10 Reacties

2 jaar geleden

Had ons meisje ook. Heeft ze nog soms. Bij ons hielp het door haar het meer zelf te laten doen. Zelf laten eten. Zelf een lepeltje geven..

2 jaar geleden

Ja hier ook precies hetzelfde lekker laten knoeien met eten zo eet ie wat tenminste ( ik geef nog bv op verzoek wat alleen snachts was maar nu weer meer overdag omdat ik bang ben dat ie met die paar hapjes niet genoeg binnen krijgt ) .. verder zegt de arts dat we nog steeds op de goeie lijn zitten qua gewicht en groote dus ja t zal wel n fase zijn denk ik ...

2 jaar geleden

Fase hebben wij ook 2/3 weken gehad. Gewoon aanbieden, geen strijd maken. Gaat vanzelf weer over 😅

2 jaar geleden

Hier precies hetzelfde. Yoghurt gaat er wel in, maar de rest is een drama. Ik dacht alleen dat het hier meer te maken had met de afgelopen 6 weken van tandje doorkomen, tandje doorkomen, buikgriep, kies die doorkomt, verkoudheid, kies? en griep. Sinds 6 weken gaat ze weer naar de opvang. De virussen gaan hier goed los 🙈

2 jaar geleden

Helaas is dat hier al maanden aan de gang, met het avondeten althans. Ik denk al minstens 4-5 maanden.. Als hij een half potje of halve opscheplepel eet is het veel. Soms gaat het oké maar meestal eet hij bijna niets. Potjes, vers, stukjes, zelf eten met een lepel, het wil allemaal niet baten. Helaas zit hij ook nog op de -2-lijn van de groeicurve dus hij is aan de kleine kant (78 cm/9,5 kilo bij 14 maanden). De rest van de dag eet hij wel super, 4 boterhammen, 2 stuks fruit, meestal nog een snackje en genoeg melk. Het is ook niet dat hij 's avonds geen honger meer heeft want een wafel met pindakaas of wat fruit verdwijnt zonder problemen. Ik hoop maar dat het binnenkort toch een keer beter gaat 😟 gouden tips zijn heel welkom.

2 jaar geleden

Hier ook, en ziek geweest en doorkomende kiezen en tandjes dus denk dat het daar ook mee te maken heeft. Sinds 2 dagen eet hij gelukkig weer zijn avondeten. Wel minder als hiervoor maar meer als de afgelopen 1,5 week dus er zit een stijgende lijn in. Normaal gesproken at hij alles en nu wou hij ineens niks. Maar ook idd zijn avondeten niet en brood, fruit enz wel. Hij heeft ook nu voorkeur voor zelf eten en hij eet liever zo goed als koud dan warm nu.. Denk ook door die doorkomende kiesjes? Nu ook weer lekker verkouden, hij gaat sinds kort naar de opvang. Leuk hoor 😅

2 jaar geleden

Na ongeveer 1,5 week eet meneer gelukkig weer zoals voorheen! Geen idee wat er aan de hand was.

2 jaar geleden

Oh wij hebben exact dit gehad de afgelopen 2 weken, nu is het inderdaad ook weer over.. ik dacht kiesjes maar die zijn nog niet door dus ik weet het ook niet.. iig fijn dat ze weer aan het eten zijn geslagen!

2 jaar geleden

Hier gaat het gelukkig ook sinds een paar dagen wat beter 🥳 hij eet nog steeds niet bijzonder veel maar krijgt in ieder geval wel de 50-100 gram groenten per dag die ze aanraden binnen.

2 jaar geleden

Is een fase. Luca heeft dit ook gehad en na een week ging ie weer eten. Hier kwamen 3 kiezen te gelijk door die week..logisch eigenlijk...