25 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb hetzelfde 😭 kan soms niet eens normaal lopen.. fysio helpt een beetje. Misschien kan je een verwijzing vragen bij je arts

3 jaar geleden

Reactie op rayan2020

Ik heb hetzelfde 😭 kan soms niet eens normaal lopen.. fysio helpt een beet ...
Ja? Wist niet dat je daarvoor naar de fysio kon.. Heb je ook dat je dan amper je been op kan tillen van de pijn...

3 jaar geleden

Bandenpijn camoufleert soms bekkeninstabiliteit, zeker eens met u gynaecoloog over praten. Ik had exact hetzelfde en ja idd, bekkeninstabiliteit waarvoor kinesist massage en oefeningen.

3 jaar geleden

Ik heb dit ook (helaas al sinda week 11) fysio helpt deels en ik werk sinda 23 weken niet meer (thuiszorg dus fysiek zwaar ) Ik heb voor wandelen en dat soort dingen een bekkenband zodat ik wat meer steun heb dit helpt me echt. Verder slaap ik met een voedingskussen. Al merk ik deze week dat het me nu ook echt wel weer zwaarder word en ik niet zo veel meer kan (28 weken)

3 jaar geleden

Reactie op Ticia

Bandenpijn camoufleert soms bekkeninstabiliteit, zeker eens met u gynaecolo ...
Mijn verloskundige zegt.. Ja.. Vervelend hoort erbij.. Rustig opstaan etc. Maar dat doe ik echt..

3 jaar geleden

Klinkt idd als bekkenpijn.. Ik heb t ook 😅 sta soms te janken van de pijn bij de verkeerde beweging

3 jaar geleden

Ik heb hetzelfde, is echt killing. Maar ze zeggen dat het alleen maar erger wordt als je het ontwijkt en minder in beweging komt.

3 jaar geleden

Ik heb dit ook (helaas al sinda week 11) fysio helpt deels en ik werk sinda ...
Ja klopt. Slaap ook met een voedingskussen maar is niet altijd fijn. Ik blijf soms uren zoeken naar de juiste houding...

3 jaar geleden

Reactie op Mamaromy

Klinkt idd als bekkenpijn.. Ik heb t ook 😅 sta soms te janken van de pijn ...
Toch wel bekken dus 🙄

3 jaar geleden

Ja hier ook! Nu 28weken zwanger en al vanaf 17 weken erg veel last. Ook 2e zwangerschap, mijn vk zei dat het komt doordat de spieren erg slap zijn door de vorige zwangerschap (was snel weer zwanger,.misschien bij jou ook door slappere buikspieren?) lopen gaat hier ook erg moeizaam inderdaad en fietsen mag en kan ik niet meer.(werken mag ik ook niet meer trouwens) ik heb een buikband gekocht! Dit geeft erg veel verlichting ik gebruik deze als ik een stukje ga wandelen of boodschappen ga doen, je mag hem namelijk niet te veel om hebben. Misschien is dit ook iets voor jou? Oh en als de pijn te heftig is en ik niet meer kan lopen neem ik 2 paracetamol en ga plat met een warme kruik dat is dan ook erg fijn. Ik heb trouwens ook (vooral savonds) dat de pijn in mijn linkerbil schiet! Hoe ik ook zit of lig het doet zo'n pijn, herken jij of iemand anders dit ook en heeft iemand hier nog tips voor? Hopelijk komen er nog meer tips voor de pijn! Ik lees in ieder geval mee.🙃

3 jaar geleden

Reactie op Suddenly84

Ik heb hetzelfde, is echt killing. Maar ze zeggen dat het alleen maar erge ...
Ja ik zeg je eerlijk dat ik ook weinig in beweging ben geweest afgelopen tijd.. Coronatijd, thuiswerken.. Ach ja. Dat zorgt er ook echt voor dat je het zwaarder hebt

3 jaar geleden

Reactie op Zoëy

Ja hier ook! Nu 28weken zwanger en al vanaf 17 weken erg veel last. Ook 2 ...
Ja die linkerbilspier is heel herkenbaar. Maar die had ik ook bij me vorige zwangerschap en bleek een verknelde zenuw te zijn. . Ja die buikband toch maar misschien aanschaffen!

3 jaar geleden

Ik! Ben nu 31 weken en 2 dagen zwanger en het is echt op en af. Vooral in de nacht komt er een felle steek opzetten in men lies. Daarna kan ik ofwel niet bewegen en de pijn wegblazen (duurt soms kwartier) ofwel op men rug draaien en been plooien en wachten tot het voorbij gaat. Het is super vervelend.

3 jaar geleden

Ben toch wel blij te lezen dat ik niet de enige ben 🙈

3 jaar geleden

Reactie op Ghiz

Ja? Wist niet dat je daarvoor naar de fysio kon.. Heb je ook dat je dan amp ...
Jaa.. heb soms extreme krampen in me kuit dat ik gewoon moet gillen van de pijn. Heb het vooral als ik veel belast dus probeer zo min mogelijk te belasten

3 jaar geleden

Reactie op Ghiz

Mijn verloskundige zegt.. Ja.. Vervelend hoort erbij.. Rustig opstaan etc. ...
Dit zegt echt iedere verloskundige 😭

3 jaar geleden

Reactie op rayan2020

Jaa.. heb soms extreme krampen in me kuit dat ik gewoon moet gillen van de ...
Haha jaa tijdens je slaap! Me man zegt dat krampen ontstaan wanneer je niet genoeg drinkt.. Maar weet niet.. Echt een zwangerschapskwaal denk ik.

3 jaar geleden

Reactie op Ghiz

Ja klopt. Slaap ook met een voedingskussen maar is niet altijd fijn. Ik bli ...
Heb ik idd ook een dan lig je eigenlijk moet je weer plassen🤣🤣

3 jaar geleden

Reactie op Ghiz

Ja die linkerbilspier is heel herkenbaar. Maar die had ik ook bij me vorige ...
Oh heb je dan nog tips voor die beknelde zenuw? Heb laatst mijn vriend een uur lang mijn bil laten masseren🙈 hielp wel een beetje maar is natuurlijk niet ideaal haha hij ziet me aankomen elke avond een bilmassage. Ik heb deze buikband gekocht kan je zo strak trekken als je zelf wil echt heel fijn! Je kan ze bij prenatal passen, ik heb gewoon met die band om geshopt bij prenatal en voelde toen al verlichting ,misschien een idee als je eerst wil testen wat het voor jou doet😉

3 jaar geleden

Hoi Ghiz, het is voor mij ook mijn 2e zwangerschap en zit inmiddels in mijn 28e week. Heel herkenbaar wat jij hebt. Ik heb al een 2 maanden last van mijn linker bovenbeen en onderrug. Heb toen Gelijk contact met de verloskundige en de symptomen behoren blijkbaar tot ischias. Daarnaast ook nog een verzakking erbij. Omdat het je 2e is, komt alles sneller losjes en voel je het ook beter. Ik ben doorverwezen naar de fysio en dat heeft mij erg veel geholpen. Je krijgt veel oefeningen en tips. Ook ben ik een aantal keer door de therapeut gemasseerd bij mijn bil- zenuwen. Dit helpt en is ook aan te raden om het 1 keer per dag te doen gedurende 10-15 min. Of je het zelf kunt of overlaat aan je partner is geheel aan jezelf. Probeer daarnaast geen zware dingen te tillen. Blijf wel bewegen en neem de rust wanneer je lichaam het niet meer aankan.