26 Reacties

3 jaar geleden

Ik ben ruim 32 weken zwanger en ze ligt ook dwars. Maandag heb ik weer een echo, ik hoop dat ze zelf goed gaat liggen want ik wil niet dat ze der gaan draaien. Er zitten risico鈥檚 aan en de kans is klein dat het lukt.

3 jaar geleden

Hier een kindje wat tot 32 wk in stuit heeft gelegen, gelukkig uit zichzelf gedraaid! Met 34 wk lag het ook ingedaald dus de kans dat het toch weer terug draait is gelukkig heel klein!

3 jaar geleden

Zo ben vandaag op controle geweest, ben nu 35+5 wk. En hij is ondertusse ook van zichzelf gedraaid. :-). Dus hou de hoop erin ^^

3 jaar geleden

Die van ons ligt ook wisselend dwars en in stuit. Met 27 weken lag hij/zij nog netjes met hoofd naar beneden maar de controles daarna allemaal dwars of in stuit. Wel een beetje angst voor keizersnede omdat ook m'n placenta nog vrij laag ligt (ondertussen wel hoog genoeg om natuurlijk te mogen proberen). Zou wellicht een stuitbevalling proberen denk ik

3 jaar geleden

Mijn zoontje (vorige zwangerschap) was een dwarsligger en ze hebben hem rond week 36 gedraaid. Dan is er nog redelijk veel ruimte en vaak is de baby nog niet ingedaald. Dat zijn voordelen. Er drukken twee mensen vrij hard op je buik, maar door goed adem te halen vond ik het meevallen. Ontspannen is dus belangrijk. Het is ook gelukt! En hij is blijven liggen. Had wel wat beurse plekken onderin mijn buik van het drukken. Maar ik vond het meevallen al met al!