69 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op MCMartine

Verschilt dus per kraamzorg... wij vroegen het bij het eerste bezoek/intake ...
Lekker verwarrend maakt dat het 😂

3 jaar geleden

Mag ik een tip geven? Uit ervaring, dus vat het niet verkeerd op! Een bab ...
Zie hier ook inderdaad veel te veel te hoog opgemaakte bedjes .. 40 cm is vaak al lang genoeg ..vanaf voet eind gemeten..

3 jaar geleden

Ik heb ook zoveel lakens en dekens geregen bij me wiegje, snap er niks van haha! Gelukkig komt de kraamzorg.. hoefde het ook niet op te maken idd, daar gaan hun me hij helpen als alles maar gewassen klaarligt.

3 jaar geleden

Ja heel kort opmaken. Geen onnatuurlijke stoffen zoals fleece gebruiken, wel katoen of wol. En ik vroeg me nog wel af of jullie een zeiltje onder de billen leggen ter bescherming van het matras.

3 jaar geleden

Reactie op Loesdev10

Bij mijn eerste had ik het ledikant al opgemaakt idd voor leuke van de kame ...
Ik had het bedje met 33 weken opgemaakt en wil het van de week (nu 36 weken) voor het laatst wassen tot aan de bevalling. Het staat inderdaad leuk als het opgemaakt is 😊

3 jaar geleden

Reactie op marjak

Ja heel kort opmaken. Geen onnatuurlijke stoffen zoals fleece gebruiken, we ...
Ik heb voor mijn ledikantje een matrasbeschermer gekocht. Daarover gaat molton en dan hoeslaken.

3 jaar geleden

Er zit nu een Baby's Only Teddy deken op maar ik heb hem ook als zomer uitvoering. De nachten zijn nu weer frisjes.

3 jaar geleden

Ik heb 'm zo opgemaakt. Molton, hoeslaken, lakentje en dun dekentje. Hydrofiele doek moet er ook nog op voor onder 't hoofdje.

3 jaar geleden

Ik heb het zo gedaan.

3 jaar geleden

Reactie op Pablo1992

Ik heb het zo gedaan.
Haha ik weet wie jij bent 😏🙃😉

3 jaar geleden

Okay, ik heb het gevraagd aan de kraamzorg 😁 Wij hebben een aerosleep matrasje. De eerste dagen mag daar geen topper op, want als de kruiken lekken, loopt het hete water naar de baby toe, ipv dat het in het matras trekt, weg van de baby. Als er geen kruiken meer nodig zijn, mag de topper er gewoon op. Verder hoeft er alleen een hoeslaken op, daarop de baby en dan een lakentje en een dekentje eroverheen. Dat moet wel allemaal van ademend materiaal zijn (katoen bijvoorbeeld). Een molton mag, maar hoeft niet. En je kan bij het hoofdje nog wel een hydrofiele doek leggen, tegen evt. spugen.

3 jaar geleden

💙💙💙

3 jaar geleden

Reactie op Sh1r

Okay, ik heb het gevraagd aan de kraamzorg 😁 Wij hebben een aerosleep mat ...
Ik heb ook een aerosleep matras maar de topper er nog even afgelaten, thnx wist even niet meer waarom het niet mocht maar dat is nu duidelijk!

3 jaar geleden

Ik zie nu dat iedereen het puntje omhoog doet van de hydrofiele doek dus dat ga ik eventjes omdraaien!

3 jaar geleden

Wauw ik ben echt dom. Ik heb gewoon echt een deken gekocht... wie heeft links voor leuke lakentjes aangezien ze alleen met lakentje gaan slapen

3 jaar geleden

Reactie op minimeaug

Wauw ik ben echt dom. Ik heb gewoon echt een deken gekocht... wie heeft lin ...
Ik heb gewoon witte lakentjes gedaan want in de winter is toch een dekentje erbij nodig. Maar babypark heeft leuke lakentjes vond ik.

3 jaar geleden

Reactie op Mommylisa

Ik zie nu dat iedereen het puntje omhoog doet van de hydrofiele doek dus da ...
Ik heb de doek nog een keer dubbel gedaan en dan de punt onderop, maar wel met de gesloten kant aan de kant van het lakentje. Dan ziet het er wel zo uit zoals je nu hebt.

3 jaar geleden

https://youtu.be/EE7zQv9JFho Hier heb ik afgekeken hoe het moest van WIJ Ouders hun hebben handige filmpjes op YouTube Daar is het puntje ook naar beneden

3 jaar geleden

Reactie op minimeaug

Wauw ik ben echt dom. Ik heb gewoon echt een deken gekocht... wie heeft lin ...
https://uk.patpat.com/ zoekopdracht blankets daar heb je lakens en dekens voor een leuke prijs wel minimaal 2 weken levertijd

3 jaar geleden

Ik heb een filmpje gekeken op babybalance, daar doen ze m dus 2x dubbel. Het puntje naar boven, zodat het onderste randje dicht is en ze hier niet met de handjes tussen kunnen komen.