177 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Lisababy

Ja die voeten alsof je de marathon net hebt gelopen. Vreselijk
Ja terwijl je net een uurtje lekker bezig bent. Meeega frustrerend vind ik het wat mijn hoofd zit zo vol met alles wat ik wil doen en verder heb ik er gewoon de energie voor. En dan moet ik gaan zitten terwijl ik daar echt geen trek in heb. Alhoewel ik dus wel op internet lees dat veel vrouwen denken dat het bij de standaard kwaaltjes hoort, maar je eigenlijk er niet te lang mee moet blijven lopen. Twijfel of ik ermee naar de HA/ vk of bijv een fysio of podo therapeut moet om erger te voorkomen..

3 jaar geleden

Hier ook steeds zwaarder! Ik zit vanaf 28 weken al thuis door de corona maatregelen maar hierdoor kan ik nu wel elke dag een middagdutje doen of rusten als de oudste slaapt. Met mijn zwangerschapsischias en hevige banden- En bekkenpijn kon ik al niet heel veel meer doen maar als ik nu kleine dingen doe ben ik helemaal buiten adem🤣 zelfs al bij liedjes zingen voor de oudste loop ik erna te hijgen en te puffen 🙈 super vervelend want er moet nog zoveel gebeuren voor de kleine komt😩

3 jaar geleden

Reactie op Eli891

Ja terwijl je net een uurtje lekker bezig bent. Meeega frustrerend vind ik ...
Voor je bekken zal ik je sws aanraden lekker langs de fysio te gaan dat is zo’n opluchting erna

3 jaar geleden

Reactie op Reneecmx

Is mij ook verteld met dat haar, ik heb ook veel last van maagzuur.. dus vi ...
Ik heb Omeprazol 20 mg voorgeschreven gekregen tegen het brandend maagzuur. Werkt geweldig, sindsdien geen brandend maagzuur meer👌

3 jaar geleden

Sinds deze week de knoop doorgehakt om te stoppen met werken, alle babywasjes al gedaan omdat ik dus enorme bekkenpijn heb en hoe verder je in je zwangerschap komt hoe zwaarder het zal worden was mijn gedachte. Loop bij de fysio, dat geeft wel enige verlichting... goed naar jezelf en je lichaam luisteren. Ik ben te lang doorgegaan achteraf...

3 jaar geleden

Hier nu 35 weken zwanger, moet nog 1 week werken (best zwaar lichamelijk qua lopen en staan). Tot een week geleden ‘vergat’ ik soms dat ik zwanger ben, voelde me ontzettend fit. Maar opeens ben ik moe, pijntjes overal en van niks al harde buiken. Inderdaad de laatste loodjes. Ergens ook wel spijt dat ik pas met 36 weken verlof opneem.. Ach, nog even bikkelen

3 jaar geleden

34+2 hier, en geen enkele houding is comfortabel. Zitten, liggen, staan, beetje beweging, geen beweging, met of zonder buikband, een bad, ... ik heb voortdurend last van lage rugpijn en bandenpijn(denk ik?). Smijt daar nog een paar harde buiken, darmkrampjes en een keibeweeglijke baby bij, en ik tel mee de weken af hoor... Terwijl ik tot nu toe eigenlijk echt niet te klagen heb gehad. 🙄

3 jaar geleden

Oh wat herken ik dit allemaal. Ik ben ook 33+4 zwanger en vind het zwaar. Dikke voeten, pijnlijke handen, nog steeds maagzuur, last van mijn rug... Eigen koffiezaak dus lastig om minder te gaan werken. Heb nu wel besloten nog max 2 weken te werken, daarna mag mijn team het overnemen. Soms ook wel lastig, we hebben 5 jaar ziekenhuisbehandeling achter de rug om zwanger te raken en soms zeggen mensen dan dat ik niet mag klagen. Ik wilde dit toch?

3 jaar geleden

Reactie op Femke82

Oh wat herken ik dit allemaal. Ik ben ook 33+4 zwanger en vind het zwaar. D ...
Klinkt als heftig.. Zou proberen echt naar je lichaam te luisteren, je moet (als het goed is) nog 2 maanden. Kun je niet alvast wat minder werken en nu al wat meer uitbesteden aan je personeel? Beste is naar je lichaam luisteren (makkelijker gezegt dan gedaan, ik ga ook liever door haha, maar merk nu al; uiteindelijk betaal je zelf de rekening..)

3 jaar geleden

Reactie op Lisababy

Voor je bekken zal ik je sws aanraden lekker langs de fysio te gaan dat is ...
Ja alleen mijn bekkenklachten vallen eigenlijk wel mee.. Vind ik allemaal goed te doen. Maar die voetpijn. Vreeeselijk kan niet eens een uurtje strijken of mn kakken lijken van ellende uit elkaar te vallen 😆

3 jaar geleden

Reactie op Eli891

Ja alleen mijn bekkenklachten vallen eigenlijk wel mee.. Vind ik allemaal g ...
Enige wat lekker is een koud teiltje water om in af te koelen en ik heb een honden cool matje haha die heb ik liggen op de bank in bed

3 jaar geleden

Reactie op Femke82

Oh wat herken ik dit allemaal. Ik ben ook 33+4 zwanger en vind het zwaar. D ...
Pfff, stom zeg, jij hebt juist alle recht op te klagen! Als je al vijf jaar bezig bent. Lekker makkelijk praten van mensen weer, die niet beseffen wat voor een mega traject dat moet zijn geweest.. natuurlijk heb je liever een kwaaltjesloze zwangerschap, staat er toch helemaal los van? Ik gun je straks het liefste en leukste kindje! Je hebt er héél hard voor gewerkt!🥰

3 jaar geleden

Reactie op Lisababy

Enige wat lekker is een koud teiltje water om in af te koelen en ik heb een ...
Ja dat is idd ook lekker! Ik probeer nu meer tussendoor even te zitten of met mijn voeten omhoog te zitten. En heb magnesiumolie gekocht waarmee ik ze iedere avond ga insmeren.

3 jaar geleden

Reactie op Eli891

Ja dat is idd ook lekker! Ik probeer nu meer tussendoor even te zitten of m ...
En heb je ze al ingesmeerd nou? Ben wel benieuwd of t helpt

3 jaar geleden

Reactie op Lisababy

En heb je ze al ingesmeerd nou? Ben wel benieuwd of t helpt
Ja gisteravond! En smorgens had ik toevallig een zwangerschapsmassage en zij heeft ze ook ermee ingesmeerd. Moet zeggen dat ik vanmorgen wel opstond met minder pijn in mijn voeten. Maar heb gisteren tussendoor ook iets meer rustmomentjes ingebouwd dus misschien dat in combinatie met die olie dat het beter gaat! Is voor vermoeide spieren goed zeggen ze.. Bij holland and barret nu 25% korting, die van Zarqa.

3 jaar geleden

Hier nu 33+2 en ben er ook goed klaar mee. Eerst last gehad van HG, toen migraine aanvallen 2 a 3 keer per week en nu al vanaf 26 weken extreme harde buiken zodra ik me ook maar iets inspan. Soms doen ze zelfs serieus pijn. Niks aan de hand volgens de verloskundige. Kan de trap niet oplopen of ik moet al 10 minuten op m'n zij op bed liggen om af te raken van de verschrikkelijke buikpijn en m'n hartslag die dan gelijk op 180 zit. Als ik opsta van de bank, me omdraai in bed, etc schiet m'n hartslag al omhoog en ook in rust ben ik mega kortademig. En dan nog die bekkenpijn, niet normaal. Op de bank of op de eetkamerstoel zitten gaat niet meer fatsoenlijk omdat de baby vrij groot is (en ik klein (1,60)) en dus 'klem' zit onder m'n ribben. Kortom, over 3 weken en 5 dagen mag ie komen hoor! Denk niet dat ik het nog veel langer trek. Heerlijk ff klagen hier, haha. En succes iedereen he, moge de kindjes zich snel en bovenal gezond aandienen!

3 jaar geleden

Ik ben vandaag 32+1 maar kan de hele dag wel slapen. Zo vermoeid. Ik val ook soms gewoon in slaap.

3 jaar geleden

Ik ga vaker onder een warme douche staan en smeer me daarna in met magnesium olie. Dit helpt goed tegen rugpijn en steken in de zij.

3 jaar geleden

Ik ben zo onmenselijk moe. Ben nu 35 en 1. Ik word er gewoon niet goed van.

3 jaar geleden

Ik ben 37 weken lopen is zwaar ja maar gewoon rustig aan doen en boekje lezen en chillen :) ik heb ook echt geen zin om schoon te maken geen energie voor