31 Reacties

3 jaar geleden

Eerste wat bij mij op kwam was ook blaasontsteking. Je urine kunnen ze bij de verloskundige ook testen (ookal ben je pas net aangemeld) en anders bij de huisartsenpost. Probeer dit uit te sluiten. Urineweg infecties kunnen verschillend voelen per keer dus het kan anders tot uiting komen dan je eerder hebt ervaren.

3 jaar geleden

Echt harde buiken zijn het niet. Die heb ik van ons zoontje genoeg gehad va ...
Vervelend.. Blijf het bespreken met je verloskundige. Hoop dat je je inmiddels wat beter voelt. I'm weet nog dat ik bij mijn vorige zwangerschap veel pijn had en krom liep.. Wat jij zegt. Toen bleek ik een blaasontsteking te hebben..

3 jaar geleden

Wat ongelooflijk rot! Ik heb geen last van harde buiken, maar reageer toch omdat mijn bloeddruk erg overeen komt met die van jou. Gisteren 105/60 (en een maand geleden 105/70), dit vinden ze in het ziekenhuis heel keurig (ziekenhuiscontroles ivm tweeling). Als je je er echt heel rot bij voelt misschien het ziekenhuis eens bellen om te kijken of zij hetzelfde zeggen?!

3 jaar geleden

Ik heb voorweeen sinds men 26 weken. De reden waarvoor ik in het ziekenhuis lig, al 4 weken. Het waren regelmatige harde buiken die ik had, waardoor mijn baarmoederhals verkorte. Zolang ze wegtrekken als je gaat liggen, dan moet je je geen zorgen maken

3 jaar geleden

Reactie op Ghiz

Vervelend.. Blijf het bespreken met je verloskundige. Hoop dat je je inmidd ...
Ik snap de conclusie blaasontsteking wel ergens, maar dan zou je er in rust toch ook last van moeten blijven houden?

3 jaar geleden

Heb ik ook vaak en zeker na een intense dag. Mijn gynaecoloog zei je moet veel drinken met het warme weer want veel vrouwen krijgen harde buiken door te weinig vocht.

3 jaar geleden

Sinds gister middag wat licht kleurig bruin waarvan ik dacht bloed verlies te zijn. Maar het kan ook vuil zijn misschien. Het komt uit mijn urine buis en ervaar nu ook lichte krampen. Ik heb al gemaild geappt naar de vk maar het is zondag ik weet niet of ik moet bellen.. Iemand die dit ook heeft gehad of weet wat het kan zijn misschien?

3 jaar geleden

Reactie op Mommylisa

Sinds gister middag wat licht kleurig bruin waarvan ik dacht bloed verlies ...
Geen ideee wat het kan zijn, geen ervaring mee! Maar spoednummer bellen! Beter onnodig bellen (achteraf) dan niet gebeld hebben!!

3 jaar geleden

Reactie op augustusbaby

Geen ideee wat het kan zijn, geen ervaring mee! Maar spoednummer bellen! Be ...
Bedankt heb toch maar even gebelt en ze adviseerde morgen contact met de ha op te nemen voor een blaasontsteking.

3 jaar geleden

Hier twee handige links om harde buiken en weeen te onderscheiden. Uiteraard als je twijfelt altijd bellen met je verloskundige. https://youtu.be/URyEZusnjBI https://youtu.be/h3b7qEL1mxg

3 jaar geleden

Ik heb nu al wel 2 of 3 x iets gegeten wat blijkbaar toch een beetje rauw was of niet goed meer was. Toen in de nacht ook ontzettende krampen gehad (heb eerder weeën opwekkers gehad i.v.m. missed abortion, daar leek het erg op). Dacht dat ik gek zou worden!!