32 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Charlottevk100

Vraagje nog, zit je met deze flessen niet met kans op kraampjes e.d.? Toen ...
De flessen van dr Brown helpen ook bij krampjes en zijn ook in glazen variant verkrijgbaar.☺️

4 jaar geleden

Ik heb een vraagje voor de dames die al kindjes hebben met wasbare luiers en billen doekjes. Ik begin hier steeds meer over na te denken en helemaal als ik zie wat wij nu weg gooien aan luiers, bizar veel en slecht voor het milieu. Nu is mijn zoontje inmiddels 1 en 2e op komst. Maar als ik terug denk aan de spuit luiers en dunne ontlasting die tot zijn nek zat. Hoe doen jullie dit. Ik waste me een ongeluk aan rompers en moest zelfs extra bij kopen omdat het gewoon niet te doen was. Bij iedere scheet was het weer feest 😭. Hoe hebben jullie dit gedaan? En zijn de wasbare luiers snel droog? En hoe waste jullie ze? Sorry als het misschien domme vragen zijn, maar ik weet niet wat ik me erbij voor moet stellen♡

4 jaar geleden

Ik heb een vraagje voor de dames die al kindjes hebben met wasbare luiers e ...
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik heb een tijdje meegelezen in een Facebook groep rond wasbaar. Omdat ikzelf een menstruatiecup gebruikte ipv wegwerp probeerde ik me ook wat te informeren over de luiers. Wat ik vaak las is dat de “oorlogsluiers” (om ze zo even te noemen) beperkter bleven dan met wegwerpluiers, omdat deze meer aansluitend zijn en meer kunnen absorberen dan de wegwerp. In België zijn er ook heel wat infosessies, waarschijnlijk in Nederland dan ook. Er zijn echt tal van groepen op Facebook waar je je eventueel kan aansluiten. Waar ik de info van wist, zijn de pagina’s van: Tante Rosa en Klein Spook (zij hebben ook een groep, alsook de infosessies)

4 jaar geleden

Ik heb een vraagje voor de dames die al kindjes hebben met wasbare luiers e ...
Dat is het mooie. Ik heb NOG NOOOOOOOOOIT een spuitluier gehad. In tegenstelling tot bij wegwerp! Wel eens plaslekkage. Maar dat is even uitvogelen wat beste werkt, welke maat, en hoelang ze om kunnen. Ik doe de luiers en inleggers in een luieremmer verzamelen (In een oude kussensloop als waszak, want een wetbah droogt slecht vind ik zelf) En als de emmer vol is eerst een spoel programma van koud water.. En daarna scheid ik de luiers van de inleggers. Inleggers op 60° of 90° En de luiers zelf op 30° of 40° Na het uitspoelen zien sommige er al stralend schoon uit haha!. De inleggers doe ik vaak met nog wat handdoeken erbij omdat ze op hoge temperatuur gaan.. soms in de droger. Maar dat gebeurd sporadisch. De luiers droog ik nooit in de droger. Drogen kan ik lastig inschatten. Net verhuisd en het droogt hier langzamer als in m'n vorige huis. En ik gebruik geen wasknijpers... Daardoor hangt het vaak dubbel en duurt drogen langer. Maar met 24 uur drogen kom je een héél eind!!

4 jaar geleden

Ik heb een vraagje voor de dames die al kindjes hebben met wasbare luiers e ...
Wij gebruiken wasbare luiers vanaf de geboorte. We hebben met wasbaar nog nooit lekkage of poep tot aan de nek gehad met spuitluiers. In ons weekje vakantie dat we wegwerp gebruikten was het om de haverklap raak! We gebruiken een 2 delig systeem. Dit houd in dat je een voorgevormde luier hebt die absorbeert en hieroverheen een waterdicht maar ademend broekje doet. Dit systeem is het meest lekproof. De voorgevormde luiers hebben wij van bamboo. Dit absorbeert veel maar duurt wel even voordat het droog is. Je hebt ze ook van katoen. Dit droogt sneller. In het begin gebruikten we ook simpele hydrofiele luiers. Van de HEMA of IKEA. Die kun je zo vouwen dat ze precies om het kontje van je newborn passen. Je maakt ze vast met een luierklem, een snappie. En daaroverheen weer een overbroekje. Die hydrofiele doeken zijn zo droog. Het voordeel van wasbaar is dat je kunt bijboosten waar en wanneer je wilt. Bij een jongen kun je bijvoorbeeld vooraan een extra lapje stof leggen. Mijn tip is om lid te worden van Facebook groep: wasbare luiers. Hier kun je heel veel informatie vinden en ook op zoek naar iemand die een consult kan geven aan huis. Dan kun je alles even voelen en zien en al je vragen stellen.

4 jaar geleden

Leuk en fijn om deze info te lezen over de wasbare luiers. Ik twijfel nog..

4 jaar geleden

Reactie op Seadis

Leuk en fijn om deze info te lezen over de wasbare luiers. Ik twijfel nog.. ...
Ik heb er ook over getwijfeld. Wij zijn erg klein behuisd en er paste geen ruime luieremmer in de babykamer. Ook geen wc boven en ik zag mezelf niet midden in de nacht met inlegvellen vol met poep naar beneden gaan 🙈 Anders had ik het zeker gedaan. Je kunt natuurlijk ook iets tweede of derdehands via marktplaats aanschaffen om uit te proberen. Wij hebben uiteindelijk voor wegwerpluiers in combinatie met wasbare billendoekjes gekozen en dat is ons heel goed bevallen 👌

4 jaar geleden

Wij hebben eerst een aantal wasbare luiers gehuurd om te testen welke variant we het prettigst vonden. Echt een aanrader om dat eerst te doen! Je krijgt gelijk er een handige handleiding bij met hoe je ze moet gebruiken en hoe te wassen. Zo kwamen we er achter dat lang niet elk model even goed zat en dat scheelt toch een hoop als je de boel gaat aanschaffen :)

4 jaar geleden

Reactie op Ann11

Wij hebben eerst een aantal wasbare luiers gehuurd om te testen welke varia ...
En wat heeft nu na het testen je voorkeur? 😊

4 jaar geleden

Reactie op Ann11

Wij hebben eerst een aantal wasbare luiers gehuurd om te testen welke varia ...
Dit klinkt interessant! Waar heb je ze gehuurd?

4 jaar geleden

Reactie op Aphrodite

En wat heeft nu na het testen je voorkeur? 😊
De pocketluiers van Alvababy waren het geworden :) Er waren wel meerdere kandidaten, maar deze hadden ook een fijne prijs.

4 jaar geleden

Reactie op Eva123

Dit klinkt interessant! Waar heb je ze gehuurd?