77 Reacties

één jaar geleden

Hier hetzelde probleem! 05.00 wordt hier regelmatig aangetikt 🤷🏽‍♀️ Onze zoon volgt hetzelde ritme als jij beschrijft..

één jaar geleden

Wij hebben dit ook een tijdje gehad. We proberen ons dochtertje tussen 18.00 en 19.00 een broodje aan te bieden (smeerkaas o.i.d.) en merken dat ze dan soms een uur langer slaapt. Als ze door de dag goed haar koolhydraten eet, slaapt ze wel langer door. Misschien dat je dit kunt proberen?

één jaar geleden

Hier nu om 4u, met wat melk kunnen we het weer rekken tot half 7, maar ik merk dat het vooral gebeurt als ze slechter eet 's avonds..

één jaar geleden

Reactie op hpolat

Wij hebben dit ook een tijdje gehad. We proberen ons dochtertje tussen 18.0 ...
+ avondeten?

één jaar geleden

Reactie op BabyKlok

+ avondeten?
Oke dat kunnen we wel proberen alleen om 17u eet meneer met gemak zijn bord leeg. Dat kan gerust een flink stuk lasagne zijn of a,v,g + bakje kwark / yoghurt als toetje. En dan na 1,5u nog een boterham? Naja wie weet werkt het! Bij jullie dus wel! Ik heb wel een keer een fles met yoghurt+beetje water in zijn bedje gelegd sochtends die vloog vervolgens door de kamer toen hij boos werd 😑🤭

één jaar geleden

Ons dametje slaapt eigenlijk perfect ... alleen als ze het koud heeft... dan wordt ze om 5 uur wakker... haar voetjes en handjes voelen dan koel...niet super koud ofzo en ook volgens de richtlijnen is ze veel te warm gekleed maar kleed ik haar wat warmer aan dan slaapt ze wel weer heerlijk door tot 7.15 uur. Je kan het proberen. 🤓 succes!

één jaar geleden

Bij ons is/was het mogelijk ook de temperatuur. S nachts en overdag wisselt het nog zo erg dat het lastig is om een goede balans te vinden wat hem aan te trekken. Misschien een idee om meteen zodra hij wakker wordt even te voelen hoe zij armen, beentjes etc aanvoelen…? Toevallig gisteren beetje dezelfde vraag gesteld hier omdat ik niet meer wist wat hem aan te trekken ook omdat hij zo vroeg wakker werd.

één jaar geleden

Wij hebben dit ook een paar dagen gehad. We hebben haar wat warme melk gegeven en weinig tegen gepraat en daarna weer in bedje gelegd en sliep ze weer tot 7:30/08:00 uur. Ik vind het zelf veel te vroeg om de dag te beginnen, anders red ze het ook niet met 1 slaapje. Misschien helpt dit? Tis bij ons nu over, maar succes 🍀

één jaar geleden

Hij slaapt keurig 11 uur in de nacht toch? Denk dat je het beste het hele ritme 1 uur kan verschuiven. Alles 1 uur later. Qua hoeveelheid slaap lijkt het goed.

één jaar geleden

Bij ons is/was het mogelijk ook de temperatuur. S nachts en overdag wisselt ...
Ik zag je vraag inderdaad voorbij komen. Ik ben er ook weer even naar gaan kijken want door zijn warme kamertje dacht ik dan kan zijn slaapzak wel dunner maar snachts koelt het weer af natuurlijk Zo blijf je altijd bezig eh? Haha

één jaar geleden

Reactie op Mangoo

Ik zag je vraag inderdaad voorbij komen. Ik ben er ook weer even naar gaan ...
Hopelijk gaat het bij jullie net zo goed. Wij dachten namelijk exact hetzelfde. Vanmorgen was meneer om 7.15 wakker. Hopelijk blijft het eventjes zo. Ben benieuwd hoe dat het aanpassen van kleertjes bij jullie gaat.

één jaar geleden

Hopelijk gaat het bij jullie net zo goed. Wij dachten namelijk exact hetzel ...
7:15 wat fijn!! Wat heb je nu veranderd haha Het was bij ons 5:15 en nadat ik even kort een aai over z'n bol gaf sliep hij tot 6 en daarna nog 20min stil samen op de stoel. Dan rek ik t altijd zodat hij niet leert dat hij meteen eruit mag. Ik dacht vanmorgen juist wat ben je warm blijft een zoektocht hoor. Maar hopelijk is het even een fase zoals alles.

één jaar geleden

Reactie op Mangoo

7:15 wat fijn!! Wat heb je nu veranderd haha Het was bij ons 5:15 en nadat ...
Wij hadden een pyjama aan met lenteslaapzak, dat ging even goed en toen hier dus gevraagd wat andere kindjes aanhadden. Gisteren weer terug naar herstslaapzak met een pyamabroeken, boxer en shirt. (Hij draagt geen romper meer). Wel zetten we nu ook de airco een uur voor hij naar bed gaat aan op 22* en hem uit als wij naar bed gaan.

één jaar geleden

Het verschilt denk ik ook hoe warm het is. Bij ons is het in de ochtend nog wel boven de 20 graden, dus dan denk ik niet dat hij koud is. Maar als het bijvoorbeeld 18 graden wordt, zou ik ook iets warmers aantrekken.

één jaar geleden

Hier wordt het helaas ook steeds vroeger. Maar helaas ook in de avond steeds later. In de middag slaapt hij 1,5uur tot 2uur. Maken hem altijd om 3uur wakker en valt tussen 1uur en half2 in slaap. Eerder naar bed heeft geen zin. Dus ben bang dat het hier aflopende zaak is met het middagslaapje. Maar ben ook hier aan het vogelen wat hij nou aan moet in de nacht. Hoe ging het bij jou vanmorgen?

één jaar geleden

Reactie op Backcorner2020

Hier wordt het helaas ook steeds vroeger. Maar helaas ook in de avond steed ...
Ohja en wakker maken na een uurtje werkt hier ook niet. Wordt dan ook heel erg huilend wakker.

één jaar geleden

Reactie op Backcorner2020

Hier wordt het helaas ook steeds vroeger. Maar helaas ook in de avond steed ...
Hoe vroeg wordt hij s morgens wakker?

één jaar geleden

Hoe vroeg wordt hij s morgens wakker?
Sliep paar maanden geleden nog van 19:00 tot 6:30 en nu dus van ongeveer 20:00 tot 05:30 en 6:00. 💤

één jaar geleden

Reactie op Backcorner2020

Sliep paar maanden geleden nog van 19:00 tot 6:30 en nu dus van ongeveer 20 ...
Zou het zo kunnen zijn dat hij al over zijn vermoeidheid heen is als hij naar bed gaat omdat het zo lang duurt ook voordat hij gaat slapen…? Is maar een idee hoor

één jaar geleden

Zou het zo kunnen zijn dat hij al over zijn vermoeidheid heen is als hij na ...
Nee, helaas. In de middag al regelmatig geprobeerd eerder naar bed te brengen maar duurt het alleen maar langer voor hij slaapt. En in de avond gaat hij nu maar ietsje later naar bed. Maar ligt gewoon een uur te kletsen haha