20 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb inderdaad echt pijnlijke handen. Linker hand alleen mijm duim doet zeer met bewegen. En rechterhand vanuit mijn middelvinger wat dus uitstraalt. Doet echt zeer. Onder warm water helpt heel even. Maar of het door vocht komt durf ik niet te zeggen, wel houd ik zelf erg veel vocht vast dus kans zit erin dat het daardoor komt.

3 jaar geleden

Nou ik zeg dit net dus tegen m’n partner. Ik denk idd door vocht ..

3 jaar geleden

Ja dat heb ik ook. Komt door het vocht. Ik kan in de ochtend bijna geen vuisten maken doet pijn

3 jaar geleden

Ik had dat ook zo'n 3 weken geleden. Bij mij kwam het door hoge bloeddruk, de vochtophoping. Heb je je bloeddruk al laten checken?

3 jaar geleden

Al heel wat weken last van ja, carpaaltunnel syndroom zeggen ze, nu ook overdag last van. Erg pijnlijk, ook veel vocht in me handen.

3 jaar geleden

Heb hier ook hetzelfde. Handen die prikkelen en pijnlijk aanvoelen. Voeten en benen opgezwollen door vocht ophoping. Het helpt als je je voeten erg hoog plaatst en veel water drinkt. Vooral zwangeren in het derde trimester krijgen hier last van. Gaat na de bevalling allemaal over !

3 jaar geleden

Ik heb zoiets in mijn grote teen en knie. Als ik langs mijn dekbed met teen of knie schuur krijg ik een enórme pijnscheut. Is dat dan ook vochtophoping? Kan het niet goed plaatsen. Nu 34 week. Heb er al weken last van.

3 jaar geleden

Reactie op Marcia81

Ik had dat ook zo'n 3 weken geleden. Bij mij kwam het door hoge bloeddruk ...
Ja hoor , en is normaal :)

3 jaar geleden

Hier ook! 36+6 weken en elke ochtend doen de onderkant van me voeten zo zeer. Heel erg prikkelig en kan dan bijna niet lopen

3 jaar geleden

Jaa ik ook!! Denk ook door vocht...

3 jaar geleden

Carpel tunnel? Heel leuk 😑😅

3 jaar geleden

Ja heb ook last van alleen mijn voeten dan en das puur ophoping vocht

3 jaar geleden

Reactie op Cs1993

Carpel tunnel? Heel leuk 😑😅
Dat is idd feest 😅🙈

3 jaar geleden

Ja hier ook in de ochtend stijve handen van het vocht en in de avond olifanten pootjes 🙈

3 jaar geleden

Ja, heb ik ook 's ochtend sinds een paar dagen, vanuit m'n middelvingers. Als ik m'n handen een paar minuten omhoog hou en ze rustigaan in beweging breng, trekt het weg en kan ik wat gaan doen. In m'n voeten hou ik al een paar weken vocht vast, maar daarvoor draag ik nu compressiekousen. Die werken wel goed, moet ik zeggen!

3 jaar geleden

Hier ook.. kan met veel moeite alleen nog slippers aan en mijn voeten zijn continue nat door vocht. Volgens vlk normaal, zeker met dit weer!

3 jaar geleden

Tip: Tegen vocht in de vingers kun je van die polsbeschermers dragen snachts wat je ook aan hebt met skeeleren! Helpt ontzettend goed doordat de stand van je handen dan beter is!! 😁

3 jaar geleden

Reactie op Saskiap

Ja hoor , en is normaal :)
Dat is fijn! Oedeemtherapie heeft bij mij geholpen.

3 jaar geleden

Zelfde hier.... dacht ook voornamelijk vocht maar heb ook snachts veel tintelingen in armen en handen

3 jaar geleden

Ik had het ook heel erg, verschrikkelijk pijnlijk, heel lastig. Heb daarom enkele weken geleden cortisone spuit in mijn pols gehad. Heeft redelijk geholpen. Nu is het leefbaar. Enkel zijn mijn handen en voeten altijd super warm, ook wel vervelend vooral snachts.