23 Reacties

3 jaar geleden

Ja zeker! Ik heb er hele erge last van. Met mijn vorige zwangerschap ook. Mijn huisarts heeft mij vorige x iets voorgeschreven en deze x lieten ze mij De Standaard loratadine kopen bij de drogist. Loratadine 10 MG. Het mag gelukkig

3 jaar geleden

Hier gewoon tabletjes ...met goedkeuring gynaecoloog. Wel moet je opletten dat je loratatadine heb en niet desloratasine die laatse is nog niet goed getest op zwanger vrouwen...de loratadine wel👍

3 jaar geleden

Hi! Ik heb altijd medicijnen van de huisarts maar die nu liever niet gebruiken. Ik heb nu een neusspray Fluticason en de loratidine die zijn vrij verkrijgbaar. Deze mogen in combinatie met zwangerschap.

3 jaar geleden

Reactie op ROOS1992-25

Hi! Ik heb altijd medicijnen van de huisarts maar die nu liever niet gebrui ...
Fluticason is trouwens wel op recept! Loratidine vrij verkrijgbaar

3 jaar geleden

Reactie op Jess-91

Ja zeker! Ik heb er hele erge last van. Met mijn vorige zwangerschap ook. M ...
Wordt ook vergoed door mijn verzwkering omdat je zwanger bent na 1 x betalen dus niet zelf kopen..zonde van je geld

3 jaar geleden

Ik heb er ook erg veel last van nu.. Normaal gesproken krijg ik loratadine maar heb vanwege zwangerschap juist cetrizine voorgeschreven gekregen, ik lees overal wat anders, dus zou je eigen huisarts even opbellen!

3 jaar geleden

Cetrizine mag je met een gerust hart nemen, kan helemaal geen kwaad. Helpt goed bij hooikoorts maar ook bij huid allergieën!

3 jaar geleden

Ik werk in de apotheek en heb jaren hooikoorts gehad ook bij mijn vorige zwangerschappen, cetirizine kan je gewoon gebruiken

3 jaar geleden

Ik slik per 2 weken afwisselend loratidine en cetrizine (breek er doorheen) en daarnaast opitacol (ofzo) oogdruppels en fluticason neusspray. De oogdruppels en neusspray doen het meest! Zijn wel op recept

3 jaar geleden

Hier nog iemand die flink last heeft van het hooikoortsseizoen... ik had andere medicatie en die mochten helaas niet vanwege dat er nog te weinig over bekend is bij zwangeren. Na cetrizine (had ik ooit al eens meer dan 10 jaar gebruikt en werkte niet meer voor mij... hoop was dat het wel weer genoeg zou zijn tijdens de zwangerschap) overgezet naar loratadine en daarna vanwege dat die niet genoeg hielp naar nog een andere. Deze werkt gelukkig wel, want het was de laatste optie. Naast al mijn neusspray en oogdruppels. Ik zou het in overleg doen met de huisarts, want dan weet je wat je opties zijn (en waar je bij sommige op moet letten).

3 jaar geleden

Ik haal Cetirizine, gewoon te koop bij de Etos, Kruidvat, DA en zelfs Lidl. Deze kan veilig gebruikt worden in de zwangerschap.

3 jaar geleden

Ik zou echt even contact opnemen met je huisarts! En niet zelf zomaar dingetjes proberen van de drogist

3 jaar geleden

Ik mocht van de verloskundige cetrizine 10 mg nemen. In de bijsluiter staat vaak dat het niet mag maar volgens de VK mag het wel. Aan begin van de zwangerschap een overgevoeligheids reactie gehad en kreeg toen van de huisarts ook cetrizine tabletten.

3 jaar geleden

Ik mag van de huisarts antihistaminicum neusspray en oogdruppels gebruiken. Deze kun je gewoon bij de drogist halen. (Bijvoorbeeld Prevalin). Mocht dit onvoldoende blijken krijg ik pilletjes op recept.

3 jaar geleden

Ik heb er 7 maanden geen last van gehad terwijl ik mega veel allergieën voor pollen n grassen heb en vandaag.. ineens... superheftig! Mijn medicijnen van de dokter worden afgeraden dus ik moet het gewoon even uitzitten maar ben wel benieuwd naar de huis tuin en keuken middeltjes ??

3 jaar geleden

Nemen jullie de cetrizine dagelijks? Kan dat? (ik heb de pilletjes van kruitvat in huis)

3 jaar geleden

Cetirizine tabletjes! Mn verloskundige zei dat ik dit als enige gewoon veilig kon slikken. Zonder recept bij de apotheek gehaald. Het helpt wel! Mis wel een neusspray voor de quick fix, dus ga die genoemd worden hier ff proberen ook.

3 jaar geleden

Ik heb sinds aantal dagen ook enorm last van hooikoorts. Normaal geen last. Maarja en zwangerschap en de droogte zijn geen goede combinatie. En dan de Corona. Ik heb nies schaamte ontwikkeld. Ergens wil ik geen tabletten gebruiken zolang ik het nog trek maarja als ik daardoor niet op pad durf want anderen denken misschien aan Corona vind ik dat ook lastig. Hoe gaan jullie daarmee om?

3 jaar geleden

Reactie op Mayke89

Ik heb sinds aantal dagen ook enorm last van hooikoorts. Normaal geen last. ...
Hier hetzelfde, totdat ik echt slippers moest halen voor de andere kinderen en ik heeeeel raar werd aangekeken toen ik nieste gister... Nu toch maar pilletje genomen

3 jaar geleden

Hier idd ook fluticason neusspray en cetirizine. Idd voorgeschreven. Probeer de pilletjes alleen te nemen als het écht nodig is. Neusspray neem ik wel dagelijks. Soms kom ik ook niet onder de xylometazoline neusspray uit. Vooral in de nachten. Maar probeer dan een halve spray van de kinderneusspray te gebruiken.