228 Reacties

3 jaar geleden

Mijn zoontje van5 kilo drinkt 4x 120cc en de andere 1 a 2 flesjes 150cc.. (sochtends en savonds) zolang je de 1 liter niet voortschrijdt is t allemaal goed ?

3 jaar geleden

Reactie op minimeaug

Hoeveel krijgt ze op een hele dag? Wij mochten ophogen naar 800ml maar daar ...
Ja dat ligt er aan hoe je telt.. Met of zonder de voeding erbij. Wij telden met voeding en dan komt ze als ze alles zou opdrinken met 5x90 en 2x 120 aan ongeveer 795, maar als je alleen t water telt (zoals de arts bij het cb aangaf vandaag) dan is t 690.. Dus wij zijn momenteel even in verwarring wat je nou moet tellen omdat overal iets anders staat.. Ons meisje weegt inmiddels 3660 en als je dan telt met alleen het water zit ze goed tussen die 150-180ml per kg, maar als je met voeding telt gaat ze er overheen... Maargoed, ze doet het hier nu beter op. Wij laten het voorlopig even zo. De ene keer drinkt ze het op en de andere keer niet. Ik ga iets meer werken op gevoel dan alleen maar cijfertjes.

3 jaar geleden

Reactie op SJMKP

Ja dat ligt er aan hoe je telt.. Met of zonder de voeding erbij. Wij telden ...
Wij tellen de totale fles dus met de schepjes erbij. Zo staat het ook op de verpakking van de doos :)

3 jaar geleden

Reactie op SJMKP

Ja dat ligt er aan hoe je telt.. Met of zonder de voeding erbij. Wij telden ...
Ik doe momenteel 90 water met 3 schepjes. En dan zit ie op 100. En zo tel ik t dan

3 jaar geleden

Ja zo deden wij het ook. Maar de arts bij cb gaf gister aan dat zij 150-180ml vocht tellen. Zo lekker helder allemaal 🙈 Maargoed.. Dan met schepjes bieden wij dus ongeveer 790 aan. Drinkt ze meestal niet op, maar t is al 2 dagen rustig tussen 6 en 9 💪🏽🤞🏼.. Dus lekker doorgaan zo...

3 jaar geleden

Reactie op SJMKP

Ja zo deden wij het ook. Maar de arts bij cb gaf gister aan dat zij 150-180 ...
Hahaha bij ons is t sinds gisteren weer begonnen tussen 6 en 9 🤣

3 jaar geleden

Net te horen gekregen van de cb om te gaan mixen met forte. Wie heeft hier ervaring mee? Ons kleintje komt vaak al na 1,5/2 uur vragen of drinken

3 jaar geleden

Reactie op minimeaug

Net te horen gekregen van de cb om te gaan mixen met forte. Wie heeft hier ...
Dat zeiden ze hier ook. Geprobeerd maar was geen succes. Kleine kreeg krampjes, terwijl hij deze bijna niet heeft en hij kwam nog net zo snel! Hier gewoon de flessen opgehoogd! Liever een tevreden baby die is meer drinkt dan een huilende baby

3 jaar geleden

mijn kleine man is 1 maand + 4 dagen.. weeg ongeveer 4600 gram. ik geef hem 150 ml ( op verzoek vn CB) eigenlijk horen het 5 flesjes te zijn. maja ik kom toch wel af en toe aan de 6.. ligt eraan hoe de laatste fles valt.. soms om 11 u avonds ma soms ook pas om 1u snachts.. maar je komt van Belgie zo te lezen? mijn vriend komt ook uit Belgie en k moet zeggen dat ze daar volgens mij wat strenger kwa voeding zijn dan hier..? want k hoor me schoonmam ook vaker wat zeggen over de voedingen die ik geef 🙈

3 jaar geleden

Reactie op SJMKP

Wij hebben hetzelfde probleem gehad afgelopen dagen. Als ze de fles van hal ...
Wij doen het een beetje hetzelfde! Vandaag is ons meisje 6 weken en soms na 90 ml zit ze nog niet vol en maken we nog 30 bij. Rond 8 uur savonds maken we sowieso 120 ml klaar. Hoe doen jullie het in de nacht? Komt jullie kleine dan ook na 3-4 uur?

3 jaar geleden

Reactie op Natasja Oirbans

Wij doen het een beetje hetzelfde! Vandaag is ons meisje 6 weken en soms na ...
Op dit moment komt ze rond 4 en half 8. 23uur in de avond laatste fles. Afgelopen nacht hebben we haar om 4 uur wakker moeten maken. Maar er zijn ook dagen dat ze zich om 3 uur al meld en dan om half 7. Dus dat wisselt nog.

3 jaar geleden

Onze dochter is bijna 6 weken. Wij maken 120 ml aan. De ene keer drinkt ze deze helemaal leeg, de andere keer pakt ze maar 90 ml of 100 ml. We geven haar dus naar haar behoefte.

3 jaar geleden

Hoelang laten jullie de kleine doorslapen. Mijne heeft om 23:00 haar laatste flesje gehad maar nu is t bijna 05:30 en ze slaapt nog steeds. Moet ik haar wakker maken of gewoon laten?

3 jaar geleden

Reactie op minimeaug

Hoelang laten jullie de kleine doorslapen. Mijne heeft om 23:00 haar laatst ...
Gewoon doen waar jij je goed bij voelt! Keer langer slapen is niet erg.

3 jaar geleden

Reactie op Deen1993

Gewoon doen waar jij je goed bij voelt! Keer langer slapen is niet erg.
Oke dan ga ik haar zo wel wakker maken. Ik vind dat doorslapen toch nog een beetje eng

3 jaar geleden

Reactie op minimeaug

Oke dan ga ik haar zo wel wakker maken. Ik vind dat doorslapen toch nog een ...
Prima toch! Snap ik wel.

3 jaar geleden

Reactie op minimeaug

Hoelang laten jullie de kleine doorslapen. Mijne heeft om 23:00 haar laatst ...
Kleine man van ons komt meestal snachts na 5 uur. Vandaag 7 uur. Zelf ook heerlijk geslapen 😬

3 jaar geleden

Reactie op minimeaug

Hoelang laten jullie de kleine doorslapen. Mijne heeft om 23:00 haar laatst ...
Altijd doen wat goed voelt!

3 jaar geleden

Mijn zoontje van bijna 8 weken drinkt 180ml 6flesjes/dag en soms ook nog wat meer

3 jaar geleden

Hier de laatste 3 dagen een ramp.. Hij was al iets verkouden wat slapen niet makkelijk maakte al was dat afgelopen nacht bijna over.. Maar hij gaat om 8 a 9uur na bed word dan rond 11 a 12 weer wakker voor fles. Ging met moeite 80 ml in. Hij is wakker en huilt wil geen speen om tijd te rekken of te sussen dus neem aan voeding, alleen als ik hem eruit haal en voed slaapt die binnen paar tellen in mijn armen.. Zo komt die dan ook om 2 uur 4uur en 6uur weer.. En dan met geluk 90 ml erin.. Terwijl hij tot week terug prima redde omom de ruime 3uur te komen.. Want deze tijden hou ik niet echt vol.. Hij is afgelopen dinsdag 5 weken geworden en drinkt normaal 120 ml pkeer en laatste fles 150 wat nu dus niet lukt.. Hijs ook beetje huilerig soms wat krampjes.. Is dit dan een sprongetje? Overdag slaapt hij prima zelf tot 4uur lang al probeer ik tussen voeding 3 a 4uur te doen. Wat doe ik fout mamas😔