36 Reacties

3 jaar geleden

Bedankt allen, ik was ten einde raad en heb een capsule van me vriendin gekregen. Maar als dr bijwerkingen en werd daar wat paniekerig door. Maar inmiddels de de branderig gevoel weg. Heerlijk

3 jaar geleden

Reactie op Sabine_1987

Ik heb de 20mg
Ja als dat helpt is het prima! Hiekp bij mij niet dua heect de dokter 40mg voorgeschreven

3 jaar geleden

Reactie op Sanvita

Waarvoor gebruik je het?
Tegen maagzuur! Als ik vet eet of zware koolhydraten of slechte koolhydraten dan krijg ik maagzuur. Dus eet veel fruit, groenten en vla!

3 jaar geleden

Even benadrukken dat pantaprazol en andere maagzuurremmers gedurende de zwa ...
Pantoprazol word niet afgeraden, kan zeker geen kwaad in de zwangerschap.

3 jaar geleden

Pantoprazol word niet afgeraden, kan zeker geen kwaad in de zwangerschap.
Is zeker door mijn huisarts bij beide zwangerschappen afgeraden. Ik ben iemand die haast chronische maagklachten heeft en pantaprazol is de medicijn die ik buiten mijn zwangerschap gebruik 😃

3 jaar geleden

Pantoprazol word niet afgeraden, kan zeker geen kwaad in de zwangerschap.
Ah wacht eens! Misschien ivm bijwerken icm andere medicijnen!
Gebruik omeprazol 40mg inmiddels een week.. totaal anders mens geworden! Kan nu weer heerlijk genieten van m’n zwangerschap... wat een uitkomst!

3 jaar geleden

Is zeker door mijn huisarts bij beide zwangerschappen afgeraden. Ik ben iem ...
Ik heb ook chronische maagklachten al 19jaar en gebruik al jaren pantoprazol, als het zo slecht zou zijn zou ik het nu ook niet in mijn zwangerschap gebruiken, zelfs in zkh zeiden ze dat het geen kwaad kan, dus lijkt me zeer sterk dat het af geraden word.

3 jaar geleden

Ik heb ook chronische maagklachten al 19jaar en gebruik al jaren pantoprazo ...
Vervelend dat je er zo lang last van hebt. Tja blijkbaar delen ze niet allen dezelfde mening want met beide zwangerschappen moest ik een overstap maken naar omeprazol. 😃 👍

3 jaar geleden

Vervelend dat je er zo lang last van hebt. Tja blijkbaar delen ze niet alle ...
Wat ik begreep is Pantoprazol een nieuwer middel dan Omeprazol. En nog niet zo heel lang van bekend dat deze ook veilig gebruikt kan worden tijdens de zwangerschap. Ligt nu een beetje waar de voorkeur van de arts ligt welke van de 2 er word voorgeschreven. Zowel ik zelf als in mijn werk als verpleegkundige merk ik niet veel verschil tussen de 2. Allebei doen ze wat ze moeten doen en mensen hebben maar weinig tot geen last van de bijwerkingen. 😀

3 jaar geleden

Moeten jullie dit ook een half uur voor ontbijt innemen? Heb voornamelijk s'nachts enorm veel last van het zuur.

3 jaar geleden

ik slikte het al voor de zwangerschap vanwege een te klein maagklepje. Gelukkig mag ik het gewoon door slikken tijdens de zwangerschap

3 jaar geleden

Reactie op LoeB

Moeten jullie dit ook een half uur voor ontbijt innemen? Heb voornamelijk s ...
Ja. Werkt het beste op een nuchtere maag. Pilletje werkt 24uur, daardoor. 1x perdag voldoende.

3 jaar geleden

Weet iemand of dit ook effect heeft op nierstenen? Ik had bijblijf vorige zwangerschap last van nierstenen en hoorde dat maagtabletten dat ook kunnen versterken..

3 jaar geleden

Ik heb het eigenlijk voor me maagverkleining gekregen had eerst wat anders maar die mocht ik niet meer deze wel maar slik het niet omdat de baby en me maag het beide niet fijn vinden om te nemen alles kwa medicatie in pil voor is vreselijk haha

3 jaar geleden

Ik gebruik al jaren Omeprazol dus was ook fijn dat ik het tijdens de zwangerschap door mocht slikken. Ik heb een middenrifs breuk dus maagzuur loopt te makkelijk mijn slokdarm in. Deed hem eerst altijd in de ochtend nemen. Totdat vorige jaar mijn maagzuur erger was geworden door stress. Toen heeft de kno arts gezegd een half uur voor het avond eten te nemen. Momenteel neem ik het voor het ontbijt en voor het avond eten.