26 Reacties

3 jaar geleden

Hier op 26 weken nog dwars. Heb ook regelmatig bloedverlies maar dat was allemaal ok. Volgende week op 30 weken opnieuw controle ben benieuwd 😅 blijkbaar kunnen ze nog tot op het einde draaien. Zwangerschap ketting laag genoeg dragen zou helpen omdat ze op het geluid van het belletje afgaan.

3 jaar geleden

Hier ook zo'n dwarsligger de gynaecoloog gaf aan dat het nog in wkn 37 kon draaien

3 jaar geleden

Hier lag onze dochter met 32 weken nog dwars. Bij de controle 32.5 gisteren kreeg ik te horen dat ze is gedraaid. Nu hopen dat ze zo blijft liggen. Bij de eerste twee versies gehad zonder resultaat, en uiteindelijk keizersnede. 1x draaien was nog wel oké, 2e keer draaien in het ziekenhuis was onmenselijk: 3 artsen al duwend op mn buik en afzettend met de voet tegen bed, aan de andere kant een arts om me tegen te houden. Onze dochter heeft eerste 6 maanden veel gehuild. Ik heb me altijd afgevraagd wat voor invloed die versies hierop hebben gehad. Er zijn ook zeker andere verhalen hoor, en soms draaien de baby's met wat lichte druk op de buik al. Maar wat ik er mee wil aangeven, geef zelf je grens aan. Bespreek dit samen met je partner, op het moment kan het je overvallen. Vanuit verloskundige en ziekenhuis werd er vrij makkelijk gesproken over draaien, ook alsof je dat dan gewoon doet. Maar hier heb je zelf wel degelijk een keuze in.

3 jaar geleden

Reactie op Nicper2020

Hier ook zo'n dwarsligger de gynaecoloog gaf aan dat het nog in wkn 37 kon ...
En inderdaad, gaf mij verloskundige ook aan. Ligt er ook een beetje aan wanneer de baby gaat indalen.

3 jaar geleden

Ik heb een vriendin en daar hebben ze zelfs toen de weeën begonnen het kind nog gedraaid en is vaginaal bevallen. Zowel bij de eerste als tweede bevalling. Waren ook dwarsliggers

3 jaar geleden

Met 34 weken draaien lijkt me rijkelijk vroeg. Kindjes kunnen nog draaien tot bijna einde zwangerschap.. Daarbij zijn er best wel wat risico’s verbonden aan een versie. Lees je hierover dus goed in

3 jaar geleden

Ik ben zelf bijna 32 weken en maar al zou ze in stuit liggen zou ik zelf niet laten draaien. Komt ook omdat ik zelf in stuit lag en bij mijn moeder hebben ze mij proberen te draaien. Helaas daar wel een scheefstand aan over gehouden als baby. Uit eindelijk is dit nu wel goed gekomen maar doordat ik dit weet zou ik dit niet zo snel doen.

3 jaar geleden

Reactie op Mamaromy

Met 34 weken draaien lijkt me rijkelijk vroeg. Kindjes kunnen nog draaien t ...
Bedankt voor je reactie ik ben er ook niet zo happig op. En het lijkt alsof ze vaker willen ingrijpen. Vandaar mijn topic en vraag ernaar....

3 jaar geleden

ik ben nu zwanger van de tweede, de eerste lag met 25 weken in een stuitje en is nooit meer gedraaid. Wel een draaipoging gehad maar dat lukte niet, toen met 40 weken natuurlijke bevalling in het ziekenhuis en mama geworden van een prachtjongen. Nu ben ik 30 weken van de tweede en vermoed ik dat de kleine weer in een stuit ligt. Mij is verteld dat de risico’s van een versie zeer klein zijn en de risico’s van een stuitbevalling zijn wat groter. Ik zou zelf weer voor een draaipoging gaan, het is niet prettig, maar minder naar en vooral korter als bevallen 😉

3 jaar geleden

Bij mijn 2e kindje ook een stuit gehad. Hij lag vanaf 15 weken met ze billen omlaag en is niet meer gedraaid. Een draaipoging kon niet vanwege te weinig vruchtwater. Heb eem vaginale bevalling gehad en zou zo weer doen. Viel me reuze mee. 2 weken geleden een echo gehad met 28 weken om te kijken hoe deze ligt. En deze ligt ook in stuit maar dan met de beentjes omlaag. Aankomende week nog een echo, om te kijken of die anders ligt. Met 34 weken nog een echo en indien hij dan nog in stuit lig8 moet ik naar de gyn. Ik zou alleen eem draaipoging doen omdat ik volgens mij op deze manier niet mag bevallen. Als hij gewoon met zijn billen naar beneden ligt ga ik weer voor stuit. Ik ga dan niet draaien. Is toch weer stress voor de baby en dat vind ik onnodig. Hij moet wel goedkomen te liggen want wil absoluut geen keizersnee.

3 jaar geleden

Ik ben nu bijna 35 weken. Gisteren op controle geweest en hij is ook een dwarsligger. Dus volgende week gaan ze weer even kijken en stelle ook voor dat als hij tegen dan nog steeds dwarsligt, om versie te doen. Bij mij hebben ze gezegd dat ze het rond de 36weken doen de versie. Twijfel er ook beetje over. Heb gehoord dat hij eugenlijk van zichzelf nog tot laatste minuutje kan draaien. Dus vraag ook af of het de moeite waard is.

3 jaar geleden

Hier donderdag 34 weken zwanger en tot nu toe ook een kindje die dwars ligt. Het kindje heeft nog 2 weken de tijd nu om te draaien gaf de vk aan. Als ze volgende week nog twijfelen dan krijg ik een echo om te checken. Dus ik hoop wel dat het draaien op tijd gaat gebeuren. Een versie lijkt mij toch wat eng en ik weet niet of ik dat zou willen.

3 jaar geleden

Hier ook een dwarsligger met 33 weken (ineens gedraaid terwijl hij altijd netjes met het hoofdje maar beneden lag). Ik heb toen moxa therapie gedaan en 4/5 dagen later is hij gedraaid! Echt aan te raden voordat een versie gaat plaatsvinden. Moxa valt onder alternatieve therapie bij veel verzekeringen.

3 jaar geleden

Ik zou je goed inlezen of je wel een versie wilt of niet. Baby's kunnen nog tot 36/37 w zelf draaien. En als het je eerste is is er 40% kans dat een versie lukt. De baby kan ook weer terugdraaien bijvoorbeeld.

3 jaar geleden

Reactie op Mommie1990

Hier ook een dwarsligger met 33 weken (ineens gedraaid terwijl hij altijd n ...
Hier ook bezig met Moxa therapie. Ik hoor vrijdag of ze gedraaid is maar de 5e dag (toevallig) had ik savonds in bed ineens heel erg pijn van gedraai. Hopelijk ook ingedaald nu. 🤗

3 jaar geleden

Reactie op Eveline08

Hier ook bezig met Moxa therapie. Ik hoor vrijdag of ze gedraaid is maar de ...
Dan hoop ik dat ze inderdaad gedraaid is! En na het indalen schijnt de kans klein te zijn dat ze nog draaien. Ik heb maandag weer een echo :)

3 jaar geleden

Net bij verloskundige geweest en ja hoor, hier ook een dwarsligger 🙋🏻‍♀️🙈 Hopelijk draait ie nog (de goede kant op), draaien doen ze bij mij iig niet ivm spoedkeizersnede van mijn eerste zoontje. Nou ja, we zien het wel, weinig invloed op verder 🤰🏻

3 jaar geleden

Ik ben 31+3 en onze zoon ligt nog dwars 😂 ik hoop dat ie zelf gaat draaien tussen 32-36 weken

3 jaar geleden

Hier ook een dwarsligger met 31+6, hoewel ze vorig weekend netjes met haar hoofd naar beneden lag. Ze weet dus hoe het moet, hopelijk herhaalt ze dit snel! Maar wat een ongemakkelijk gevoel, Pff..

3 jaar geleden

Gisteren bij de verloskundige geweest. En baby ligt met ze billen ingedaald, kans erg klein dat die nog zelf gaat draaien. Ben nu bijna 32 weken. Vorige zoon ook stuit ligging en natuurlijk bevallen. We gaan dat nu dan weer doen als die niet draait uit zichzelf