291 Reacties

4 jaar geleden

Wij gaan de test wel doen. Ik ben 40. Heb twee kinderen uit eerdere relatie. Gezien mijn leeftijd wil ik zoveel mogelijk uitsluiten

4 jaar geleden

Reactie op Betty01

Ik laat het niet doen en wij (ik en mijn man) waren hier snel over uit. Ik ...
Wij idem dito. Ik heb geen zin om in angst te zitten als er een slecht resultaat is. Vlokkentest of vruchtwaterpunctie wil ik niet. Vind het risico te groot. En al zou ik het weten laat ik het nog niet weg halen. Bij mijn nichtje wisten ze zeker dat ze een hartafwijking zagen op de echo... nou niks aan de hand dus... We zien het wel als het geboren is 🤗

4 jaar geleden

Wij hebben besloten de NIPT met nevenbevindingen te laten doen. We willen het gewoon weten en kijken dan wel weer verder.

4 jaar geleden

Iemand ervaring met de NIPT in België, als je in NL woont? Ik kan in NL ni ...
Over 3 weken ga ik de test ook in België doen. Mocht je in België zijn verzekerd dan is het gratis of max 80 euro.. bij ons helaas niet het geval. In België weet je dan ook gelijk het geslacht.

4 jaar geleden

Wij doen hem wel alleen de nipt

4 jaar geleden

Reactie op Zira

Over 3 weken ga ik de test ook in België doen. Mocht je in België zijn verz ...
Hoi hoi, Kan je als Nederlandse ook in België terecht voor de nip test? Wist dat namelijk niet

4 jaar geleden

Reactie op Zira

Over 3 weken ga ik de test ook in België doen. Mocht je in België zijn verz ...
Wat betaal je in België voor de test? En waar zou ik informatie daarover kunnen vinden?

4 jaar geleden

Reactie op Zira

Over 3 weken ga ik de test ook in België doen. Mocht je in België zijn verz ...
Oh kijk. Ja wij zijn dus ook gewoon in NL verzekerd en moeten het in België dan ook zelf betalen. Waarom ga jij naar België? Weet je al hoe dat in z’n werk gaat, qua afspraak maken? Waar ga jij heen? En wat zijn de kosten daar? Dacht rond de 200,- toch?

4 jaar geleden

Reactie op Laris85

Hoi hoi, Kan je als Nederlandse ook in België terecht voor de nip test? Wis ...
Ja dat kan dus wel. Alleen is het op eigen kosten. Meer weet ik ook nog niet. Wilde van de week even naar een kliniek in België bellen om e.e.a. aan informatie te vragen.

4 jaar geleden

Reactie op Laris85

Hoi hoi, Kan je als Nederlandse ook in België terecht voor de nip test? Wis ...
Ik zit met mijn gynaecoloog in België. Woon daar 30 min vandaan en zorgverzekering vindt dat goed.

4 jaar geleden

Reactie op Renaaaate

Wat betaal je in België voor de test? En waar zou ik informatie daarover ku ...
Mijn gynaecoloog zit in het ziekenhuis in België. Korte lijntjes zodoende. Het zou op €350 uitkomen werd me verteld.

4 jaar geleden

Oh kijk. Ja wij zijn dus ook gewoon in NL verzekerd en moeten het in Belgi ...
Ik ga naar België, omdat dit voor mij net zo ver is als het zh in Nederland. En België beter aangeschreven staat. €350 zouden de korsten zijn. Ik ga over drie weken dus dan weet ik pas hoeveel het daadwerkelijk gaat kosten.

4 jaar geleden

Oh kijk. Ja wij zijn dus ook gewoon in NL verzekerd en moeten het in Belgi ...
Omdat ik al bij gynaecoloog zat ben ik daar gebleven. Ik heb ook een icsi-traject achter de rug van 2 jaar. Destijds via een verwijzing van de huisarts.

4 jaar geleden

Ik doe t niet want het heeft risico,s voor de baby dat er een miskraam komt of bloedingen dus ik sla de test over

4 jaar geleden

Reactie op Toekomstigemama

Ik doe t niet want het heeft risico,s voor de baby dat er een miskraam komt ...
Voordelen en nadelen NIPT De NIPT bestaat uitsluitend uit bloedonderzoek. De NIP-test kun je vanaf elf weken zwangerschap laten doen. De NIPT ontdekt meer kinderen met down- edwards en patausyndroom in vergelijking met de combinatietest en de uitslag klopt vaker dan de uitslag van de combinatietest. Bij de NIPT is er geen risico op een miskraam, in tegenstelling tot de vlokkentest en de vruchtwaterpunctie. Een nadeel is dat deze test geen 100% zekerheid geeft en dat bij een afwijkende uitslag alsnog geadviseerd wordt een vlokkentest of vruchtwaterpunctie te doen.

4 jaar geleden

Reactie op Toekomstigemama

Ik doe t niet want het heeft risico,s voor de baby dat er een miskraam komt ...
Lees je alsjeblieft even in voordat je dit soort berichten deelt. De NIPT is een bloedtest waarbij bloed van de vrouw wordt afgenomen. Dit verhoogt op geen enkele manier het risico op een miskraam. Onzin.

4 jaar geleden

Niptest kost in België zoveel geld niet meer hoor, tot zelf niets dacht ik uit mijn vorige zwangerschap te herinneren. Vandaag heb ik deze toen ook laten doen. Er is geen risico voor het kindje, het is enkel een simpele bloedafname.

4 jaar geleden

Reactie op Zira

Ik zit met mijn gynaecoloog in België. Woon daar 30 min vandaan en zorgverz ...
Oh oké, ik snap het

4 jaar geleden

Wij gaan geen NIPT test doen. Met een percentuele uitslag kan je toch heel weinig en ik zou me alleen maar druk maken. Het heeft ook geen gevolgen mocht er kans zijn op een afwijking, ik zou de vervolg testen niet willen doen en we laten het ook niet weghalen. We gaan van het beste uit en mocht er iets zijn dan gaan we ons dan wel zorgen maken en handelen.

4 jaar geleden

Lees je alsjeblieft even in voordat je dit soort berichten deelt. De NIPT i ...
Mijn schoonzus zei dat je er een miskraam van krijgt dus t spijt me dat ik dit zo erop zette