15 Reacties

3 jaar geleden

Hi, vanaf 7 weken tweemaal per week terug gaan crossfitten door mijn trainer. Met aangepaste oefeningen en aangeven wat niet prettig voelt, kan ik blijven sporten. Ik doe alleen groepslesjes. Nu de sportscholen buiten kunnen sporten, ga ik eenmaal per week. Op het moment 29+4. Enige dat ik je kan adviseren is dat als het niet goed voelt: doe het dan niet! Pas oefeningen aan bijv roeien: niet helemaal door je benen te gaan zoals normaal maar werk meer met je armen, dit geldt ook vóór squaten met je buik! Ga zo diep als je zelf prettig vind. Vraag hulp als je niet goed welke oefening je wel en niet mag van een trainer. Heel veel succes en pas op!

3 jaar geleden

Ik bokste voordat de Coronacrisis alles stopzette, was toen circa 16 weken zwanger. Ik doe nu yoga oefeningen en volg een zwanger en fit les (nu 31 weken zwanger). Oefeningen die prima te doen zijn. Ook probeer ik elke dag minimaal 30 min te lopen. Niet te lang, want merkte dat een uur lopen teveel pijn gaf aan mn bekken. Boksen pak ik weer op na de bevalling💪🏼

3 jaar geleden

Ik ga iedere week body pumpen. Is een controleerbare vorm van sporten dat je zo zwaar kan doen als je zelf wilt. Vraag vooral op de sportschool ook advies, de instructeurs kunnen aanpassingen geven waar nodig.

3 jaar geleden

Ik heb mijn HIIT lessen in week 24 afgebouwd. Body pump doe ik nog maar merk wel dat ik in mijn hoofd nog meer gewicht aan kan dan eigenlijk het geval is. Ik doe nu lesjes van de pregnancy lijst van Fit bij Amy (er is een dumbbell les van 45 min, die is -vooral erna- vrij pittig). Sinds 2 weken doe ik ook aquagym, kan ik nog lekker jumping jacken en tuck jumps doen met die dikke buik. Spierpijn de dag erna, heerlijk! Alleen als je jezelf uit het water hijst, is wel even weer een klap in m’n gezicht, ben ik weer zwaar en lomp. Ik zou graag nog live yoga doen, wie weet kan dat vanaf 1 juli. Daarnaast wandel ik veel meer, ook nog gezellig. Maar zo kom ik de laatste weken wel door. Al verlang ik er heel erg naar om weer tot het gaatje te gaan bij HIIT!

3 jaar geleden

Ik ben zelf sportinstructrice waarbij ik groeplessen, zoals spinning en aquafit /pilates geef. Daarnaast geef ik ook zwemles aan kinderen. Ben nu 30 +2 zwamger. Heb afgelopen maandag mijn laatste spinningles gegeven. Opzicht gaat spinnen nog wel, maar in combinatie met de zwemlessen was het teveel voor de dag. Ik geef nog wel aquafitlessen (ikzelf sta dan op de kant). In de fitness kun je nog wel cardio doen (fietsen, crosstrainer). Maar zelf goed opletten hoe het voelt/gaat. Krachttraining zou ik mee opletten, kan wel maar niet te veel en zwaar.

3 jaar geleden

Ik paaldans nog bijna elke week (buitenlessen nu) de buik komt steeds meer in de weg te zitten en op zijn kop moet ik te veel buikspieren gebruiken, maar ik geniet al van de warming-up, cooling down en kleine dingen die ik kan doen👌🏼 alle beetjes helpen!

3 jaar geleden

Nu week 29 en ik sport nog zo'n 5 keer per week. Mix van kracht, crossfit, yoga, pilates. Luister heel goed naar mijn lichaam, en sommige oefeningen vallen in de aanloop naar 40 weken echt af. Dat voel je echt vanzelf. Ook is de itensiteit merk ik sneller op max te zitten en dan zet ik de rem er op. Doe dasrbij geen jumps, rechte buikspieren of houdingen op mijn kop zoals handstanden. Soms ga ik toch iets te ver, maar dat merk ik dan in mijn bekken of dan ben ik heel de dag uitgeput. Het blijft wel aftasten. Ik vind het nog steeds heeeerlijk om te sporten. En hoop het tot de laatste week door te kunnen zetten. Het geeft mentaal ook gewoon rust.

3 jaar geleden

Ik ben momenteel 34+1. Voordat ik zwanger raakte sportte ik 6x per week (2x hockey en 4x krachttraining). Hockey stopte vrij snel door de Corona, maar ben wel 4x p.w. blijven krachttrainen. Dit heb ik de afgelopen weken langzaam afgebouwd naar op dit moment nog 2x per week, helaas door bekkenpijn. Ik merkte dat ik mijn grenzen soms ook niet wist, maar inmiddels met behulp van de bekkenfysio weet ik snel wat teveel is. In principe kan ik alles, zolang je buikspieren overslaat en geen been oefeningen doet waarbij je balans moet vinden (lunches bijvoorbeeld). Squaten daarentegen is weer helemaal geen probleem, zolang je bekken maar recht blijven. Daarnaast vooral luisteren naar je lichaam. Als je de volgende dag last krijgt, weet je gewoon dat het toch teveel is geweest. Doe er dan iets mee de volgende keer. Zolang het goed voelt, lekker blijven sporten! 💪🏻

3 jaar geleden

Ik volleybalde 3x per week tot 15 weken (toen kwam corona). Door een zenuwbeknelling kan ik niets anders dan zwemmen maar dat doe ik nu 3x in de week en dan een uur non stop borstcrawl:)

3 jaar geleden

Ik ben nu 31 weken en doe nog steeds aan pilates en racefietsen. Racefietsen overigens niet meer zo lang/ver/snel als eerst haha. Iets met een kleine blaas 🤪

3 jaar geleden

Ik ben nu 31 weken en doe nog steeds aan pilates en racefietsen. Racefietse ...
Aaah idd! Ik fiets ook nog best veel maar binnen n minuut alweer het gevoel dat ik moet plassen😅

3 jaar geleden

Ik ben 31 weken en zwem 2x per week 45 min, dat is echt heerlijk. Op mijn werk op de SEH loop en beweeg ik ook veel en moet nog 5 weken werken dus daardoor blijf ik ook wel fit. En ik wil graag ook nog 1x per week yoga of oefeningen doen, maar dat lukt de ene keer wel, de andere keer niet. Het beste is gewoon naar je lichaam luisteren en het niet overdoen. Ga sporten om je fijn en fit te voelen, maar overmatig sporten is niet gezond. Succes!

3 jaar geleden

Ik rij nog paard. Lekker in t land zonder zadel (wel met n matje) n uurtje. Met dit heerlijke weer kan ik t niet weerstaan. En t rare is dat tijdens m’n zwangerschap mn paard steeds fijner is gaan bewegen.

3 jaar geleden

Ik sport in het park met een clubje speciaal voor zwangeren! Geen yoga achtig iets, wel een echte work out. Fijn gezellig en begeleid, je weet dat je niets verkeerds traint. Ook heel goed om na de bevalling weer op te bouwen.

3 jaar geleden

Bedankt voor het delen van alle ervaringen met het sporten. Ik ga per 1 juli weer lekker starten in de sportschool ob. Deze uitlaatklep kan ik hard gebruiken voor mijn innerlijke rust.