20 Reacties

3 jaar geleden

Weeën nemen in tijd en pijn toe. Krampjes nemen af

3 jaar geleden

Even aankijken hoe het verder verloopt, als het weeën zijn gaan ze steeds vaker komen. En steeds meer pijn doen

3 jaar geleden

Zal u da morgen weten zeggen mijn bevalling word ingeleid 😂😂

3 jaar geleden

Vond het altijd een rot antwoord; "wanneer je twijfelt zijn het geen weeën". Maar het klopt wel 😂. Ik vond het zelf in het begin vergelijkbaar met menstruatie kramp. Download een weeën app zodat je daarop kan noteren hoeveel tijd er tussen de krampen zit. Maar zorg ook voor afleiding, hoe meer je er op focust hoe meer je gaat twijfelen of het "echt" begonnen is. Probeer te ontspannen, neem nog een douche, bad of ga eerder slapen. Voordat je weet moet je aan de bak... Wanneer het echt weeën zijn zal het gaan toenemen, zowel in tijd als in pijn. Succes!

3 jaar geleden

Weeen worden vaak gezien als menstruatie achtige krampen die idd steeds meer pijn gaan doen en vaker komen

3 jaar geleden

Van mijn VK heb ik de opdracht gekregen om dan minimaal een half uur in bad of douche te gaan zodat de warmte goed in je buik dringt. Als je ontspant kunnen de klachten minder worden, tenzij het een wee is. Die trekt zich niks aan van de warmte 😂

3 jaar geleden

Kan me voorstellen dat als het je eerste is dat je niet weet wat je verwachten moet maar als het zover is dan heb je snel in de gaten dat het echte weeën zijn. Zolang je er zo in staat van...is dit een wee of niet? Zou ik even rustig aan doen, zit er echt regelmaat in en het word pijnlijk dan moet je bellen dan is het zover, of je verliest in 1x je vruchtwater maar dat hoeft niet.

3 jaar geleden

Reactie op FitMom

Vond het altijd een rot antwoord; "wanneer je twijfelt zijn het geen weeën ...
Klopt haha als je twijfelt zijn het geen weeën weet er alles van, zwanger van de 4de nu

3 jaar geleden

Geweldig! 😅 Hier ook steeds van is het een wee of een scheetje? Hahaha

3 jaar geleden

wat je ook kunt doen is rustig op bed gaan liggen. als de pijn wegtrekt heb je teveel inspanning verricht en geeft je lichaam aan dat je rust moet nemen

3 jaar geleden

Reactie op FitMom

Vond het altijd een rot antwoord; "wanneer je twijfelt zijn het geen weeën ...
Je mag juist niet te snel in bad, dat kan de weeën remmen. Douchen is geen probleem

3 jaar geleden

Reactie op Francis1991

Je mag juist niet te snel in bad, dat kan de weeën remmen. Douchen is geen ...
Een vraagje, uit interesse. Waarom bestaan er dan badbevallingen als het de weeën kan remmen? Zit namelijk graag in bad, zeker nu met al die oefenweeën 🥴

3 jaar geleden

Reactie op Francis1991

Je mag juist niet te snel in bad, dat kan de weeën remmen. Douchen is geen ...
Als het voorweeen zijn kan het afzwakken, of je wel of niet in bad gaat. Is juist goed voor de ontspanning. Vaak zie je dat wanneer het GEEN echte weeën nog zijn het zal afnemen, juist door afleiding/ ontspannen. Waarschijnlijk daarom je gedachte. Wanneer de bevalling echt begint met ontsluitings weeën is er geen bad wat het tegen houdt, daarom inderdaad juist bad bevallingen.

3 jaar geleden

Reactie op Mamma4kids

Klopt haha als je twijfelt zijn het geen weeën weet er alles van, zwanger v ...
Nou, bij mijn eerste had ik enkel rugweeen en dat besefte ik pas toen de vk meldde dat ik 5cm ontsluiting had. 🤣 was een week te vroeg en het warem enorme felle steken in mijn rug, voelde mn buik/baarmoeder er niet eens door en herkende tot die tijd echt geen toename in pijn en opvolging, dus link niet gelegd😆

3 jaar geleden

Reactie op Alissa1279

Nou, bij mijn eerste had ik enkel rugweeen en dat besefte ik pas toen de vk ...
Idem bij mijn eerste stond ik met 5cm opening aan de ziekenhuisbalie en zei ik nog 'ik denk (!) dat het begonnen is' en toen kon ik niet meer recht staan van een nieuwe wee. Ze moeten het hilarisch gevonden hebben. Maar ondanks wat ik zei 'wist ik het wel'. Ik had met een appje getimed en was op een paar uur gegaan van 'ik moet gewoon naar het toilet' tot 'ik durf amper de auto in want dat doet pijn'

3 jaar geleden

Reactie op FitMom

Als het voorweeen zijn kan het afzwakken, of je wel of niet in bad gaat. Is ...
Ja maar pas na vijf cm ontsluiting zei mijn vk en de vrouw die de beval cursus gaf ook🤔

3 jaar geleden

Een echte wee is een band dat je hebt onderraan en het drukt naar beneden en je krijgt er kramp van onderraan je buik en kan tot 2 min aanhouden kan u zeggen tis pijnlijk binnen 20 min breken ze mijn vliezen

3 jaar geleden

Ik denk echt dat het weeën zijn. Ik had dat namelijk ook, en amper 4uur laten bevallen

3 jaar geleden

Reactie op augustusbaby

Een vraagje, uit interesse. Waarom bestaan er dan badbevallingen als het de ...
Hier iemand die hopelijk een badbevalling gaat doen🤪 verloskundige zei dat je in bad mag gaan zodra de bevalling echt op gang is (ongeveer 4cm ontsluiting, regelmatige weeen). Ik mag er voor in bad zegt ze, maar het werkt beter pijnstillend als je er pas later in gaat.

3 jaar geleden

Dit vertelde mijn vk: als je lang in dezelfde houding zit of een volle blaas of darmen hebt, is het kindje vaak wat verschoven. Op het moment dat je blaas of darmen leeg zijn of je een andere houding aanneemt, heeft het kindje weer meer ruimte waardoor ze flink kunnen zorgen voor steken of krampen. Dit is vaak echt later in de zwangerschap (ik ben ook 37 weken)