228 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Kiele86

Mijn dochter is nu 4 weekjes. Ik bied haar 120 aan maar ze drinkt dit amper ...
Ik heb exact t zelfde. Kleine is nu bijna 5 weken. Ik maak me soms ook zorgen. Zit nu op 6x120 maar ze drinkt er misschien 1 of 2 van op. Soms blijft ze hangen op 70,80 of 90. Ik probeer t nu los te laten. Ze groeit goed en is een tevreden baby. Als is t loslaten moeilijker dan gedacht...

3 jaar geleden

Reactie op Kiele86

Mijn dochter is nu 4 weekjes. Ik bied haar 120 aan maar ze drinkt dit amper ...
Ik heb dat precies zo, ook een meisje van 4,3 kg en 4 weken. Bied gewoon120 aan en kijk wat ze drinkt, de ene keer 110 en de andere keer maar 70. Is dan maar zo, je doet het goed mama! Ze kunnen het heel goed zelf aangeven 😊

3 jaar geleden

Onze kleine jongen is ook 5 weken en sinds vandaag ook 150 tot nu toe super 3,5/4u denk inderdaad dat je beetje op gevoel moet afgaan😊

3 jaar geleden

Onze meid is 7 weken en ze zit op 6 voedingen per dag. Flessen van 130, maar ze drinkt dit niet altijd op.

3 jaar geleden

Mijn beebjes zijn bijna 8 weken. Ik gok richting de 4.5/5kilo en krijgen 6x 150+5.. Het zijn echt geen dikke beebjes🤷‍♀️

3 jaar geleden

Onze dame is dinsdag 6 weekjes. En krijgt 6x 120+4 en dan de laatste fles is geheel forte. Ook dit is meer dan de berekening, qua berekening zou ze 6 flessen van 90+3 drinken maar hier heeft ze echt niet voldoende aan. Cb geeft ook aan dat het helemaal prima is als ze het nodig heeft dan is het zo. Moet zeggen dat ik het belangrijker vind om naar mijn kindje te kijken wat ze nodig heeft dan zo'n berekening.

3 jaar geleden

Reactie op MammiVanMees

Zit jouw baby ook al in een grotere kledingmaat? Die van ons past nog maar ...
Onze zoon zit met zijn bijna 4 weken ook al met shirts in maat 62. Hij heeft gewoon een lange rug.

3 jaar geleden

Hier ruim 4 weken en ook bijna 5.5kilo en 62cm drinkt 5x 180ML en drinkt hem vaak helemaal leeg, laat 1 a 2x per dag wat staan (20/30ml).Tot eergisteren 150ML aangeboden en alleen laatste fles 180ML maar elke keer na zn fles bleef ie om meer vragen, 30ML bijgegeven en hij is 5 uur tevreden. 5 voedingen per dag.. vragen ons af of het niet teveel is maar cb wilt pas dat we na 6 weken op controle komen en moeten doen wat goed voelt.. we kiezen nu voor een vrolijke tevreden baby maar geen idee of t goed is

3 jaar geleden

Reactie op Kiele86

Mijn dochter is nu 4 weekjes. Ik bied haar 120 aan maar ze drinkt dit amper ...
Mijne is ook 4 weken maar ze weegt 3680 en ze krijgt 100ml. Ze drinkt niet altijd alles op maar soms heeft ze nog honger of weer honger na 1,5 uur. Hoe lossen jullie dat op als ze al “snel” weer komen voor eten?

3 jaar geleden

Reactie op Renaaaate

Hoe lang doen jullie kindjes over de fles? Wij hebben een dr browns met pre ...
Je zou er nog voor kunnen kiezen om met de fase 1 speen af te buigen. Af en toe dus zorgen dat er geen melk in de speen komt, kan ‘ie even op adem komen en daarna weer door. Dan doen ze er iets langer over. Is je trouwens de prematuren speen aangeraden? Wij hebben deze namelijk wel maar op advies van de logopedie op de neo afdeling omdat onze dochter de grote speen niet aan kan (teveel melk loopt er dan dr mond in en daar heeft ze de drinktechniek niet voor). Onze meid is nu 5 weken en weegt nog geen 3100 gram. Drinkt 70ml, deels met de prematuren speen en deels (soms hele voedingen) krijgt ze via haar sonde.

3 jaar geleden

Onze zoon is 6 weken krijgt hier nu 7 x 90 cc omdat hij als hij meer krijgt gaat spugen. Maar als hij eerder honger heeft kom ik soms ook niet uit en drinkt hij soms 8 flessen in 24 uur het is niet anders vind een kindje dat honger heeft En huild ook niet echt fijn. Het ene kindje heeft wat meer nodig dan de ander toch...

3 jaar geleden

Mijn dochter is 8 weken en drinkt 135ml in 6 voedingen. Voorlopig is ze daar tevreden mee, ze drinkt ook niet elke keer alles op. Ze weegt nu ongeveer 5kg

3 jaar geleden

Dochter van 5 weken en 3,9 kilo. Ze drinkt nu 7x90 ml. Eerst kreeg ze bv en dan nog vaak een fles van 40cc kv ze kwam best wel veel aan. 300gram in de week. Cb vond het goed omdat ze best veel was afgevallen, maar ik had zelf het idee dat bv alleen geen voldoening zou kunnen geven. Dus nu kolf ik het af en krijgt ze soms bv en soms kv in de fles. Als ik het kolfde kreeg ik soms maar 40cc, dus bang dat ze te weinig kreeg.

3 jaar geleden

Reactie op minimeaug

Mijne is ook 4 weken maar ze weegt 3680 en ze krijgt 100ml. Ze drinkt niet ...
Als ze snel weer honger heeft dan krijgt ze gewoon een extra flesje. Dan maak ik meestal 90 en kijk wat ze ervan op drinkt.

3 jaar geleden

Reactie op Renaaaate

Hoe lang doen jullie kindjes over de fles? Wij hebben een dr browns met pre ...
Wij hebben ook dr. Brown flessen maar met difrax speen maat S. Dr Brown speen maat 1pakte ze niet goed en ging ook te snel. Difrax speen maat S past hier dus ook op en dit gaat perfect

3 jaar geleden

Reactie op d1987-24

Je zou er nog voor kunnen kiezen om met de fase 1 speen af te buigen. Af en ...
Onze kleine drinkt veel te gulzig. Drinkt zijn flessen vanaf de eerste week binnen 5-10min leeg met als gevolg dat hij niet verzadigd is en nog heel veel zuigbehoefte heeft. Met de prematuurspeen deed hij het prima maar toen waren de hoeveelheden voeding natuurlijk minder... Nu beginnen we met de prematuur en als dan de grootste honger weg is, gaat speen 1 erop. Dit gaat eigenlijk best goed! Is alleen een gedoe als je weg bent. Verschillende spenen maar mee 🤷🏼‍♀️

3 jaar geleden

Wij hebben ook dr. Brown flessen maar met difrax speen maat S. Dr Brown spe ...
Ik heb juist het idee dat de difrax s sneller gaat dat dan fase 1. Maar misschien in combi met de dr browns juist niet?! Had namelijk bedacht om difraxflessen te gebruiken maar die gingen dus te snel

3 jaar geleden

Reactie op minimeaug

Mijne is ook 4 weken maar ze weegt 3680 en ze krijgt 100ml. Ze drinkt niet ...
Wij hebben hetzelfde probleem gehad afgelopen dagen. Als ze de fles van half 5 op had kwam ze 1,5 uur later weer huilend en zoekend. Wij geven nu om half 5 een fles van 120 met 4 schepjes en om half 8 nog een keer. De rest van de dag 90+3 schepjes. Werkt nu al 2 dagen prima. We kijken gewoon wat ze op krijgt van die 120+4 (meestal 115cc). Onze dame is morgen 4 weken, dan hebben we ook een afspraak bij cb dus dan weten we ook weer wat ze weegt. Was 1,5 week geleden 3120.

3 jaar geleden

Reactie op SJMKP

Wij hebben hetzelfde probleem gehad afgelopen dagen. Als ze de fles van hal ...
Hoeveel krijgt ze op een hele dag? Wij mochten ophogen naar 800ml maar daar komt ze ook niet aan

3 jaar geleden

Reactie op Renaaaate

Ik heb juist het idee dat de difrax s sneller gaat dat dan fase 1. Maar mis ...
Klopt de combi difrax fles +speen hadden wij eerst ook. Maar daarmee gingen de flessen sneller leeg dan bij de combi dr Brown met difrax speen. Misschien omdat de fles ook anders gevormd is? Geen idee maar ben blij dat het werkt. Succes!