71 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Mybaby30

Grappig ons ziekenhuis vind dat er best visite mag komen. Moet je kijken wa ...
Het ziekenhuis waar ik ga bevallen laat geen bezoek toe, alleen partner is welkom. Ook al zou je bijvoorbeeld een aantal dagen moeten blijven. Stom dat het zo verschilt🙂

3 jaar geleden

Hier ook 'normaal' kraambezoek... de mensen die wij met de kleine vertrouwen in de 1e weken zijn de mensen die mij en mijn man de gehele zwangerschap geholpen hebben enzo... En mensen die verder van ons af staan komen later wel een keer

3 jaar geleden

Het ziekenhuis waar ik ga bevallen laat geen bezoek toe, alleen partner is ...
Oww zo! Sorry verkeerd begrepen! Bij ons mag inderdaad ook alleen de partner het ziekenhuis in zegmaar.. al maken ze soms lief een uitzondering voor kersverse oma's (vriendin is er 2 weken terug bevallen). Ik reageerde omdat ik mijn arts had gevraagd of we kraambezoek thuis wel konde doen. Ze zagen daar geen issue in. Alleen voor het ziekebguis geldt het om zo de 1.5 meter afstand voor alle bezoekers, patiente en medwerkers te kunnen garanderen🤷‍♀️.

3 jaar geleden

https://www.oudersvannu.nl/nieuws/babys-raken-minder-overprikkeld-door-beperkt-kraambezoek/ Dit vind ik ook wel iets om rekening mee te houden. Heeft dus niets te maken met wel of geen rekening houden met corona, maar met de prikkels voor je kleintje (en jezelf) beperken. Voor veel moeders en baby's hebben de maatregelen goed uitgepakt, omdat er meer rust in de eerste periode was. Minder overprikkelde baby's, moeders die hun rust pakken en waarbij borstvoeding makkelijker verloopt. Wij doen de eerste week geen bezoek. Echt niemand, ook geen opa's en oma's. Heeft niets te maken met corona, maar dus met rust in ons gezin 🙂 Daarna kan er een aantal keer per week een klein gezelschap (max 4 mensen) tegelijk komen. Maar de baby gaat niet van hand op hand. Baby en het gezin zijn prioriteit. De rest wacht maar even en zet zichzelf maar even niet op nummer 1. Bij ons eerste kindje hebben we de rust ook proberen te bewaren, maar alsnog werd meer bezoek afgedwongen door bepaalde mensen. Dit keer ga ik hier standvastiger in zijn 😉💪

3 jaar geleden

O en als daarna de 1.5 meter nog de maatregel is, dan blijft iedereen dus gewoon op 1.5 meter. Denk dat ik het heerlijk ga vinden, die rust en tijd om mezelf op ons gezin te focussen 😊💕

3 jaar geleden

Dat artikel is ook best veelzeggend! Ik vind t aan de ene kant wel lastig hoe ik dat ga doen. Mijn moeder, en mijn opa en oma wil ik het ergens ook niet ontnemen, ik ben enigst kind en kleinkind en die zijn zo trots en blij. Mijn schoonouders die hebben al een kleinkind (dochtertje van mijn vriend) en zijn er ook totaal niet bij betrokken dus dat zou ik minder moeilijk vinden. Maar die gaan zich sowieso opdringen omdat ze drie deuren verder wonen. Ik heb dan toch liever dat de kraamzorg me beperkingen oplegt dan dat ik dalijk de boeman ben.

3 jaar geleden

Hier hetzelfde.. 3 aug uitgerekend en we gaan wel gewoon naar mijn ouders enzo en ons zoontje van 1,5 zit ook gewoon bij hun. Ik twijfel wel enorm over de baby. Of ze haar vast mogen houden of niet. Wij zelf zijn nog steeds enorm voorzichtig en ik vertrouw niemand. Ik maak zelfs mijn boodschappen schoon als ik thuis kom, wanr in de winkel zie ik gewoon mensen in hun handen hoesten enz en vervolgens alles weer vastpakken. Noem me overdreven, maar ze weten nog steeds niet hoelang het nu blijft zitten op producten. En ik wil graag corona vrij bevallen. Mijn ouders zijn al wat lakser geworden en gaan gewoon naar verjaardagen etc. Als ik bevallen ben ga ik denk ik gewoon kijken wat de kraamhulp zegt. Desnoods geef ik ze een mondkapje😅

3 jaar geleden

Ik ben 17 augustus uitgerekend en alleen me ouders/zusjes schoonmoeder en vriend laat ik dan de kleine vasthouden ik wil ook de eerste 3 weken geen kraamvisite.. vind heerlijk zo bij de eerste had ik dat ook even tijd voor me zelf dan visite.. en in het ziekenhuis mag ik 2 mensen mee en geen bezoek in het ziekenhuis vind het allemaal prima zo

3 jaar geleden

Ik ben 12 augustus uitgerekend, vanuit de kraamzorg mag er de eerste week naast ons gezin maar 1 vast persoon over de vloer komen (me moeder) en dan mag als hun weg zijn me vader erbij maar me schoonouders en broers dus pas na een week! (Hopelijk verandert het nog) mijn tante gaat wss bij ons kramen en die is al wat minder moeilijk, woon ook in een dorp iedereen kent elkaar. Verder mogen alleen mijn naaste familie en schoonfamilie de kleine vast houden en vrienden en vriendinnen moeten gewoon even wachten. Overigs geven wij een kraamfeest eind september (als de corona blijft afnemen) dus verwachten we al niet zoveel kraambezoek de eerste weken!

3 jaar geleden

Ik ben 16 augustus uitgerekend. En de eerste 2 weken komen alleen onze ouders, en broers en zussen langs. Verder helemaal niemand. Ook als er geen Corona was geweest hadden we dit gedaan. We willen eerst tijd voor onzelf. Wennen dat we met zijn 3tjes zijn. Rust en regelmatig creëren. Liefs

3 jaar geleden

Wij gaan als de kleine er is alleen mijn moeder en gezin, mijn man zijn vader en gezin en onze opa en oma's langs laten komen maar dan alleen kijken van een afstandje. Ik vind het heel spannend om de kleine al aan iedereen te geven terwijl er zo'n virus rond gaat. Als ze een x aantal weken oud is mogen ze haar vast houden maar in het begin nog even niet, gelukkig begrijpt iedereen dit. En vrienden en rest van de familie doen we later omdat wij dit zelf minder belangrijk vinden en het ons eerste kindje is. Wij twijfelen nog wel om dan gewoon even een kraamfeest/babyborrel te geven zodat je alles in een keer gehad hebt en iedereen de kleine kan zien😁

3 jaar geleden

Wij hebben ook met onze ouders en mijn zusje afgesproken dat we een ‘bubbel’ vormen: iedereen doet heel voorzichtig buiten, waardoor zij de eerste weken het kleintje wel vast kunnen houden. Vonden het emotioneel te ingrijpend om dit niet te doen. Vrienden komen later wel of doen we via tuinvisite.

3 jaar geleden

In het ziekenhuis waar ik beval mag er zolang je in het ziekenhuis ligt geen bezoek bij je op 1 vast persoon na (partner in mijn geval). En kraamzorg heeft aangegeven dat er in de eerste week evt 1 vast persoon in die week mag komen. Een onmogelijke keuze tussen familieleden wat niet te doen is. Dus zoals het er naar uit ziet zullen we de eerste week geen kraamvisite hebben, wel raamvisite. En daarna voorzichtig op afspraak (overleg), bij gezondheid, handen wassen en op 1,5 m. Wij zijn erg voorzichtig omdat we al het een en ander hebben meegemaakt en ik ivm mijn gezondheid in de risico groep val.

3 jaar geleden

Mijn moeder gaat naast mijn partner ook bij de bevalling zijn, die komt dus al meteen in direct contact met de baby. Verder laten wij gewoon iedereen op kraambezoek komen omdat wij ons daar prettig bij voelen. Mensen die ziek/verkouden zijn die weten dat ze dan niet moeten komen, wat ook erg logisch is.

3 jaar geleden

Ik ben 21 augustus uitgerekend en hopelijk is naast mijn partner ook mijn moeder bij de bevalling. Ik laat mensen wel.op bezoek komen mits ze geen klachten hebben. Denk dat niet iedereen die kleine vast hoeft te houden, maar dat zie ik dan wel hoe ik erin sta. Ben er nu best nuchter onder, zeker omdat allemaal wel de goede kant op gaat

3 jaar geleden

Opa en oma komen wel. Hopelijk mag mn moeder bij de bevalling zijn. Directe familie in de loop van de weken eventjes. Zei mogen hem of haar wel vasthouden. Ze passen ook op onze oudste. De rest na 4 weken op kraamfeest en daar uiteraard niemand knuffelen en gepaste afstand alleen wij houden dan de kleine vast. Zo houden we het beperkt

3 jaar geleden

Reactie op Evelienheide

Ik ga echt geen raam bezoek doen ik laat iedreen gewoon wel. In delen komen ...
Ik deel je mening hierin. Ik ben ook corona moe. Ik heb 1 dochter die op zichzelf woont. 1 beste vriendin, 1 tante en een schoonvader en ik heb 1 broer de rest heb ik geen familie meer dus ze mogen gewoon komen mits ze niet verkouden zijn

3 jaar geleden

Reactie op Ilona1995

Mijn moeder gaat naast mijn partner ook bij de bevalling zijn, die komt dus ...
Mag dat wel? Hier in enschede 1 persoon, alleen partner. Zelf mijn dochter mag me maar 1 dag bezoeken als ik zelfs meerdere dagen zou moeten blijven.. En moet worden afgezet bij ingang ziekenhuis

3 jaar geleden

Ik ben 5 augustus uitgerekend. Maar omdat ik zwanger ben van een tweeling zullen ze al in Juli geboren worden. Wij gaan wel gewoon kraamvisite doen, maar wel pas in de 2e week (1e week is voor mij, m'n partner en de kids). Opa's en oma's zijn wel welkom in de eerste week en zolang ze hun handen goed wassen na binnenkomst mogen ze de kleintjes ook gewoon vasthouden! Voor de opa en oma van m'n partner z'n kant zijn het de eerste 2 kleinkinderen 😊! En iedereen blijft gelukkig thuis of uit mijn buurt als ze klachten hebben, dus dat zullen ze dan ook wel doen.

3 jaar geleden

Reactie op Ilona1995

Mijn moeder gaat naast mijn partner ook bij de bevalling zijn, die komt dus ...
Wel fijn dat je moeder mee kan/mag. Ik heb het toevallig vorige week met m'n controle nog gevraagd, maar bij het ziekenhuis waar ik ga/moet bevallen is het altijd nog 1 persoon. Dus hoop op een wonder, aangezien ik m'n moeder ook heel graag bij m'n bevalling wil hebben 🤞!