40 Reacties

3 jaar geleden

Ik ben 36,5 weken en ben chauffeur van beroep, reed niet meer fulltime sinds een paar weken maar nu nog wel onderweg naar Spanje met mijn vriend, ik ben er zelf niet zo bang voor, heb het de verloskundige gevraagd, alles was nog goed en mocht het gebeuren dan zijn er overal ziekenhuizen, maar na deze rit blijf ik wel echt thuis 🙈

3 jaar geleden

Ik heb de vluchtkoffer al in de auto staan 🙈 mocht het plots gebeuren, kan je wel direct door na het zh.

3 jaar geleden

Nu 38 weken en vanaf nu gaan we eigenlijk niet meer dan een uur/half uur van huis rijden weg. Meer ook omdat het totaal niet comfortabel meer is in de auto qua langere ritten 😂 Vluchtkoffer staat deels wel klaar maar ligt niet in de auto en zou ik ook niet meenemen wanneer we nog weg gaan. Mocht het nodig zijn is deze zo opgehaald lijkt mij 😊

3 jaar geleden

Ik heb mijn vluchtkoffer niet bij me. Maar was laatst uurtje rijden van huis en dacht, mocht het gebeuren dan is er vast een ziekenhuis in de buurt. Vandaag moet ik even op de fiets weg en dat maakt me wel bang. Terwijl ik bij mijn zoontje rustig boodschappen aan het doen was tijdens de weeën 😅 (wist niet dat het begonnen was)

3 jaar geleden

Ik heb heel veel last gehad van harde buiken de laatste tijd dus ik vind het eng om ver van huis te zijn, zeker alleen. Gister voor het laatst richting familie geweest die op 1,5u rijden wonen. Dat voelde al niet meer helemaal relaxt. Dus ik blijf lekker in de buurt van huis en alles dat verder weg is dan 15 min gaat m’n vriend maar mooi mee 😎 (maar gelukkig zit veel dicht in de buurt)..

3 jaar geleden

36+5 vandaag en nu een weekend in Parijs geweest. Wel met vriend hoor. Geen vluchtkoffer of maxi cosi mee (nog geen seconde aan gedacht dit mee te nemen haha) Ik voel (voelde voor vertrek) ook nog geen voortekenen dat de baby 1 deze dagen komt. Daarnaast duurde mijn eerste bevalling 22 uur 😅 Afgesproken vanaf 37 weken wel wat meer thuis te zijn en vooral lekker rust te pakken.

3 jaar geleden

Reactie op vera_b

Wat voor een kaart? Ik zag al eerder ergens staan dat je een zwangerschapsk ...
Ja die kaart, staan bij mij wel wat gegevens op, verloskundige raadde aan om die mee te nemen

3 jaar geleden

Ik ben bu 37+1 weken, vluchttas wel mee en ff lekker naar de camping, 2 uurtjes rijden. Wel met partner 🤓 het rommelt nu wel wat, woensdag weer naar huis en dan blijf ik denk ik lekker in de buurt 😇 voel me toch wel een soort van tikkende tijdbom 😎

3 jaar geleden

Zoo dapper allemaal haha. Ik was donderdag nog bij de gynaecoloog alles zag er top uit incl. Baarmoedermond. Vrijdagavond uiteten gegaan met vriendinnen. Kreeg daar steken. Toch naar t ziekenhuis gebeld omdat vroeg geboorte grote kans was. Daar aangekomen kon ik blijven baarmoedermond was helemaal gekrompen. Paar uur later bevallen. Zo snel kan t gaan 😅

3 jaar geleden

Ik blijf dicht bij huis. Vanaf week 34 heb ik al groen licht van gyneacoloog dat de kleine mag komen nu op 36+1 en kleine ligt in mn bekken met het hoofdje en ik moet medisch in ziekenhuis bevallen. Dit is de 4de en mn jongste was binnen 15 min geboren. Vanmiddag controle gehad en doorgestuurd naar afdeling voor verder onderzoek ( bloed, urine en ecg) alles was goed. is het over 2 week nog niet geboren gaan ze mn vliezen prikken. Dus ik blijf echt zoveel mogelijk thuis nu dichtbij ziekenhuis 😉

3 jaar geleden

39 weken vandaag. Heb sinds deze week dat ik liever niet meer alleen met mijn oudste dochtertje een dagje weg ga, verder weg. Dit gevoel heb ik vooral omdat de kleine nog niet is ingedaald en ik dus direct moet gaan liggen als mijn vliezen breken. Als ik dan ergens met mijn peuter sta heb ik wel een klein probleempje 😅 dus we blijven binnen een straal van 15 a 20 km van huis en niet meer heel de dag op pad.

3 jaar geleden

Ik rij nog wel maar ga niet verder wel dan bijv. 20 km dat ik altijd binnen 20/30 minuten thuis ben. Maar ben nu van plan meer thuis af te spreken en de afstanden minder op te zoeken , nu 38+2 weken.

3 jaar geleden

36 weken en ga ook niet meer te ver van huis. Soms bij ouders langs of zij bij ons en vriendinnen soms dichtbij bezoeken of komen bij mij. Ik doe het lekker rustig aan en plan geen verre uitjes meer, ook gezien elke drempel of slecht wegdek de baby in mijn blaas drukt haha dus ik wil niet te lang in de auto zitten. Neem de tassen nog niet mee maar ik heb het wel klaarliggen in de babykamer.

3 jaar geleden

Zo leuk om te lezen hoe iedereen er in staat, hoe iedereen er zijn eigen draai aan vind. Vandaag en gisteren bewust nog even met mijn vriend ruim 1 u van huis geweest (dagje utrecht en dagje strand). Had zoiets van nu kan het nog. En dus wel voor de zekerheid al mijn spulletjes en de maxi cosi meegenomen in de auto, gaf me een rustgevender gevoel haha.

3 jaar geleden

Al zou ik nog (ver) weg willen ik mag niet meer.. heel af en toe nog naar mams die om de hoek woont maar verder kom ik nergens meer ivm verplichte bedrust 🤦‍♀️ alles staat klaar en van mij mag de kleine man wel komen

3 jaar geleden

Ik denk dat je moet doen waar je je zelf goed bij voelt. Ook maakt het een verschil hoe de rest vd zwangerschaps al is verlopen en het hoeveelste kindje het is. Bij ons is het ons derde en de vorige bevallingen zijn vlot verlopen, alsook de zwangerschappen. Ik ben nu 35w en ben op vakantie ik het buitenland. Voor ik vertrok ben ik nog op controle geweest en zei de arts dat ik me geen zorgen moest maken: baarmoedehals nog helemaal dicht en kindje niet ingedaald. Als er wat zou zijn, zijn hier ook ziekenhuizen. Ik ben van nature wel relaxed en zal me niet snel zorgen maken. Intussen beweegt de baby alsof het een heel feest is is mijn buik. Voor de rest zijn er ook nog geen tekenen dat de baby reeds wil komen. 😎

3 jaar geleden

Wij moeten volgende week (36+2) uit eten met mijn schoonmoeder op de camping (uur rijden) en ik denk dat dit de laatste keer is dat ik echt ver ga (oké die zaterdag nog even iets weg brengen met mijn partner op 2 uur rijden). Maar ik neem zeker mijn koffer mee omdat ik dat een fijn gevoel vind.

3 jaar geleden

vandaag 37 weken.. morgen vertrek ik na belgie voor een weekje na me schoonouders.. anderhalf uur hier vandaan.. neem mijn ziekenhuistas wel mee en de autostoel.. je weet ma nooit .. vind het trouwens ook nie erg als ik in belgie zou moeten bevallen.. 😊