49 Reacties

3 jaar geleden

In principe geef ik weer borstvoeding maar bij mijn zoontje kolfde ik niet genoeg dus kunstvoeding erbij. Ik denk dat dat zo goed getest is, dat het niet uit maakt of je A of B merk (huismerk) koopt. Wel zeggen ze dat als je eenmaal een bepaalde soort geeft dat je daar het beste bij kan blijven. Wij kochten altijd Etos huismerk, scheelde bijna de helft met Nutrilon qua kosten 😅

3 jaar geleden

Ik lees veel over Nestlé little steps, vrij nieuw geloof ik, €9 per bus dus ook niet absurd duur, en milieu bewust. Ik ga die proberen in afwisseling met borstvoeding.

3 jaar geleden

Reactie op SofieP

Ik lees veel over Nestlé little steps, vrij nieuw geloof ik, €9 per bus dus ...
Nestlé milieubewust? Volgens mij niet helaas 🤔

3 jaar geleden

Ik wil borstvoeding gaan proberen, maar heb ook al voor de zekerheid een bus van de AH eigen merk staan. Kom regelmatig in de AH, dus ook makkelijk met meenemen bij de boodschappen 😊 (mocht de borstvoeding niet lukken)

3 jaar geleden

Reactie op Mau1982

Nestlé milieubewust? Volgens mij niet helaas 🤔
100% recyclebaar blik 😄🤣

3 jaar geleden

Ik ga borstvoeding geven voor zolang het leuk is, als ik dan overstap op flesvoeding zal ik weer AH eigen merk pakken. De AH is hier 200 meter lopen en heeft lange openingstijden dus dan is de kans groot dat je altijd snel even wat kan halen als het nodig is. Dit is mijn derde kindje en ik stap bij deze baby trouwens heel bewust over op de glazen flessen van Ecoviking. Omdat ik nu een hele tijd ook glazen voorraadbakjes heb (voor kliekjes eten) en ik dat zo fijn vind. Wordt veel schoner dan plastic, neemt geen kleur aan van andere vaat, is duurzamer en geen schadelijke stoffen. En komt gewoon droog uit de vaatwasser. Heel blij mee nu al!

3 jaar geleden

Wij hebben bij onze eerste dochter van de Jumbo altijd gebruikt. (Die zit bij ons om de hoek en openingstijden van een supermarkt zijn ruimer als van een drogist 😉) Het maakt niet veel uit van welk merk je pakt, de regels in Nederland zijn zo streng voor kunstvoeding dat het elkaar weinig maakt.

3 jaar geleden

Ik wil bv geven, maar lukt dit niet zal ik overstappen op hipp. Hier bij mijn vorige zoontje onderzoek gedaan, en deze kwam er het beste uit. Biologisch, geen toegevoegde vorm van suiker. Hij is wel iets duurder geworden nu 🥴 met een maand of 10 ben ik toen overgestapt op ah bio.

3 jaar geleden

Ik heb bij onze dochter Kruidvat eigen merk standaard voeding gebruikt, en dr brown flessen, omdat ze reflux had. En dat werd mede door gebruik van deze flessen en (op advies van de kinderarts) het indikken van de voeding (met Johannes broodpitmeel) echt vele malen minder. Dus ik ga bij onze 2e spruit ook Kruidvat eigen merk weer gebruiken, ben er heel tevreden over. Goede kwaliteit en ook een nette prijs.

3 jaar geleden

Wij gaan voor de dr brown flessen en de kruitvat eigen merk flesvoeding.

3 jaar geleden

Wij zijn bij onze zoon begonnen met borstvoeding. Dit heb ik 4 weken gedaan en toen zijn we overgestapt op Hero. Bij de volgende baby gaan we dit ook zo doen.. kijken tot hoelang ik borstvoeding wil geven en dan stappen we weer over op de Hero.

3 jaar geleden

Hier gaan we gewoon weer Nutrilon gebruiken. Prima bevallen bij de eerste.

3 jaar geleden

Ik denk Etos of Ah

3 jaar geleden

Nutrilon en de flessen dr. Brown

3 jaar geleden

Kraamzorg heeft dr Brown flessen en Hero of Nutrilon geadviseerd. Dit omdat ik in het ziekenhuis wil bevallen en ze daar ook deze voeding(en) gebruiken. Anders zou je kindje over moeten stappen op andere voeding weer en dat is niet zo goed in het begin

3 jaar geleden

Hier ook Nutrilon, is gewoon het bekendste merk wij voelen ons daar goed bij en in het ziekenhuis geven ze dit ook als ze geboren worden en je geen borstvoeding geeft, dan hoeven we erna niet nog over te stappen op een andere voeding. Als ze er niet goed op reageert gaan we natuurlijk andere merken proberen. Gewoon doen waar jullie je goed bij voelen. Wij hebben trouwens ook dr Brown flessen vinden wij het fijnste en geen krampen tenminste bij de eerste, wie weet wil deze meid niet goed drinken uit deze flessen. Maar ieder kindje is anders en het blijft altijd zoeken en afwachten hoe ze reageren.

3 jaar geleden

en nutrilon kun je overal kopen elke supermarkt of drogist heeft deze in geval van nood. Ook een pluspunt voor ons😄

3 jaar geleden

Als de borstvoeding niet wil lukken kiezen wij weer voor Nutrilon, hebben we bij onze dochter ook gebruikt. En we hebben de flessen van Difrax.

3 jaar geleden

Ik ga voor de 3e keer AH flesvoeding geven. Vind nutrilon onnodig duur. Wettelijk is bepaald dat er bij de nmmr 1 (0-6mnd) bij alle merken het zelfde er in moet zitten je mag daar alleen dingen bij voegen niet weg halen. Nutrilon voegt er extra zout toe. Om dan voor de zelfde voeding 13 euro of 6.50 te betalen vind ik niet nodig. Als je in het zh beval moet je alleen je eigen voeding meenemen zodat je er gelijk mee kan starten. Natuurlijk raden de meeste vk nutrilon of hero aan omdat dat grote merken zijn. Maar Etos Kruidvat AH zijn net zo goed!

3 jaar geleden

Ik heb in het begin bv en fles gegeven. Begonnen met nutrilon. Op aanraden van de kraamhulp kruidvat gehaald. Nadat die een keer uitverkocht was zijn we overgestapt op Albert heijn eigen merk. En toen lsatst iedereen aan het hamsteren was geslagen door de corona weer nutrilon moeten kopen, maar hij pakte het niet. "Bah" waren zijn woorden hahah. Nutrilon is iets zoeter dan de AH eigen merk . Trouwens nooit problemen gehad met het overstappen