11 Reacties

3 jaar geleden

In tuin afspreken werkt hier wel goed, ik ben iets minder voorzichtig aan het worden want ons zoontje gaat ook weer naar opvang. Vanaf 1 juni mag je ook weer afspreken in park voor picknick bijvoorbeeld. Stuk fietsen is ook fijn

3 jaar geleden

Samen met een vriend/vriendin afspreken in een bos en een wandeling op afstand van elkaar maken

3 jaar geleden

Wij zijn alleen onze ouders en dan nog steeds in de tuin. Boodschappen worden bezorgd. Ook geen zin om corona op te lopen tijdens de 🤰.had me zwanger zijn wel anders voorgesteld, het is onze eerste, maar ja voordeel is dat we al vanaf week 20 in lockdown zitten en werken vanaf thuis (ik ben docent) goed te doen is.

3 jaar geleden

Ik moet eerlijk zeggen in het begin was ik heel voorzichtig (geen boodschappen doen, niet naar buiten als het niet hoefde, geen bezoek of niet op bezoek gaan). Nu ben ik wel iets makkelijker geworden. Doe nu m'n boodschappen weer, ben al 2x de stad in geweest hier (wel op rustige momenten) & spreek af en toe ook af met familieleden 😊!
Hier sinds Moederdag spreken we af in de tuin wel op gepaste afstand . Ik was in het begin echt voorzichtig ( schrik voor het onbekende ) nu nog altijd ! maar ik ga nu toch wel echt zelf achter mijn boodschappen. Gewoon even buiten . 8 weken lockdown hier . Ik heb echt mijn familie gemist ( zeker mijn vader en mijn zus die na mij komt ) ik hou wel contact via videobellen ect .. maar ze in het echt zien 🥰 nu 1 x per week komen ze in de tuin zitten of ik bij hun en het doet me toch deugd . Maandag ga ik voor de eerste keer naar de action en de c en a en eerlijk ik kijk er naar uit 🙊 ( voordien mocht er niet aandenken )

3 jaar geleden

Wij hebben onze lockdown tijd samen doorgebracht met kleine klusjes in huis, de babykamer extra mooi maken met een schildering, een baby deken zelf naaien, zelf het geboortekaartje tekenen. Heerlijk om samen met de toekomst bezig te zijn en daar ook echt tijd voor te hebben! Ik had deze plannen ook al voor de Corona, maar had echt niet geweten hoe ik dat had moeten redden;). We gaan kijken of we in juni nog een nachtje naar een b&b kunnen, toch nog een mini vakantietje

3 jaar geleden

Mijn werkgever is heel voorzichtig (heeft zelf familie verloren aan corona) dus uit voorzorg moet ik ook tot mijn verlof blijven thuiswerken. Gelukkig gaat dat wel goed, en ben er zelf ook blij mee. Boodschappen bestel ik nog steeds, omdat ik vooral niet teveel kan tillen, maar mijn man gaat wel gewoon dagelijks naar werk, en eens in de week ongeveer spreken we iets af met vrienden, een wandeling of een picknick op het gras voor ons huis e.d. Ik voel geen angst, maar blijf toch voorzichtig. Hoesten met een zo'n grote buik lijkt me namelijk echt vreselijk, ik heb nu al moeite genoeg met kortademigheid en hooikoorts...

3 jaar geleden

Kofferbak daten.. met vriendinnen ergens afspreken en dan kun je in je eigen kofferbak zitten, eigen eten en drinken meenemen en zo kun je toch nog andere zien👍

3 jaar geleden

Hier spreken we af in de tuin bij mooi weer en houden hierbij zoveel mogelijk de 1,5mtr afstand. Mijn man is mijn grootste mogelijke besmettingsbron aangezien hij in een supermarkt werkt. Verder probeer ik me er niet zo druk over te maken. Ik ga niet bewust grote groepen mensen opzoeken en als ik een keer naar de supermarkt ga ga ik vroeg in de ochtend of later op de avond ( maar man neemt meeste boodschappen mee..... Ik moet er af en toe gewoon even uit nu ik ook niet werk).

3 jaar geleden

Ik was ook extreem voorzichtig, maar begin nu wat losser te worden. Ben taart/lekkernijen naar vriendinnen en familie gaan brengen (echt een tip! Want eten maakt iedereen blij haha) en bleef dan even kort in de tuin voor een praatje op afstand. Ook kwam mn moeder laatst langs om (in de tuin) bij te kletsen. Dat deed me echt zo goed! Oja en heb deze week ook met een vriendin afgesproken voor een meubelwinkel omdat we allebei inspiratie zochten voor in huis. Allebei met onze eigen auto erheen en in de winkel afstand gehouden. Was toch erg gezellig!

3 jaar geleden

Wij gaan op afstands-visite: zelf de camping stoeltjes mee, drinken en wat snacks, en dan 2m afstand houden. Erg gezellig toch :)