18 Reacties

3 jaar geleden

Wij krijgen een tweeling en kregen op het gebied van duowagens de bugaboo als tip omdat deze door deuren past! (Zeker via marktplaats doen hoor anders zijn ze idioot duur)

3 jaar geleden

Qua draagzak zou ik kiezen voor tula free to grow, zweet fijn voor je eigen rug en ergonomisch voor je baby, daarbuiten is je dochter net een jaar dus dan zou ik ook voor je duo wagen gaan. Dragen vind ik zelf erg fijn maar als je een dag weg gaat met 2 kleine kinderen is een wagen wel fijn. Voor kleine stukje kun je je oudste in een buggy zetten en de jongste dragen.

3 jaar geleden

Ik heb zelf gekozen voor een duowagen omdat ik het sneu vindt als die beentjes zo bungelen met een draagzak en ook makkelijker 😍zelf Heb ik wel een draagzak gekocht misschien om te proberen of kleine stukjes maar dan niet 1 waar de beentjes zo bungelen

3 jaar geleden

Die heb ik er bij weet alleen niet of ik dit fijn ga vinden 😉

3 jaar geleden

Hier is de oudste 2,5 maar zit ook nog graag in de buggy. Heb daarnaast gewoon een wandelwagen voor de baby en voor het begin als ik met beide alleen op pad moet heb ik de draagzak. Dat heb ik me nu bedacht maar even kijken hoe de praktijk straks is 😊

3 jaar geleden

Wij hebben een dochter van bijna 1.5 en 23 augustus uitgerekend van onze 2e dochter. Wij gaan beginnen met een draagzak. Vinden een duowagen erg lomp dus gaan eerst maar kijken hoe de kleine reageert op de draagzak. Bij een lang dagje weg met het gezin nemen we gewoon de kinderwagen en de buggy mee. Eventueel kopen we nog een zitje erbij die je aan de wagen kan maken maar voorlopig dus eerst lekker in de draagdoek🥰 en de grote in de buggy of aan de hand. Wij hebben een draagdoek en draagzak. De eerste maanden vind ik de doek erg fijn kan mooi strak om je kindje heen en draagt heerlijk. (ByKay stretchy wrap deluxe hebben wij) als ze wat groter is kan ze is de draagzak deze is ook erg fijn en makkelijk om te doen. (ByKay draagzak click carrier classic hebben wij) we zien vanzelf hoe het is en of de kleine het fijn vind in de draagzak en iets bijkopen kan altijd🤷‍♀️ succes!

3 jaar geleden

Reactie op priscilla1992

Die heb ik er bij weet alleen niet of ik dit fijn ga vinden 😉
Deze is best een beetje gevaarlijk ivm de ademhaling. Je kunt beter een draagzak nemen waarbij het kindje rechtop zit.

3 jaar geleden

Draagdoek (ik) en draagzak (partner) en onze zoon (ruim 1,5jaar) in zijn kinderwagen :) we hebben een rekbare Babylonia draagdoek voor de eerste fase (dan zal ik vooral dragen) en als de kleine iets groter is kan ze ook in de draagzak. Wij hebben een Ruckeli. Bij een draagzak vooral goed letten op keurmerken en of ze worden aangeraden door gecertificeerde draagconsulenten. Veel draagzakken voldoen helaas onvoldoende aan de M-houding en een bolle rug, wat voor de lichaamshouding en gewrichtsontwikkeling van je kindje enorm belangrijk is. Sws is in de eerste maanden een doek geschikter omdat deze echt goed aan je kindje aan te passen is, maar er zijn wel dragers die ook in het begin goed kunnen. Laat je vooral goed informeren door een expert (en dat helaas niet altijd de verkoopmedewerker..)

3 jaar geleden

Reactie op priscilla1992

Die heb ik er bij weet alleen niet of ik dit fijn ga vinden 😉
Er zijn diverse manieren om je draagdoek te knopen en je kunt dan ook de beentjes instoppen :) overigens valt het echte bungelen reuze mee, vond ik althans. De sling op het plaatje lijkt me minder geschikt voor wandelingen, zeker als je dan ook een wagen duwt. Zowel voor jezelf (ongelijke gewichtsverdeling) als voor je kleintje die maar een kant op kan kijken (en dan uiteraard steeds omdraait en je zit met rebreathing risicos). Voor korte perioden binnenshuis lijkt hij me wel wat :)

3 jaar geleden

Ik heb een jonge hond en wil hem nog trainen, dat gaat lastig met een wagen met baby. Ik heb gekozen voor een draagzak van Tula free to grow, prijzig maar ik kan hem tot kindje 2,5 jaar wss gebruiken. Leuk om te weten, wij krijgen ook een zoon 9 augustus uitgerekend

3 jaar geleden

Tip: doe een draag-consult. Draagzak cq doek moet niet alleen voor baby, maar ook goed bij de ouder (s)passen en dat is heel persoonlijk. Wat voor de een goed is, kan voor de ander totaal niet passen en onhandig zijn.

3 jaar geleden

Reactie op Karinmaria

Tip: doe een draag-consult. Draagzak cq doek moet niet alleen voor baby, ma ...
Waar kan ik die vinden🙈🙈

3 jaar geleden

Draagzak! En meerijplankje

3 jaar geleden

Ik heb een enkele wagen met een meerijdplankje. En een draagzak gebruik ik ook! Heb nog een leuke okergele by kay click & Carrier te koop, dus mocht je geïnteresseerd zijn!

3 jaar geleden

Zelf hebben wij gekozen voor een duo wagen, onze zoon is nu 2 jaar en 3 maanden maar vind het heerlijk om in de wagen te zitten en zelf zie ik het niet zitten om hem al lopend de winkels mee door te moeten nemen. Iets te grijpgrage handjes. We hebben nog een draagdoek die we ongetwijfeld wel eens zullen gebruiken maar vinden het toch erg belangrijk dat ook met de ‘wensen en behoeften’ van de oudste rekening wordt gehouden. Tevens past oma 1 dag in de week op en die wandelt graag met onze zoon en dus des te makkelijker om de jongste dan ook in de duo wagen te kunnen leggen. Hebben de duo wagen wel 2e hands gekocht, mocht de oudste straks niet meer willen zitten dan gaan we onze andere wagen weer gebruiken en hopen we iemand anders weer blij te maken met de duo wagen🥰. Succes met kiezen en de laatste loodjes!

3 jaar geleden

Mijn dochter was 1,5 toen ik mijn zoontje kreeg. Toen met (tweedehands) duowagen gedaan. Wagen met plankje werkte niet zo geweldig, was ze nog te klein voor. En voordeel van duowagen vond ik dat ik m'n zoontje in de maxi cosi erin zette en er zo weer uit tilde. Maar dat was ook mede omdat het winter was (januari 2017) en het dus ook makkelijker warm aankleden was in de maxi cosi. Nu is m'n zoontje 3,5 als de kleine komt, dus al poos geen buggy meer, en ga weer voor een gewone kinderwagen 😁 (met plankje voor de zekerheid). Nog een voordeel van de duowagen is trouwens de grote hoeveelheid aan spullen die je er onderin kwijt kan!

3 jaar geleden

Reactie op EvaAnne

Er zijn diverse manieren om je draagdoek te knopen en je kunt dan ook de be ...
Ja dat was ook me bedoeling voor kleine stukjes of voor hele kleine stukjes maar voor mijn gevoel is dat meer natuurlijker dan een draagzak maar ik denk ook dat ik hem weinig ga gebruiken duo wagen vindt ik zelf praktischer en lijkt me ook fijner voor de baby😊

3 jaar geleden

Met een dochter van net een jaar zal ik zeker voor een duo wagen gaan, ze zitten dan nog zo vaak in de wagen. Een draag zak voor erbij is wel fijn. De bugaboo is dan wel echt een aanrader, die is ook makkelijk smaller te maken en de mand ernaast is dan ideaal :) rijdt soepel!