96 Reacties

3 jaar geleden

34weken zwanger. Tot afgelopen vrijdag gewoon gewerkt (ouderezorg), wel 50% ziektewet want het wassen en aankleden werd te zwaar door het vele moeten bukken, dus heb het bij medicatie delen + ontbijt en sommige handelingen gehouden (wel 4 afdelingen, elke afdeling 10man). Buiten werk om gewoon me huishouden bijhouden, nja me best erop gedaan met wel heel wat slaapjes tussendoor 🙈🥰

3 jaar geleden

36 weken. Ik probeer elke dag wel een half uurtje te bewegen, maar dat lukt niet meer aan een stuk, dus bijvoorbeeld ergens heen lopen of fietsen (zoals de supermarkt of de verloskundige) en dan daarna weer terug, telt voor mij al als uitje 😅 verder wel nog het huishouden, maar alles gaat op een langzamer tempo, veel pauzes en 1-2 keer per dag een dutje. Toch heb ik mentaal meer energie dan in de eerste weken, toen voelde ik me constant als in een grijze wolk van moeheid...

3 jaar geleden

ZO echt jaloers op de actieve dames. Ik probeer mn huishoudelijke klussen nog te doen, maar daar houdt het echt mee op. Moet ook echt rustig aan doen i.v.m extreem veel vocht vasthouden en bloeddruk die stijgt. 33 +5. Ik tel de weken af..

3 jaar geleden

ik ben nu 33+2, ik kan alles gelukkig nog wel doen(huishouden, alles op de fiets doen, zwangerschapszwemmen) alleen ik merk wel dat het wat langzamer gaat, af en toe heb ik ook last van mijn buik maar als ik dan even 5 a 10 minutjes niks doe, kan ik zo weer verder gelukkig

3 jaar geleden

Hier 35 weken. Doe nog vanalles. Druk bezig in de kinderkamer, boodschappen, huishouden en lekker een stuk wandelen. Merk wel dat het allemaal meer energie kost, en dan langer moet rusten tussen door. Liefs

3 jaar geleden

Ik ben nu bijna 36 weken zwanger en kan wel het hele huishouden op tempo doen, maar sporten is bij ons niet echt bij het normale. Zwangerschapszwemmen doen ze niet, en als ik baantjes wil zwemmen moet ik eerst reserveren (en vaak zit alles al volgeboekt). Ik tel huishouden mee als beweging 🤣

3 jaar geleden

Wat knap dat sommige dames nog zoveel kunnen! Ik zou willen dat ik nog zo actief kon zijn.. Hier flinke bekkenklachten (nu 36 weken), kan niet eens een leeg winkelwagentje door de winkel heen duwen. Ik probeer heel gedoseerd door de dag heen wat dingetjes in huis te doen, aangezien ik wel flinke nesteldrang heb, maar meestal val ik halverwege de middag dan wel echt om. Ik kan niet wachten tot ik na de bevalling op het punt kom dat ik weer wat aan m'n conditie kan gaan doen, ik mis het zo om me fit en actief te voelen!

3 jaar geleden

Hey, vandaag 37 weken. Momenteel werk ik nog fulltime (40-uren week) en dit tot een week voor de uitgerekende datum. Gisteren nog een deel van de garage staan schilderen 🙈, nog redelijk actief dus 👍.

3 jaar geleden

36 weken met bekkeninstabiliteit en veel harde buiken maar probeer mezelf toch wel dagelijks in beweging te houden. Stukje wandelen met de hond, boodschappen doen, even met de oudste naar de speeltuin enz. Loop ook met 3cm ontsluiting dus doe het wel echt op een laag tempo.

3 jaar geleden

Reactie op Zoëy

Hier 34 weken en doe vrij weinig🤣 supermarkt alleen samen met iemand die k ...
Ooooh gelukkig dat er zo’n bericht tussen staat! Ik heb precies het zelfde, alleen dan met een dochter van 3,5 en bijna 35w zwanger. 💤

3 jaar geleden

Wat heerlijk. Ik ben nu 36 weken zwanger en moet echt gefaseerd dingen doen. Nu net een weekje verlof. Huishouden lukt een beetje in etappes. Maar heb nog een handenbindertje van 2 die dol is op stoeien en gek doen. En dat lukt niet meer. Frustratie bij de peuter en bij omdat hij super dwars wordt nu mama zo weinig kan. En nesteldrang, maar niet de energie om alles zo te doen zoals ik in mijn hoofd heb 🤣 nog paar weekjes. Kan niet wachten lekker te knuffelen met onze baby en weer heerlijk te stoeien met peuterlief

3 jaar geleden

Reactie op Cheeell

Wat knap dat sommige dames nog zoveel kunnen! Ik zou willen dat ik nog zo a ...
Herkenbaar. Wel minder bekkenklachten dan jou, maar moet voor mijn doen wel heel rustig aan doen. Ik kijk er ook echt naar mijn lichaam weer terug te hebben. Probeer goed naar je lichaam te luisteren ( vind ik ook lastig) maar blijkbaar heeft je lichaam die rust nu gewoon even nodig

3 jaar geleden

Hier ook gedoseerd actief. Bloedarmoede en vitamineb12 tekort, snel kortademig en sneller moe. Maar ik moet zeggen dat ik wel nog probeer actief in beweging te zijn met onze kleine man van 2.5. Verder doen we samen tussen de middag een slaapje. En het huishouden, tja. We hebben een huishoudelijke hulp voor 2uur in de week (die hadden we al aangezien ik 4 dagen werk). Deze doet nu vooral het 'zware' werk.

3 jaar geleden

Hier morgen 34.5weken, tgaat allemaal wel wat moeizamer nu, maar het gaat allemaal nog goed, zolang ik op tijd me rust wel ff neem tussendoor anders word het een zere buik. Ik doe nog banenzwemmen wanneer het uitkomt of gezinszwemmen met onze dochter van 7 . Smiddags regelmatig ff als het uitkomt ff uurtje op de bank liggen . Laatste weekje dan heeft dochter ook lekker vakantie.

3 jaar geleden

Hier een eigenwijsje. Bijna 36 weken zwanger en dans nog volop (professioneel) 🤭. Morgen maar laatste dag gepland, mijn bekkenspieren vinden het niet meer leuk.

3 jaar geleden

Ik ben bijna 36 weken.. heb ook een kleine van 1,9 jaar rond lopen! Gelukkig al wel met verlof! Het gaat nu wel wat vermoeider en heb veel last van mijn buik. Ook continu maagzuur waardoor ik amper kan slapen. Voor de rest qua huishouden doe ik het gewoon rustig aan en heb veel steun van mijn partner. En ook onze dochter kan heerlijk zelf spelen maar we gaan nog regelmatig samen rustige spelletjes doen zoals Lego bouwen of puzzelen en blokken bouwen.

3 jaar geleden

Reactie op ilses-24

Ooooh gelukkig dat er zo’n bericht tussen staat! Ik heb precies het zelfde, ...
Same here;)🤣

3 jaar geleden

Reactie op Fatty-Jay

Hier een eigenwijsje. Bijna 36 weken zwanger en dans nog volop (profession ...
Wat voor een dans doe je? Ik vind dansen ook erg leuk om te doen

3 jaar geleden

Reactie op lot199

Wat voor een dans doe je? Ik vind dansen ook erg leuk om te doen
Ah wat leuk! Ja van alles. Ik zit op de dansacedemie in Amsterdam, dus stil zitten kan ik niet meer. Morgen mijn laatste Afro videoshoot. Hiphop en ballet ben ik al eerder mee gestopt. Waar hou jij van?

3 jaar geleden

33,5 week en ik werk nog 40 uur (zittend beroep dat wel), in de pauze een half uur wandelen, strooi iedere dag 8 paardenstallen op, haal 8 paarden vanuit de wei naar binnen (+- 20 minuten flink doorlopen), doe het huishouden, geef 2x per week een uur paardrijles en mest nog wekelijks alle stallen uit (+- 3 uur poep scheppen). Loop ook nog op hoge hakken en sta op feestjes in het weekend nog flink te dansen. Maar ik moet ook zeggen, op maagklachten na heb ik een hele soepele zwangerschap 🙌🏻