53 Reacties

3 jaar geleden

Oh en ik heb ook longrijping gehad voor Riff. Ook magnesium voor de hersentjes. Mijn advies, vraag of ze de spuit in je bil willen zetten. Het is een hele stroperige vloeistof en ik was behoorlijk zenuwachtig. Het is een gemene spuit.

3 jaar geleden

De 2de heb ik in mn bil laten zetten en deed daardoor een stuk minder zeer.

3 jaar geleden

Oh wat een heftig nieuws zeg 😞. Ik werd afgelopen donderdag opgenomen in het ziekenhuis wegens vochtverlies.. ik was toen 24+5.. In het ziekenhuis werden gebroken vliezen geconstateerd. Wij waren echt in shock.. Ik zou snel gaan bevallen.. Meteen aan de weeënremmers gezet en met de ambulance naar een academisch ziekenhuis gebracht. Ik heb uren in doodsangst gezeten want de arts had ons een beetje bang gemaakt voor de gevolgen als we zouden kiezen voor longrijpers (gehandicapt kindje door infecties). In het andere ziekenhuis was er niks aan de hand.. Ik ben wel een nacht opgenomen geweest en ook de dag erna geen problemen gevonden. Ik heb er echt een trauma aan overgehouden dus ik kan me heel goed indenken hoe jij je moet voelen.. gelukkig is met 30 weken het kindje al een heel stuk verder gegroeid en zijn de prognoses veeeeeeel beter. Ik wens jullie veel kracht toe 😘

3 jaar geleden

Reactie op AWvdB

Oh en ik heb ook longrijping gehad voor Riff. Ook magnesium voor de hersent ...
Ja zenuwen heb ik ook heel erg omdat je natuurlijk niet weet wat er allemaal gaat gebeuren maar bedankt voor je tip 🙏🏻

3 jaar geleden

Mijn eerste zoontje geboren na plotseling weeën met 34 wkn. Wat door zette tot bevalling na 6 uurtjes weeën. (Zonder oorzaak) Nu een grappige lieve dreumes van anderhalf, niks aan te merken. Deed vanaf begin super goed. Tips; vraag aan je omgeving om hulp met je andere kleine met keertje oppassen ofzo, huishouden en mogelijk eten koken. Dit nam heel erg wat druk weg bij mij, wat wel gewoon doorloopt, maar je prioriteiten liggen dan gewoon even anders. Heel veel sterkte

3 jaar geleden

Mijn moeder was bevallen met 33 weken van mijn broer. (Inmiddels 30 jaar geleden) haar placenta liet los en daarom moest hij geboren worden. Inmiddels is hij een volwassen man en is kerngezond. Hij is hartstikke intelligent en een goede vader. Ik denk dat het allemaal wel goed komt. Nu zijn we 30 jaar verder en de dokteren hebben nu nog meer kennis dan toen. Komt goed en heel veel sterkte 😘

3 jaar geleden

Reactie op Katharina87

Mijn eerste zoontje geboren na plotseling weeën met 34 wkn. Wat door zette ...
Ja dat doe ik zeker. Gelukkig heb ik hele lieve ouders die 24/7 openstaan voor mijn zoontje. Na alle gebeuren heb ik ook geen energie meer in huishouden etc. Maar ben erg blij te horen dat het goed gaat met jou kindje

3 jaar geleden

hallo. geen ervaring maar zit in ern zelfde soort situatie. ik ben in verwachting van een tweeling 25.3 weken. 1 van de twee blijft ook flink achter. morgen heb ik weer controle maar als het zo door gaat worden ze ook rond dat termijn gehaald. ik wens je veel sterkte.

3 jaar geleden

Ja 4 jaar geleden met 25,2 weken. Lang ziekenhuistraject maar uiteindelijk goed gekomen. Mijn zus met 26 weken geboren en ook goed doorstaan. Hopelijk helpen de good-verhalen je een beetje. Ze kunnen echt een hoop en probeer het per dag te zien of moment. 😉

3 jaar geleden

Ik ben bij de eerste bevallen met 33 weken. Hij doet het nu super goed hij is 3.en loopt niks achter bij leeftijd genootjes. Ik snap je spanning helemaal. Ik ben nu van de 2de zwanger 29 weken en deze baby is te klein elke week controle en hopen dat hij wel langer blijft zitten. In t ziekenhuis ben je in goede handen. Ze weten echt wat ze doen.

3 jaar geleden

Wat een heftig nieuws.. ik weet hoe je je voelt.. afgelopen donderdag naar gyn geweest en bleek ik al vollop weeen te hebben ( toen was ik 28.2w ) ze wilden me daarhouden en weeenremmers geven omdat mijn eiwit test voor vroeggeboorte positief was.. uiteindelijk de spuiten voor longrijping gekregen en naar huis met bedrust... hopen dat de kleine man ook nog even blijft zitten!

3 jaar geleden

Oh wat een heftig nieuws zeg 😞. Ik werd afgelopen donderdag opgenomen in h ...
Hoe is het nu verder met jou afgelopen als ik mag vragen?

3 jaar geleden

Ik ben momenteel 29 weken zwanger van een tweeling en lig al 3 weken in het ziekenhuis met harde buiken. Na 3 maal weeënremmers gekregen te hebben kan ik niets meer doen dan afwachten. Ik heb al best veel gehuild omdat ik bang ben voor het onbekende. Wanneer, wat, hoe... allemaal vragen waar ze geen antwoorden kunnen op geven. Ik heb vertrouwen is het ziekenhuis en leef dag per dag. Veel succes xxx

3 jaar geleden

Toen ik zwanger was van mijn zoontje zijn mijn vliezen gebroken op het werk. Ik was toen 33weken en 2 dagen. De volgende ochtend was ik mama. Het is een heftige maar ook een leerzame periode geweest. In totaal zijn we 5 weken in het ziekenhuis verbleven op de premature afdeling. Ik heb er een goede ervaring gehad en alle hulp gekregen die ik nodig had. Uit eindelijk is alles goed gekomen ondanks dat er ook best wel spannende momenten waren. (Dit was in zgt Almelo) Na die 5 weken moesten we nog een week naar Groningen maar dat was omdat mijn zoontje een pyleorus had. Ook ik wens je heel veel sterkte en kracht. Je bent in goede handen. 😘

3 jaar geleden

Reactie op MLR

Ja 4 jaar geleden met 25,2 weken. Lang ziekenhuistraject maar uiteindelijk ...
Ja zeker weten dit heb ik ook echt nodig, iedere keer het negatieve aanhoren is zeker niet leuk

3 jaar geleden

Reactie op riand12

hallo. geen ervaring maar zit in ern zelfde soort situatie. ik ben in verwa ...
Ik wens jou ook heel veel sterkte en hopen dat het toch allemaal meevalt 🙏🏻

3 jaar geleden

Reactie op Baby_Lou

Ik ben momenteel 29 weken zwanger van een tweeling en lig al 3 weken in het ...
Ach meid ik wens hou ook heel veel sterkte en gezondheid. En probeer positief te blijven we moeten sterk in onze schoenen staan. 🙏🏻

3 jaar geleden

Meerdere vrouwen in mijn omgeving met premature baby’s en allemaal dappere/stoere meiden en jongens die het goed doen! Zelfs 1 kleintje die met 26 weken al kwam. Heftige verhalen, maar allemaal met een goede afloop! En statisch (cijfers helpen soms) heeft een baby vanaf 28 weken 95% overlevingskans. Probeer te geloven in de positieve verhalen, de medische wetenschap en statistieken. De artsen weten wat ze doen! Heel veel sterkte! ☘️

3 jaar geleden

Reactie op Mybaby30

Jeetje wat een nieuws😱.. helaas geen ervaring, maar wilde je wel even ster ...
Dankjewel🙏🏻

3 jaar geleden

Mn nichtje die met 27 weken is geboren doet het ook super goed, is nu bijna 2 jaar 🙃 Veel succes en sterkte!