55 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op LS24

Heeft ze er last van? (Spugen, hikken, veel kramp) Wij hadden dit ook met ...
Neen, soms eens wat dat uit de mond loopt, maar echt niet veel. Hikken wel, maar ze trekt zich daar precies weinig van aan...

3 jaar geleden

Als ze verder nergens last van heeft is het prima toch. Gewoon zo door gaan 👍

3 jaar geleden

Onze dochter is 4 weken en wij hadden precies hetzelfde. We gebruikten vanaf dag 2 al Dr. Brown wat iets hielp tegen de krampjes. Het snelle drinken bleef. Veel morsen en we hoorden de melk echt hard landen. Met veel nijd en boertjes tussendoor konden we het rekken tot 10 a 15 minuten. Voor zowel ons als voor haar was de voeding niet erg ontspannen. Afgelopen week zijn we overgestapt op de S-fles van Difrax met daarop een 'dental' speen. Wat een verschil!! Zonder ook maar één keer de fles bij haar weg te hoeven halen drinkt ze nu heerlijk ontspannen in maarliefst 25 minuten haar flesje leeg. Deze speen is speciaal geschikt voor de 'enthousiaste' drinkers. Wie weet helpt het jullie ook.

3 jaar geleden

De mijne klokt de borstvoeding ook echt naar binnen, af en toe verslikt hij zich (best zielig maar ook schattig😜) hij is vaak in n paar minuten klaar. Na een keertje kolven snap ik waarom, ik kolf 200ml per borst in 10 minuten, en hij zuigt nog krachtiger dan het kolf apparaat 😅. Op t verslikken na heeft hij dus nietsss te klagen en neem ik het gulzige drinken maar voor lief

3 jaar geleden

Reactie op MarieLod

Onze dochter is 4 weken en wij hadden precies hetzelfde. We gebruikten vana ...
Ik heb ook S fles van difrax. Maar mijn zoontje is ook erg gulzig en verslikt zich continu. Waar heb je die dental speen gekocht ? Kan je misschien link sturen welke speen dat is?😊 wil dat namelijk dan ook wel proberen

3 jaar geleden

Reactie op JPE-24

Ik heb ook S fles van difrax. Maar mijn zoontje is ook erg gulzig en versli ...
Op verschillende plekken te koop, bijvoorbeeld ook bij Prenatal. Ik heb 'm besteld bij Wehkamp: https://www.wehkamp.nl/difrax-dental-speen-small-2-stuks-944074/

3 jaar geleden

Wij hebben de dr brown fles. Daarnaast tussendoor pauzes en dan geven wij een speen. Dan sabbelen ze zich iets moeier, waardoor onze kids ook langzamer gingen drinken.

3 jaar geleden

Hier ook een enthousiaste drinker.. ze krijgt bv met tepelhoedje. En soms nog een fles na ivm te weinig bv (probeer het weer terug te krijgen met kolven) Met de fles ademt ze niet eens omdat ze zo snel drinkt. Ze is een keer helemaal blauw aangelopen en durfde toen geen fles meer te geven. Zelfs de verloskundige en kraamverzorgster hadden het zelfde met de fles geven. Hadden dit ook nog nooit zo erg gezien. Tips die ze gaven: haar op de zij leggen dan fles geven, nekje iets naar achter kantelen als ze in arm ligt. Tussendoor boeren en stoppen. Gebruik de dr brown fles, nu zit ze weer bijna volledig op bv dus erg blij mee. Op aanraden van het cb de prematuur speen gekocht. En nu drinkt ze nog snel, maar lang niet zo snel dat ik om de 10sec moet stoppen. Had eerst de difrax fles maar was ook geen succes. Denk dat het niet eens aan de fles ligt, maar gewoon zo snel mogelijk zoveel mogelijk binnen krijgen.

3 jaar geleden

Reactie op Elmoo

Hier ook een enthousiaste drinker.. ze krijgt bv met tepelhoedje. En soms n ...
Misschien werkt therapeutisch voeden? Dan moet ze meer moeite doen om melk uit de fles te krijgen, zie link voor meer info. Wij hebben vandaag voor het eerst een flesje gegeven en het op deze manier gedaan https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/287-voeden-met-een-fles

3 jaar geleden

Reactie op ldrivewood

De mijne klokt de borstvoeding ook echt naar binnen, af en toe verslikt hij ...
Haha klinkt herkenbaar. Mijn zoon drinkt af en toe alsof het zijn laatste tiet ooit is 😂 Als hij daarna een goeie boer laat heb ik niet het idee dat hij er last van heeft. Als de boer niet komt dan even 10 minuutjes rechtop houden voordat ik hem neerleg. Ik moet zeggen dat een beetje tempo in het voeden juist wel fijn is 🤭

3 jaar geleden

Ik heb ook zo een dochter en heb daarvoor de Dr Browns fles met de prematuur speen ipv fase 1 speen. Nu drinkt ze als een echte dame ipv een bouwvakker

3 jaar geleden

Ik geef geen flesvoeding maar borstvoeding en weet dat dat lichter verteerbaar is, maar kan het niet zo zijn dat 3 á 4 uur gewoon nog te lang is voor je dochter? Het maagje is nog klein, misschien heeft ze na 2 uur al echt honger? Hier zit er gemiddeld 1.5 á 2 uur tussen de voedingen, heel soms 2.5 in de nachten en mijn zoon is 5 weken oud. Misschien proberen eerder, bij vroege hongersignalen meteen vaker en kleinere beetjes te voeden?

3 jaar geleden

Wij hadden dit probleem ook , op aanraden van de osteopaat de flesvoeding beginnen verdikken met nutriton van nutrilon wij gebruiken dit dus met de nan optipro 1 .. ons zoontje drinkt wel flesjes van 150 ondertussen maar toen .. 90 ml water 20 seconde op 600 watt in de microgolf 3 schepjes nan 1 schepje nutriton goed schudden 1a2 minutjes laten staan en dan drinken met mam flessen met de x speen voor dikkere voeding soms de 1 speen afhankelijk van de hoeveelheid en sinds dien geen enkel probleem meer en een baby met een voller verzadigd gevoel en rustig om te drinken 😁

3 jaar geleden

Reactie op shaunike

Wij hadden dit probleem ook , op aanraden van de osteopaat de flesvoeding b ...
Je mag niet zomaar nutriton gebruiken en zeker niet met de reden te snel drinken! Nutriton is om te verdikken bij bijvoorbeeld reflux dat geconstateerd is door een kinderarts. Er is Johanndsbroodpitmeel in die je niet elke baby moet gaan geven. Verschillende spenen en flessen kun je gaan proberen. Dr Brown fles met een prematuur speen werkte bij ons heel goed toen ze nog zo klein was en tussendoor wat pauzes inderdaad, hoe lastig ook.

3 jaar geleden

Ik had precies hetzelfde! Ik heb nu difrax flesjes gekocht en ze doet er nu ineens 10 tot 15 min over! Top flesjes zijn het, ze heeft ook gelijk minder last van darmkrampjes

3 jaar geleden

Wij hebben een difrax flesje. De kraamhulp liet ons zien dat je deze normaal gewoon dicht draait. Dan drinkt ze vrij snel. Blijkbaar kun je hem nog stuk verder dicht draaien waardoor het moeilijker wordt, dit lijkt te helpen🤗

3 jaar geleden

Reactie op LauraHM85

Ik geef geen flesvoeding maar borstvoeding en weet dat dat lichter verteerb ...
We proberen ze nu op vraag vooral te voeden (tenzij ze echt heel lang slaapt!). Ze geeft aan pas honger te hebben na 3 à 4 uur, dus denk eerlijk gezegd niet dat ze sneller honger heeft. ‘s Nachts moeten we ze soms echt wakker maken...

3 jaar geleden

Reactie op Denisevp

Ik had precies hetzelfde! Ik heb nu difrax flesjes gekocht en ze doet er nu ...
Moet je dan nog verschillende keren pauzeren ook of laat je ze doordrinken? Gebruik je dental speen of de gewone?

3 jaar geleden

Dr brown fles met difrax dental small speen. Gaat lekker traag 👌🏻 werkt hier té goed want dan doet ze ineens 40min over 1 fles. Meisje hier is ook echt een gulzige drinker. Ik voed haar zijwaarts en op 90ml laat ik haar minstens 3x ‘boeren’ en houd ik haar even een paar minuten omhoog. Probeer minstens 20min over de voeding te doen. Dat is exclusief omhoog houden dus echt allleen het drinken.

3 jaar geleden

Reactie op frummeltje-24

Dr brown fles met difrax dental small speen. Gaat lekker traag 👌🏻 werkt h ...
Die dental speen is echt een uitkomst!!!