19 Reacties

3 jaar geleden

Ja ik heb dit, maar daardoor weet ik eigenlijk dat ik die dag weer te veel heb gedaan. Ik heb nogal moeite met het bewaken van mijn grenzen, dus als ik dan toch weer te veel doe, is dat de manier waarop het er bij mij uitkomt.

3 jaar geleden

Vandaag 33weken en de laatste 2 dagen ervaar k net zo. Nu ook alweer in een bad gekropen en moeite doen om niet in slaap te vallen. Loop zo boos en gefrustreerd vanwege de nachten. Te warm kuit krampen het plassen rusteloze benen de hele dag door.. en dan verwacht de familie dat we vanmiddag een BBQ geven voor iedereen. Ik heb zo'n zin om het af te bellen 😩

3 jaar geleden

Hoihoi, ik herken dit heel goed! Bij mij is het vooral in de ochtend. Ik slaap slecht en alles kost teveel energie. Zeker met het warme weer. Wij hebben dan ook nog een zoon van 3.5 die heeft besloten om vast met de kleuter puberteit te beginnen. Waarschijnlijk door alle veranderingen. Ik heb hierover gesproken met een paar mensen omdat dit bij mij al speelt vanaf week 28 en ben nu 30 + 5. Mij werd geadviseerd om overdag mijn rustmomenten in te plannen en me hier ook aan te houden. Het varieert van serie kijken tot boek lezen of even slapen. Misschien dat dit je ook kan helpen. En blijf er met mensen over praten. Ik denk zeker niet dat dit met leeftijd te maken heeft ik ben zelf 26.

3 jaar geleden

Een lekker koud bad helpt mij dan heel erg!

3 jaar geleden

Ik snap je! De warmte, rusteloze benen, drukke benen, niet meer goed kunnen zitten door je bekken die opsteekt, ga je anders zitten/liggen om je bekken te ontlasten en dan gaat je rug zeer doen, ik ben het ook echt helemaal zat! Ik heb ook het idee dat nu het warmer is mijn rusteloze benen erger worden. We hebben nu maar een airco besteld omdat het gister 29(!) Graden in huis was en ik het niet meer vol hield.

3 jaar geleden

Oja en ik ben 32 jaar en 31 weken zwanger nu

3 jaar geleden

Reactie op Mamav8

Vandaag 33weken en de laatste 2 dagen ervaar k net zo. Nu ook alweer in een ...
Zou het gewoon doen, afbellen. Gewoon zeggen dat je een acute diarree-aanval hebt.

3 jaar geleden

Hier 34 wkn en 37 jaar. Ervaar hetzelfde, ben sinds 2 wkn heel emotioneel en maak me zorgen over van alles. Sterkte en rustig aan, ik heb mij er nu aan over gegeven en ga dutjes doen als ik voel dat het mij te veel wordt. Dat vind ik best moeilijk want ik heb nog 2 tieners rondlopen en hou graag alles zelf onder controle. Maar dat gaat gewoon niet. Knuffel voor iedereen die hem nodig heeft xxx

3 jaar geleden

Reactie op Mamav8

Vandaag 33weken en de laatste 2 dagen ervaar k net zo. Nu ook alweer in een ...
Ik zou het afbellen, met die warmte is het gewoon te zwaar allemaal. Zouden ze begrip voor moeten hebben.

3 jaar geleden

Reactie op Mamav8

Vandaag 33weken en de laatste 2 dagen ervaar k net zo. Nu ook alweer in een ...
Gewoon afbellen ! Geen mooier verhaal maken dan het is. Nee is ook een antwoord!

3 jaar geleden

Reactie op MaykeLDN

Hoihoi, ik herken dit heel goed! Bij mij is het vooral in de ochtend. Ik sl ...
Ik heb best wel veel rustmomentjes dus dit blijkt niet zoveel verschil uit te maken. Denk dat het nu vooral met die warmte te maken heeft. Veel succes met je kleuterpuber kan me inbeelden dat dit het allemaal nog extra zwaar maakt!

3 jaar geleden

Ik breek steeds 's morgens. Dan wil ik graag nog even slapen voor ik naar m'n werk ga (we werken in ploegen, en ik werk van 13 tot 18.45) en dat lukt nu heel slecht. Met als gevolg dat ik de halve ochtend aan het janken ben en gister zelfs nog op werk ook 🙈 Op werk hebben we klimaatbeheersing, dus daar is het lekker koel, maar gisteren wilde bij mij de warmte maar niet zakken en ik was het zó zat! Gelukkig heb ik een heel lieve collega die bij me heeft gezeten tot het weer een beetje ging ❤

3 jaar geleden

Reactie op Ilja1988

Ik snap je! De warmte, rusteloze benen, drukke benen, niet meer goed kunnen ...
Ja een airco kan hemels zijn nu, ik zit hier met een ventilator de hele tijd op mij gericht om het wat draaglijker te maken.

3 jaar geleden

Ohja, overmorgen 31 weken en 32 jaar. En verder airco/ventilator aan en natte washandjes in de buurt houden om je armen, benen en gezicht af en toe mee te bevochtigen. Dat helpt wel wat tegen de warmte. En goed drinken

3 jaar geleden

Hier 34 wkn en 37 jaar. Ervaar hetzelfde, ben sinds 2 wkn heel emotioneel e ...
Thnx ik heb hier ook een tiener rond lopen, gelukkig is ze niet al teveel eisend. Overdag dutjes doen vind ik wat lastig want voel me erna zo zombie. Voor jou ook een knuffel, we zullen nog even moeten doorbijten!

3 jaar geleden

Jaaa die rusteloze benen.. ik las in een andere topic allemaal tips die helpen.. bij mij helpt niks! En idd na 8 uur 's avonds wanneer je heerlijk wilt ontspannen, maar dat gewoon niet gaat.

3 jaar geleden

Reactie op Blijtrots

Jaaa die rusteloze benen.. ik las in een andere topic allemaal tips die hel ...
Ik ben 31 jaar en 34 weken zwanger

3 jaar geleden

Ooow die rusteloze benen, verschikkelijk 😱. De afgelopen 3 maanden sliep ik misschien 1 nacht in de week 7 uur. De rest van de week mocht ik blij zijn met 3 a 4 uurtjes per nacht. Daardoor zat ik er af en toe ook helemaal er doorheen. Hoelang houd een mens dat vol vraag je je dan af? Ik ben 39 jaar, maar denk niet dat het perse met de leeftijd te maken heeft. Ik heb de verloskundige om advies gevraagd en wat rondgespeurd op internet en kwam tot het volgende: - Minimaal 2,5 liter water drinken per dag - Magnesium pillen slikken - Magnesium olie op voeten smeren - Cooling spiergel op voeten smeren - Cooling gel-kussen aan het voeteneind leggen - Airco aan in slaapkamer Voor mij echt een wereld van verschil! Er is nog wel iets van rusteloosheid in mijn benen, maar niet zo erg dat het mijn slaap verstoord. Al zijn er ook andere oorzaken die mijn slaap verstoren, zoals maagzuur, misselijkheid, jeuk, pijn aan mijn voeten, houding niet kunnen vinden en moeten plassen. Zonder die rusteloze benen kan ik slapen!!!! Daardoor ook beter in staat om de kwaaltjes te dragen.

3 jaar geleden

Ja vreselijk!!!! Gisteravond 2 uur in een redelijk koud bad gezeten. Daarna met magnesiumcitraat naar bed gegaan en voor het eerst in weken goed geslapen (of was dit door het afkoelen?) succes dames!💕