28 Reacties

3 jaar geleden

Ik lees mee!

3 jaar geleden

Macaroni bami nassi

3 jaar geleden

Mijn man vind het helemaal niet erg om voor ons te koken,dus gelukkig hoef ik me daar geen zorgen om te maken.

3 jaar geleden

De vroedvrouw had dat ook aangeraden. Hoewel hij meestal al kookt, is het de eerste weken sowieso chaos denk ik. Dus altijd goed iets achter de hand te hebben😉. Ik denk nog aan spaghettisaus, stoofpotjes, quiche, moussaka 🙂.

3 jaar geleden

Mijn man gaat koken, en mijn ouders wonen 5min van ons vandaan en die hadden al aangeboden om elke dag eten langs te brengen zodat we niets hoefden te doen! Ook hebben we hele lieve buren die eten willen langsbrengen indien nodig! 😊

3 jaar geleden

Spruitjesstamppot, heel voedzaam en makkelijk ook met invriezen. Ik vries niets in omdat mijn man sowieso al kookt :) Pastasaus vooraf maken en invriezen, hoeft je man alleen nog pasta te koken en de saus op te warmen.

3 jaar geleden

Ik ben niet zo van het invriezen, maar mijn man kan op aanwijzing van mij heus wel koken 😅 desnoods vraag ik mijn moeder🙈 een oplossing vinden we wel! Hihi

3 jaar geleden

Gelukkig komen mijn moeder en schoonmoeder voor ons koken. Hahaha. Dat is allemaal al geregeld.

3 jaar geleden

Zelf ga ik veel diepvriesgroente kopen, zodat er super makkelijk iets te maken is. En zat te denken om tijdens de weeen wat gerechten te gaan maken zodat ik wat te doen heb. De vorige keer had ik niet echt iets te doen en was een beetje aan het wachten en dat wil ik dit keer anders doen. We zullen zien of t werkt 😉

3 jaar geleden

Invriezen is ons super goed gevallen, ook al kan mijn man prima koken.. pastasuas was echt hit en gezond.. lasagne deed het ook goed, had ook pompoenstoof gemaakt. tip: ga naar toko en koop 'Chinese afhaalbakjes', kan je op deksel schrijven wat er inzit en of voor 1 of 2 personen is.. kan bakje daarna weg..

3 jaar geleden

Wij gaan ook invriezen inderdaad! Pastasaus Kip Kerrie Goulash Ben benieuwd wat voor tips en gerechten hier nog meer worden gedeeld, inspiratie altijd welkom.

3 jaar geleden

Reactie op Francis1991

Macaroni bami nassi
Mijn kaassaus schift precies als ik dat ontdooi 🙈. Maak je die ook o.b.v. bechamel?

3 jaar geleden

Reactie op MamavanO

Invriezen is ons super goed gevallen, ook al kan mijn man prima koken.. pas ...
Kan je die bakjes ook ergens online bestellen? Lijkt mij zeer gemakkelijk.

3 jaar geleden

Apart om te lezen allemaal merk echt dat de tijden veranderd zijn in de kraamzorg. Bij mijn eerste 2 zwangerschappen was dit het laatste waar ik me mee bezig hield aangezien de kraamzorg dit allemaal deed. Eten koken, ramen lappen, eigenlijk het hele huishouden en de verzorging voor moeder en kind.

3 jaar geleden

Bami, lasagne, spitskool met uien, gehakt en kruiden, kip kerrie, soep en mn schoonmoeder en moeder zullen nog wel een keer voor ons koken.

3 jaar geleden

Reactie op Mamma4kids

Apart om te lezen allemaal merk echt dat de tijden veranderd zijn in de kra ...
mijn vorige kraamzorg heeft nog geen glas drinken voor me ingeschonken 🤫.. echt zooon slecht mens

3 jaar geleden

Reactie op Mamma4kids

Apart om te lezen allemaal merk echt dat de tijden veranderd zijn in de kra ...
Haha precies. Vorige zwangerschap, 5 jaar geleden, gewoon zelf staan koken en anders mijn vriend. Op zich is dit wel een goed idee voor als je het wat drukker hebt maar ach, een maaltijd staat binnen een half uurtje op tafel.

3 jaar geleden

Ik wil ook wel wat voorraad inslaan en in de vriezer bewaren van diepvriesgroenten, vlees, vis fruir en brood. Daarnaast wil ik wat gezonde tussendoortjes maken en invriezen zoals pompoencake, bananenbrood en boekweitmuffins. Die zijn makkelijk te ontdooien en enorm voedzaam.

3 jaar geleden

Reactie op Kiele86

Haha precies. Vorige zwangerschap, 5 jaar geleden, gewoon zelf staan koken ...
Ik ga nu ook niet voor 2 maanden invriezen maar een voorraadje lijkt mij wel veilig 😁. Voor ons is het ons eerste kindje en we weten niet hoe goed of slecht ik uit de bevalling ga komen. Better safe than sorry 😅...?

3 jaar geleden

Er zijn veel mensen in mijn omgeving die kunnen en willen koken maar ik ben zelf het type van “ik kan het beter/lekkerder maken” dus wij hebben zelfs een aparte vriezer besteld ter voorbereiding. Ik wilde couscous- en quinoa salades maken voor overdag tussendoor (om de verleiding van zak chips te weerstaan), gegrilde groenten maken en invriezen, daarnaast inderdaad lasagne, pasta sauzen en curry’s. Wij willen ook zo’n pakket van Koop een koe bestellen en dan zijn al die biefstukjes voor mij 😂 😉 Die gezonde cakes en muffins zijn ook een heel goed idee, bedankt!