26 Reacties

3 jaar geleden

De weeën blijken heftige tezijn ik ben zelf ook ingeleid van me oudste zoon ze breken je vliezen en ze zorgen voor ontsluiting ik mocht het bed niet uit bij iedereen is het anders ik was er echt ziek ziek van

3 jaar geleden

Het voelt wat anders... heb beide meegemaakt. Eerste keer inleiding, 2e keer kwamen de weeën na strippen vanzelf. Toen was de opbouw wat geleidelijker, waardoor ik ze tot de laatste 2 cm en weeenstorm kwam, makkelijker op kon vangen. Maar de laatste 2 cm vond ik beide keren pittig. Veel succes !

3 jaar geleden

Ik wordt atm ook ingeleid maar is echt verschillend per persoon. De ene ervaard het heftiger en de ander niet.

3 jaar geleden

Ik hoorde van mama dat t wat heftiger kan zijn maar dit verschilt per persoon! Meeste vriendinnen die dit hadden, namen gelijk een ruggenprik

3 jaar geleden

Ik ben afgelopen maandag ingeleid en heb het als ontzettend heftig ervaren. Om 8:00 aan de weeën opwekkers en 12:27 werd onze eerste zoon geboren. Overigens lag de heftigheid voornamelijk aan het feit dat we geen goede begeleiding kregen doordat ze niet hadden ingeschat dat ik zo snel zou bevallen. Mijn man heeft mij super gecoacht, maar verder drie verloskundigen af en toe gezien en allemaal verschillende verpleegkundigen l. Van te voren wilde ik geen medicatie, maar heb uiteindelijk een prik in m'n been gehad en was daar erg blij mee. Ik zou het over me heen laten komen en zeker pijnstilling nemen als je de weeën storm niet meer trekt. Ieder lichaam reageert anders op de opwekkers. Hopelijk valt het bij jou mee. Ontzettend veel succes gewenst!!

3 jaar geleden

Ik ben afgelopen maandag opgenomen met zwangerschapsvergiftiging en word morgen ingeleid met 37 weken. Ik weet inmiddels dat de boel nog dicht zit dus moet eerst starten met pillen. Dan hopelijk zondag starten met het echte werk. Wat ik fijn vind om te weten is dat ik niet aan bed gekluisterd ben tijdens de inleiding. Mag zelfs nog in bad bevallen (ctg is draadloos) en onder de douche staan. Verder is ook pijnstilling nog allemaal mogelijk ondanks de medische indicatie. Succes, wij kunnen dit 💪🏻

3 jaar geleden

Een inleiding is anders dan een natuurlijke start. Beide kunnen een mooie geboorte zijn. Het verschil zit in je eigen hormoonhuishouding. Bij een inleiding krijg je een dosis synthetische oxytocine. Deze kunstmatige versie zorgt voor weeen, maar weeen zijn pas effectief als jouw lichaam ook andere hormonen aanmaakt. Normaal gesproken doet je lijf dit geleidelijk en bouwt de hoeveelheid oxytocine (en andere hormonen) zich langzaam op. Bij een inleiding heb je 0 van de andere hormonen en ineens een 'x'-hoeveelheid oxytocine. Je lichaam moet bij een inleiding dus een inhaalslag maken om de juiste balans te vinden. Hoe snel dat lukt verschilt per persoon. Er zijn een aantal dingen die je kunt doen / overleggen met je vk: - de vliezen niet breken (hier worden weeen heftiger van) - starten met een lage dosis en dan je lijf stimuleren het verder zelf op te pakken. Dat kun je doen door: - te ontspannen, focus op een buikademhaling waarbij je middenrif beweegt, rustgevende muziek luisteren, mediteren, intiem zijn met je partner (knuffelen, strelen, kussen), probeer in slaap te vallen - blijf zoveel mogelijk in beweging in en om je bed en ga niet direct op je rug liggen, wissel regelmatig van houding. - vraag de zorgverleners geduld te hebben - vertrouw erop dat je het aankan, onze lichamen zijn gemaakt om te baren De allerbelangrijkste tip.. blijf dicht bij jezelf. Laat je geen keuzes aanpraten of opleggen. Het is jouw lijf en jouw kind, jij bepaald wat er gebeurt. Dus doe alleen dat waar jij je goed bij voelt. Als er een medische noodzaak is om in te grijpen zal je vk dit echt aangeven, al het andere zijn suggesties die je naast je neer mag leggen. Overigens heb je niet geschreven waarom je wordt ingeleid. Weet dat je een geplande inleiding altijd mag afzeggen (tenzij medische noodzaak)? Als je echt goed voorbereid naar je inleiding wilt gaan, kun je het beste nu trouwens al starten met het (oefenen van) ontspannen, dan lukt dat zondag beter :) Je gaat het hoedan ook geweldig doen!💕

3 jaar geleden

Bij de eerste ben ik ingeleid en de tweede weet ik nog niet want kan elk moment komen. Eerst een ballonnetje gehad waardoor ik 4 cm ontsluiting had zonder weeen. Daarna vliezen gebroken en toen kwamen de weeën op gang. Ik heb heerlijk in bad gezeten (raad ik echt iedereen aan!). Uit bad kreeg ik weeenstorm en dat was geen pretje. Maar of dit komt door uit bad te gaan of inleiden weet ik niet. Succes alvast en luister gewoon naar je lichaam!

3 jaar geleden

Reactie op EvaAnne

Een inleiding is anders dan een natuurlijke start. Beide kunnen een mooie g ...
Prachtig geschreven!

3 jaar geleden

@carmellinda hoe is het gegaan? Is jullie kindje geboren?

3 jaar geleden

Ik word vrijdag ingeleid, heb 3 cm ontsluiting gaan mijn vliezen doorprikken en dan met een infuus. Iemand daar al ervaring mee? En was het heftig? Ben vrijdag 39+5.

3 jaar geleden

Ik heb net te horen gekregen dat ik ingeleid ga worden ivm een hoge bloeddruk. Krijg zo te horen of dat vandaag nog gebeurd of in de loop van de week. Weet wel al dat er eerst een ballon geplaatst worden. Ik lees dus even mee. Liefs

3 jaar geleden

Hoi mama’s! Inderdaad, alle ervaring zijn uniek. Al met al, vond ik het voordeel van inleiding: is dat je weet dat het gaat gebeuren die dag. Bij mijn 1e kind, daar braken de vliezen in de nacht, en dan moest er bij mij nog een knopje om dat het ging gebeuren... Dus, hierbij mijn ervaring bij mijn 2e kind: Wegens zwangerschaps suiker kreeg ik dus 4 dagen geleden een ballonnetje, en 3 dagen geleden begon de inleiding. De ballon had z’n werk gedaan, ik had 2 cm ontsluiting, blij omdat ik er helemaal niks van gevoeld had. Om 07:00 kwam ik in het ziekenhuis aan, heel relaxed, netjes voorbereid, koffer klaar. Even gepraat en kennisgemaakt, jezelf lekker installeren in je kamer. Toen om 07:30 braken ze mijn vliezen en hier voelde ik ook helemaal niks van. Toen even lekker ontbeten, goed gedronken enz. Vanaf 08:00 werden de weeen opwekkers toegediend, en ze stellen het zo in dat het langzaam omhoog gaat. Ben toen op een skippy bal gaan zitten, wellicht dat het wat zou bevorderen. Dus bij mij vanaf 09:00 voelde ik het lichtelijk beginnen. Ik vertelde mezelf dan ook, het gaat beginnen: baby kom maar, mama is er klaar voor. De weeen kwamen steeds vaker. In de tussentijd zoeken naar comfortable posities, op het laatst, geen idee waarom, ging ik (op het bed) ineens op mijn handen en knieeen staan. Kon ik lekker de kussen “kapot” knijpen tijdens de weeen. En mijn buik aaien en zeggen tegen de baby, kom maar baby, kom maar. Het ziekenhuis zag dat ik zelf ook hormonen aanmaakte en had de weeen opwekkers (oxytocin’s) verlaagd. Ohja, en ik wilde zelf het hoofdje voelen, zo “wilde ik weten” waar ik naar toe moest persen. Om 12:00 werd mijn dochter geboren. Ik was verbaasd dat het zo snel ging, bij mijn 1e kind/ zoon, deed ik er 9 uurtjes over. P.s. ik mocht (zoals gevraagd in mijn geboorte plan) mijn baby zelf aanpakken. Ondanks mijn ongeplande baar positie, heb ik haar uiteindelijk toch zelf aan kunnen pakken. Al met al, ik kijk er in totaal er positief naar terug. Ik wens jullie dames veel succes, volg je hart, volg je moeder instinct. P.p.s. Een water bidon met een rietje & dextro was heerlijk zo tussen het puffen door.

3 jaar geleden

Reactie op yuyo

Hoi mama’s! Inderdaad, alle ervaring zijn uniek. Al met al, vond ik het vo ...
Inleiding dus niet als heftig ervaren? Laat hopen dat het me mee valt vrijdag! En dat met 33 graden 🥵

3 jaar geleden

Inleiding dus niet als heftig ervaren? Laat hopen dat het me mee valt vrijd ...
Ja geen fijn vooruitzicht. Maar het is sws al warm. En je kan oneindig (lauw)douchen 🤣 succes in ieder geval!

3 jaar geleden

Reactie op Deen1993

Ja geen fijn vooruitzicht. Maar het is sws al warm. En je kan oneindig (la ...
Haha nee! Naja als je bevalling spontaan begint heb je het ook niet in de hand qua dag! Hopelijk verloopt het voorspoedig🤩

3 jaar geleden

Inleiding dus niet als heftig ervaren? Laat hopen dat het me mee valt vrijd ...
In het ziekenhuis hebben ze klimaatbeheersing! Dus prima temperatuur ☺️

VRIEND

3 jaar geleden

Ik ben vorige week maandag ingeleid. Ik was om 10u binnen in het ziekenhuis. Had al een week voorweeen gehad dus zat al op 2cm ontsluiting. M'n vliezen werden rond 10:30 gebroken en om 11:00 kreeg ik weeën opwekkers. Die heb ik kunnen wegpuffen tot 14:00u, toen had ik pas 3cm ontsluiting en werden de weeën opwekkers op maximaal gezet. Hierdoor kwam ik in een rug weeën storm. Ik heb toen op verzoek een ruggenprik gekregen en vanaf dat moment was ik ontspannen en schoot het lekker op. Om 17:21u had ik volledige ontsluiting en mocht ik gaan persen. Om 17:27 is onze dochter geboren. Ik vond het een prachtige ervaring, afgezien van de rug weeën storm heb ik weinig pijn gehad. Ik zei meteen na de bevalling dat ik het op deze manier nog wel 10keer kon doen! 😅

3 jaar geleden

Inleiding dus niet als heftig ervaren? Laat hopen dat het me mee valt vrijd ...
Voordeel van ingeleid worden is dat je in een gekoeld zkh ligt ipv de hitte thuis. 5 jr geleden van m'n dochtertje bevallen op de heetste dag in een eeuw tijd. Niks van de dramatische hitte gemerkt 😅

3 jaar geleden

Reactie op Jis2022

Voordeel van ingeleid worden is dat je in een gekoeld zkh ligt ipv de hitte ...
Absoluut waar! In m’n eigen huis wil ik niet bevallen denk met die temperatuur! Hoop al dat het eerder door gaat zetten🤯