wat verhoogd. Jeuk is redelijk onder controle, maar nog zo'n 2x perdag een aaval. Sws met 37 weken inleiden.

3 jaar geleden

Reactie op Lin93

Nu op zijn hoogst 27. Vorige zwangerschap 45. Nu met medicatie gezakt naar ...
Ik ook idd.. woensdag weer prikken. Nog 4 weken volhouden...

3 jaar geleden

Jaaa ben blij dat il deze topic bem tegen gekomen. Morgen hiervoor bloedprikken

3 jaar geleden

Waarde van 114, terwijl 12 normaal is. Dus ik moet morgen naar het ziekenhu ...
Ze gaan me met 35 weken inleiden nu vanwege de hoge waardes. Ben nu ruim 33 weken dus echt spannend.

3 jaar geleden

Ze gaan me met 35 weken inleiden nu vanwege de hoge waardes. Ben nu ruim 33 ...
Oh meen je niet. Alvast heel veel succes & sterkte!

3 jaar geleden

Al vanaf tweede trimester last van! Gek genoeg blijven mijn waardes wel goed maar de symptomen blijven..

3 jaar geleden

Reactie op Josje de Lange

Al vanaf tweede trimester last van! Gek genoeg blijven mijn waardes wel goe ...
Klopt. Ik ook. De waardes blijven bij mij nu wel stabiel. Galzouten normaal, leverwaarden nog wel wat verhoogd. Jeuk nog steeds aanwezig. Wel in mindere maten, maar kan niet zonder een slaaptabletje.... de ene dag ook erger dan de andere dag.(wellicht met het eten te maken).

3 jaar geleden

Ze gaan me met 35 weken inleiden nu vanwege de hoge waardes. Ben nu ruim 33 ...
Heel veel succes en sterkte!🍀

3 jaar geleden

Ik heb gisteren laten bloedprikken hiervoor. Nu de uitslag afwachten.