69 Reacties

3 jaar geleden

Ik ben uitgerekend rond 14 augustus , ik ga gewoon een matrasovertrek n een laken leggen aangezien ons kleintje ook ga ingebakerd worden

3 jaar geleden

Hoi hoi, de baby kan zichzelf nog niet goed warm houden de eerste dagen. Dus ik heb het bedje opgemaakt met een lakentje en dekentje. Lakentje heb ik gewoon een standaard katoenen en dekentje heb ik van Koeka en dan degene zonder wintervoering. Mijn ervaring is dat ze op een gegeven moment overgaan op slaapzak, na een aantal maanden, dus bij onze zoon eigenlijk alleen maar de wat dunnere deken gebruikt.

3 jaar geleden

Ik heb een Winter deken en een zomer deken incl lakens. Kijk dan wel hoe warm het is en wat nodig is. Heb voor beide seizoenen aangeschaft. Je hebt t toch nodig.

3 jaar geleden

Reactie op Jaimy Weterings

Hoi hoi, de baby kan zichzelf nog niet goed warm houden de eerste dagen. Du ...
Heb het dus zo momenteel.

3 jaar geleden

Ik heb een lakentje, een dun (die gehaakte van kruidvat) en medium warm(kooka) dekentje. Dit leg ik klaar zodat de kraamhulp kan kijken wat ze er het beste op kan doen. Mijn zoontje is in de winter geboren en hadden we een dekentje met daaronder een soort van fleece deken.

3 jaar geleden

https://youtu.be/9Q5Mfsdu7Oc Zo heb ik het gedaan

3 jaar geleden

ik heb aantal lakentjes en 1 meyco deken. maar naast fleece dekentje van Ikea of zo , kan je alle combies van maken.. omdat je in begin toch kort moet opmaken kan je vaak je deken nog dubbel slaan.

3 jaar geleden

Wij hebben ook vanalles om het bedje passend op te maken. Maar voor nu, halverwege augustus wordt de kleine man gehaald. Zal het een katoenen lakentje worden of een dunne hydrofiele slaapzak met een 0,5 tog waarden. Maar de kraamzorg kan ons altijd adviseren we hebben ook nog dekentjes in huis mocht het nodig zijn.

3 jaar geleden

Ik heb een pucka baby, en verder doe ik voor in het begin een dun lakentje. Zeker als het nog warm is. Verder heb ik wel nog een deken liggen, mocht het echt nodig zijn 😊

3 jaar geleden

Reactie op Jaimy Weterings

Heb het dus zo momenteel.
Mag ik een tip geven? Uit ervaring, dus vat het niet verkeerd op! Een baby hoort met de voetjes tegen de onderkant aan te liggen zodat ze niet onder de dekens kunnen schuiven. Het bedje hoort dus heel laag opgemaakt te worden. Ziet er een beetje gek uit, maar je hoeft dus echt maar over de grofweg eerste 40cm dekentje te hebben liggen. Dit is die van mij, maar die ligt zelfs nog te hoog zag ik, dus die trek ik vandeweek nog ff een stukje omlaag

3 jaar geleden

Inderdaad het bedje "kort" opmaken. -Matras -molton -hoeslaken -lakentje -Dekentje Je hebt verschillende TOG waardes. Je moet dus wel een zomerdekentje gebruiken en geen dikke winterdeken nu. Je kunt in het nekje voelen of het kindje het (te) warm heeft.

3 jaar geleden

Oh en er komt altijd een hydrofiele luier onder het hoofdje. Dat is die driekante doek 🥰

3 jaar geleden

Even een vraagje tussendoor, maken jullie het bedje nu al op? Ik zat eraan te denken het wiegje pas op te maken als we thuiskomen na de bevalling, omdat het beddengoed anders al weer stoffig is. Of doet iedereen het nu vooral om het leuk aan te kleden alvast?

3 jaar geleden

Reactie op Eli891

Even een vraagje tussendoor, maken jullie het bedje nu al op? Ik zat eraan ...
Ik heb het nu opgemaakt voor de gezelligheid, maar ga alles van de week wassen en dan leg ik het in de kast. Kraamzorg gaat het bedje toch opnieuw opmaken als ik thuis kom met de baby lijkt me en dan ligt alles schoon in de kast.

3 jaar geleden

💙

3 jaar geleden

Reactie op Miertje86

Ik heb het nu opgemaakt voor de gezelligheid, maar ga alles van de week was ...
De kraamzorg heeft hier aangegeven dat wij het bedje zelf moeten opmaken, zodat ze kunnen zien of het goed gedaan is en zo niet kunnen ze gelijk hulp geven hierbij, zodat je het zsm zelf kan 🤪

3 jaar geleden

Reactie op Eli891

Even een vraagje tussendoor, maken jullie het bedje nu al op? Ik zat eraan ...
Ik had het wel vast gedaan en het plastic dat ik had bewaard wat om het matrasje zat eroverheen gelegd tegen de stof👌

3 jaar geleden

Reactie op babyboymomC

De kraamzorg heeft hier aangegeven dat wij het bedje zelf moeten opmaken, z ...
Verschilt dus per kraamzorg... wij vroegen het bij het eerste bezoek/intake aan huis en ze zeiden dat wij het juist niet hoefden op te maken.

3 jaar geleden

Ik ga het dinsdag navragen bij de intake van de kraamzorg. Ik kom er ook geen wijs uit... Op hun lijstje staan zoveel verschillende dingen: molton, molton onderlaken, molton onderlegger, onderlaken, laken, dekentje... Ik zie door de lakens het bed niet meer, zogezegd 🙈

3 jaar geleden

Bij mijn eerste had ik het ledikant al opgemaakt idd voor leuke van de kamer. Maar paar dagen voor bevalling gewassen en opnieuw opgemaakt