26 Reacties

4 jaar geleden

Ik weet dat hier in omgeving de kinkhoest heerst 🙄 en waarschijnlijk heb ik dat ook en zoonlief ook we zijn al 3 a4 weken aan hoesten en snotteren. Ik wens je beterschap.

4 jaar geleden

Hier heeft de griep helaas ook toegeslagen 😖 Incl keelontsteking. Ben alleen zelf allergisch voor paracetamol en alle andere pijnstillers zijn niet toegestaan, dus ik ben echt overgeleverd aan slapen en veel drinken. De douche een 10 minuten heel heet aanzetten met de ramen dicht en er daarna op normale temperatuur onder stappen helpt bij mij ook. De stoom haalt de druk op je voorhoofd weg en het ademen wordt even makkelijker. Verder raadde de apotheek stomen met kamillethee aan, en dan het liefst echt de bloemetjes maar theezakje helpt ook. Beterschap!

4 jaar geleden

Ik heb nu een week hoofdpijn en sinds gister avond ook last met slikken (keel) en oorpijn, aan me linkerkant. Ik heb trachitol opgehaald, maar dat helpt minimaal.. Dus dan maar bank hangen, thee drinken, serie kijken en fruit eten.. beterschap iedereen!

4 jaar geleden

Hier heeft helaas ook de griep toegeslagen pfff. Alles doet zeer, verkouden, koorts en hoofdpijn. En dat nu we vrijdag de sleutel krijgen van ons nieuwe huis, hoop echt dat ik dan beter ben... Komende dagen maar rustig aan doen Beterschap allemaal!

4 jaar geleden

Reactie op MamavanD

Ik weet dat hier in omgeving de kinkhoest heerst 🙄 en waarschijnlijk heb i ...
Heh! Zou ik dat ook kunnen hebben dan? Ik hoest sinds begin december mijn longen mijn lijf uit. Krijg de slijm maar niet weg en het raakt niet op😅 Mijn dochter hoest ook ruim een maand nu Zijn er nog andere verschijnselen van kinkhoest?

4 jaar geleden

Reactie op Snoepertje20

Qua neusspray mag enkel Otrivine of Nesivine (NIET DE DUO) of een kinder ne ...
Even een opmerking over de hoeveelheid paracetamol: Volwassenen mogen bij kortdurend gebruik 3 tot 4 keer per dag 1 tot 2 tabletten van 500 mg paracetamol gebruiken (niet langer dan 4 weken achter elkaar). Bron: thuisarts Dit mag (indien noodzakelijk) ook tijdens de zwangerschap.