13 Reacties

3 jaar geleden

Hoi, Ik ben ook positief getest op streptokokken b. Volgens de verloskundige hoef ik me niet druk te maken. Het enige is dat ik nu in het ziekenhuis moet bevallen terwijl ik dit graag thuis had gewild.

3 jaar geleden

Had ik ook antibiotica 1 week en ervan af 😉

3 jaar geleden

Ik heb het ook, ik ben zaterdag 30 weken zwanger en moet met 36 weken doorverwezen worden naar de gynaecoloog. Daarbij mag ik kiezen als ik aan de antibiotica infuus wil tijdens het bevallen de ja of de nee.

3 jaar geleden

Het zoontje van mijn beste vriendin is daar na de bevalling erg ziek van geworden (meerdere weken intensive care), bij haar wisten ze het niet. Niet fijn dat je dit hebt, maar gelukkig weet men hier nu van af! Simpel antibioticakuurtje tijdens de bevalling en er wordt je een hoop (mogelijk) drama bespaard.

3 jaar geleden

Wat is dit precies en hoe kom Je er achter dat je het hebt?

3 jaar geleden

Wat vervelend.. wat je nu wel zou kunnen doen is informeren bij de betere drogist of je huisarts welke probiotica je zou kunnen nemen omdat je door de antibiotica ook goede bacterien kwijt raakt. Er zijn speciale samenstellingen voor zwangeren, tijdens de borstvoeding en voor vrouwen (etc), wellicht dat ze voor deze situatie dan ook iets aanraden. Waarom ik dit zeg? Omdat je bacterieflora belangrijk is voor je eigen spijsvertering, weerstand én die van je kindje als je borstvoeding geeft :) ik slik zelf al maanden probiotica en ga hier bewust de eerste maanden borstvoeding mee door, ik denk tot ongeveer 6 maanden Tip overigens voor je bevalling, mocht je aan een infuus gaan, vraag dan wat het laatst mogelijke moment is om het het daadwerkelijk aan te sluiten (het slangetje waardoor je beperktere bewegingsvrijheid hebt omdat je vast zit aan een infuuszak), dan kun je nog zolang mogelijk vrij bewegen tijdens je bevalling wat beter is voor je lichaam :)

3 jaar geleden

Wat is dit precies en hoe kom Je er achter dat je het hebt?
Dat is een bacterie die en vrouw bij zich draagt dit word ook wel gbs drager geboekt. Dat kan voor nu geen kwaad maar mocht je vroeger bevallen voor de 37 wkn krijg je antibiotica want dan zou de infectie op het kindje over kunnen gaan en dit geld ook als je vliezen breken en het langer als 24 uur duurt .. dit is geen standaard onderzoek wat ze bij elke zwangere doen. Ze komen erachter via een uitstrijkje
Ik ben er ook positief op getest nav een blaasontsteking. Wordt dus een ziekenhuis-bevalling. Zodra de bevalling start naar het ziekenhuis, (met eigen verloskundige), en dan kwartiertje aan het antibiotica-infuus, na 4uur weer een kwartiertje enz enz. In principe is de kleine na 2 shots genoeg beschermt. Nu is het mijn eerste, dus zal het toch niet binnen die 4,5 uur geboren worden. Ben heel blij dat ik het weet, nu kun je er wat aan doen!

3 jaar geleden

Bij mijn vorige zwangerschap had ik deze bacterie ook. Ik moest in het ziekenhuis bevallen en kreeg antibiotica via het infuus. Mijn dochter kwam gezond ter wereld en na een nachtje blijven mochten we naar huis. Niks engs aan 😊

3 jaar geleden

Wat zijn de symptomen?

3 jaar geleden

Reactie op Mommy38

Wat zijn de symptomen?
Heb je niet ? Ze testen niet zomaar tenzij je een blaasontsteking heb of dat je en schimmelinfectie heb .

3 jaar geleden

Reactie op Sylvanaaww

Heb je niet ? Ze testen niet zomaar tenzij je een blaasontsteking heb of da ...
Ik heb gisteren gebeld met de arts vanwege mijn afscheiding. Al een paar maanden heb ik af en aan lichtgroene (kleine klonterige) afscheiding. De afscheiding is veel, maar ook soms juist heel waterig. Echter stinkt het niet en heb ik ook geen last van jeuk o.i.d. Dus de arts zei dat het vrijwel zeker geen schimmel is. Zwangerschap heeft een grote invloed op de afscheiding, maar toch vind ik het vreemd. Daarom vroeg ik me af of het wellicht iets anders kan zijn dan een schimmel.

3 jaar geleden

Reactie op Mommy38

Ik heb gisteren gebeld met de arts vanwege mijn afscheiding. Al een paar ma ...
Sorry dat ik het zo bot zeg maar dan weet ik het niet wat voor arts het is. Ik had deze klachten precies zoals je omschrijft geel groenige afscheiding heel waterig moest zelf 4-5 x per dag schoon ondergoed aan doen verschrikkelijke jeuk waardoor ik zelfs sllapeloze nachten heb gehad ik heb hiervoor naar gynaecoloog gebeld die zeiden dat ik direct langs moest komen gingen van allerlei testen doen heb uitstrijkjes gehad en ik heb toch egt een schimmelinfectie heb hier en capsule voor gehad die je zelfs niet te vaak mag inverband dat dit weeen kan veroorzaken.. ik zou en schimmelinfectie niet laten verwaarlozen ik had hier geen genoegen mee genomen als ik jou was zou ik zeggen ik sta derop dat jullie onderzoeken doen ik ben vorige x week geweest en moest gister terug komen omdat k nog steeds klachten had en ze nemen bij mij het zekere voor het onzekere ik moet morgen ook weer terug voor en ctg ben dus dalijk al 3 dagen ziekenhuis aant lopen .. zodoende zijn ze er bij achter gekomen dat is gbs drager ben . Het klopt idd dat door de zwangerschap afscheiding sterk toe kan nemen maar dit moet eigenlijk gewoon doorzichtig of wit zijn zoals normale afscheiding maar zeer zeker niet geel groenig betekent toch dat er iets broeit . Heel veel succes en laat je niet zomaar weg sturen