11 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb dit ook een tijdje gehad. Mijn bekken fysiotherapeut gaf aan dat dit waarschijnlijk een soort spierpijn of over compensatie pijn is. Bij mij was het na een week of 2 ook weer over. Consult was wel via de mail. Pre corona tijd had ik al last van een beknelde beenzenuw waardoor ik bij de fysio kwam (en is ook nog steeds aanwezig, gelukkig wel minder pijnlijk).

3 jaar geleden

Ik had dit zondag en maandag ook. Is gelukkig weer weggetrokken. Ik ging ervan uit dat het een spiertje was. Hopelijk gaat het bij jou ook snel over.

3 jaar geleden

Ik kreeg hier ook last van rond 24 weken.... helaas nooit meer weggegaan.... zit 1 keer per week bij de fysiotherapie. Maar blijf er last van houden. Helaas gaat het niet weg, ene dag meer last als de andere dag en ook snachts. Mijn tip zoek contact met je fysio

3 jaar geleden

Reactie op LotteF

Ik heb dit ook een tijdje gehad. Mijn bekken fysiotherapeut gaf aan dat di ...
Herkenbaar! Tegen mij is gezegd dat het waarschijnlijk zwangerschapsischias is (beklemde zenuw). Als het dat is dan kan fysio helpen, en bevallen natuurlijk 😉

3 jaar geleden

Heb ik ook vaker. Is inderdaad een zenuw die gekneld zit. Smorgens gaat het dan weer beter. En tegen de middag avond weer slechter. Zeker na bepaalde houding.. lang zitten en dan weer wandelen lukt vaak niet door de pijn. En steunen op dat ene been is dan ook moeilijker voor een tijdje.

3 jaar geleden

Hier ook extreem gehad kroop huilend over de grond van de pijn! Inmiddels loop ik bij de fysio deze heeft oefeningen mee gegeven en ik heb de eerste week volledige rust genomen veel plat liggen en de oefeningen doen. Ook heeft ze een tape op mijn rug geplakt. Daarna begonnen met massages bij de fysio nu 2x een massage gehad en ik kan weer lopen! Moet nog steeds veel rust houden en rekening houden met wat ik doe op een dag maar echt een verlichting dat ik weer kan lopen. Dus ik raad je echt fysio aan! En en paracetamol wil ook nog wel verlichten en een warme kruik op je onderrug (klinkt gek omdat je bil pijn doet maar helpt echt!) Sterkte!

3 jaar geleden

Ik heb dit ook regelmatig en al sinds eind 1e trimester. Vooral bij het uit bed komen, of het omdraaien in bed, of het te lang zitten. Na wat rustige beweging gaat het weg. Is volgens mij ook gewoon een zenuw. Zijn periodes dat ik het bijna niet heb, en dan weer regelmatig.

3 jaar geleden

Toevallig ben ik vandaag bij de bekkenfysio geweest. Bij mij was het continue een zeurende pijn en bij de meeste bewegingen een stekende pijn. Het gaat met rust niet weg. Het blijken bij mij klachten te zijn die voortkomen uit het si gewricht rechts, dus de bekken. Ik ben nu getaped, gemasseerd en heb oefeningen gekregen. Tip; bij aanhoudende klachten die niet weggaan met rust, neem contact op met een bekkenfysiotherapeut.

3 jaar geleden

Ik heb dit ook gehad in het tweede trimester, maar bleek dat ik mijn SI gewrichten overbelast had tijdens de verbouwing. Fysio gehad en oefeningen meegekregen en na meer als een week was het weg gelukkig

3 jaar geleden

Laten masseren door je partner. Heb het ook gehad. Dat werkte goed.

3 jaar geleden

Dat is zwangerschapsischias. Even afspraak maken bij fysiotherapeut. Het is heel pijnlijk ik weet er alles van 😞