19 Reacties

3 jaar geleden

Kraamzorg zegt hier dat een slaapzak in het begin word afgeraden. Hier kan de baby per ongeluk in verdwijnen in het begin. Vanaf dat ie zelf kan draaien kan het wel zeiden ze

3 jaar geleden

Die kleine van ons slaapt in een slaapzak... laken trapt ie helemaal van zich af. Voor de hete dagen heb ik een hydrofiele slaapzak aangeschaft.. Komt morgen binnen ☺️

3 jaar geleden

Reactie op CheyennneeP

Kraamzorg zegt hier dat een slaapzak in het begin word afgeraden. Hier kan ...
Je hebt wel speciale newborn inbaker-slaapzakken. Die zou je kunnen gebruiken?

3 jaar geleden

Ik heb beide op advies. Mocht je kindje klein zijn dan kun je de armsgaten van de slaapzak een beetje dichtmaken met een paar steken. Zo kan je kindje niet in de slaapzak verdwijnen. En kan je als die wat gegroeid is de steekjes losmaken en weer gewoon gebruiken. Ik heb 1 hydrofiele en 1 katoenen slaapzak. Beide 0.5 TOG waarde. Maar ook lakentjes van katoen. Dus van alles markten thuis.

3 jaar geleden

Reactie op HBW

Je hebt wel speciale newborn inbaker-slaapzakken. Die zou je kunnen gebruik ...
Ja wij wachten er in het begin nog mee. Wij kregen ook het advies om echt in te bekeren wanneer ons kindje hier behoefte aan heeft, dus dit even af te wachten.

3 jaar geleden

Reactie op CheyennneeP

Kraamzorg zegt hier dat een slaapzak in het begin word afgeraden. Hier kan ...
Kraamzorg zegt wel meer🙈

3 jaar geleden

Reactie op Els1985

Kraamzorg zegt wel meer🙈
Toch heeft de kraamzorg hierin wel gelijk! Wij adviseren dit pas vanaf ze gaan draaien eerst een deken/lakentje

3 jaar geleden

Een lakentje en een dekentje. In het begin beweegt je kindje nog niet, dus een slaapzak is niet handig. Ivm kruiken. Je weet niet wat voor weer het is en of je kindje zichzelf al kan warmhouden

3 jaar geleden

Wij beginnen met lakentjes en dekentjes. Als dat toch niet handig werkt is een slaapzakje zo gehaald.

3 jaar geleden

Reactie op Els1985

Kraamzorg zegt wel meer🙈
Gelukkig heb ik vertrouwen in mijn kraamzorg en neem ik dit van hen aan. 😉

3 jaar geleden

Reactie op woody91

Toch heeft de kraamzorg hierin wel gelijk! Wij adviseren dit pas vanaf ze g ...
Ja maar echt hoor! Gelukkig ben ik niet dusdanig eigenwijs en heb ik een groot vertrouwen in mijn kraamzorg!

3 jaar geleden

In BE zijn ze meer voor slaapzakken. Is mij toch aangeraden 🤷‍♀️ik heb een dekentje een slaapzak dus kan beide gebruiken. Slaapzak tot 9 maanden van Bemini en dekentje zou speciaal zijn tot 1 jaar voor wiegendood.

3 jaar geleden

Reactie op Cs1993

In BE zijn ze meer voor slaapzakken. Is mij toch aangeraden 🤷‍♀️ik heb een ...

3 jaar geleden

Ik heb bij de vorige kleine een speciale slaapzak gehaald. Zo eentje die koel is en voor inbakeren, ipv hydrofiele doek. Is van ergo cocoon 0.2 tog. Heb weer een nieuwe voor de tweede aangeschaft. Beviel erg goed! En past ook mooi, schieten ze niet in

3 jaar geleden

Reactie op CheyennneeP

Gelukkig heb ik vertrouwen in mijn kraamzorg en neem ik dit van hen aan. 😉 ...
Jaa precies. Ze zullen het niet voor niks zeggen toch?!

3 jaar geleden

Ik heb inbakerzakken, 3 want ik wil liever ook geen dekentje

3 jaar geleden

Ik ga voor dekentje met lakentje, mn oudste heeft slaapzakken, die worden te klein in de grootste maat en zonder vertikt ze het te slapen, met een dekentje krijgt ze enorme driftbuien, ze is 2,5 jaar

3 jaar geleden

Ik heb de puckababy piep, inbaker slaapzakje en niet te dik.. deken ook wel liggen, kijk tegen die tijd ook de temperatuur wel aan.

3 jaar geleden

M’n dochter had eerst een deken maar toen werd aangeraden om een slaapzak te nemen omdat ze te veel draaide en soms met haar hoofd bij de voeteneinde lag met de deken erover... schrikken natuurlijk! Toen ging ze slapen met een slaapzak en dat vond ze helemaa top. Maar toen ze 1,5 jaar was kreeg ze een peuterbedje met een deken omdat een slaapzak dan gevaarlijk kan zijn als ze er uit klimt. En nu gaat het super met de deken