74 Reacties

4 jaar geleden

De kans op een twee-eiige tweeling is groter dan een eeneiige tweeling. Lee ...
Erfelijkheid is alleen verbonden aan een twee-eiige tweeling. Check maar bij je arts/verloskundige! 😊

4 jaar geleden

Reactie op HBW

Erfelijkheid is alleen verbonden aan een twee-eiige tweeling. Check maar bi ...
Ja, dan komt het nog niet in haar familie voor en het een jongen en meisje gaat zijn is groot. 🌸🤰🏼

4 jaar geleden

Ik wist al dat het een tweeling ging worden voor de eerste echo. Dit was puur een gevoel want kan het nergens mee vergelijken. Mijn gevoel zegt ook jongen/meisje. Ik schat mijn kansen hoog in dat dat ook klopt 😅. Mijn vader heeft onze familie stamboom uitgeplozen tot 1500 of zo. Geen enkele tweeling. Aan mijn moederskant zit er 1 eeneiige tweeling. Aan mijn vriend zijn kant zit ook ergens 1 eeneiige. Maar over een paar maanden weten we het vanzelf. Bijzonder is het wel 🤗

4 jaar geleden

Reactie op Maeve266

Ik wist al dat het een tweeling ging worden voor de eerste echo. Dit was pu ...
Bij ons zagen ze op de echo echt heel duidelijk dat het een twee-eiige tweeling was, met twee verschillende vruchtzakjes. Dat is niet altijd zo begrijp ik? Heeft je vader aan je moeders én vaders kant gekeken? Zie onderstaand artikel, kan van beide kanten komen blijkbaar ☺️ http://www.tweelingenregister.org/en/research/afgerond-onderzoek/de-erfelijkheid-van-de-twee-eiige-tweelingzwangerschap/

4 jaar geleden

Reactie op wondertjes

Bij ons zagen ze op de echo echt heel duidelijk dat het een twee-eiige twee ...
De kans is heel erg groot. Maar heb gister gehoord van mijn ha (voormalig vruchtbaarheidsarts) dat als het ook eeneiig kan zijn maar waar de een iets eerder is ingenesteld is dan de ander waardoor ze wel allebei een eigen duidelijke zak hebben en zo. Mijn pa heeft een gedeelte van mijn moederskant gedaan voor mij (gescheiden ouders enz.). Maar ja natuurlijk kan het van beide kanten komen, je krijgt van beide kanten dna.

4 jaar geleden

Hier ook een 2 eiige tweelingzwangerschap! Nu 11 weken. We hebben al een zoontje van 1.5 dus meteen 2 erbij! Wel extra spannend hoor en meteen het ziekenhuis en sneller afbouwen met werk.

4 jaar geleden

ik ben ook 8 weken in verwachting van een tweeling en hebben al een zoontje van 4

4 jaar geleden

Mag ik vragen hoe iedereen weet dat twee-eiig is? Mij is verteld dat dit namelijk niet afgelezen kan worden doordat ze 2 vruchtzakjes hebben etc.?.. Ik had mijn 2e echo bij een co-arts die gelijk zei dathet het een twee-eiige tweeling was, omdat het keurig twee kamertjes heeft met een mooi tussenschot. De gynocoloog ontkrachte dit onmiddelijk door te zeggen dat het dan nog steeds geen twee-eiige tweeling hoeft te zijn? Ben benieuwd waar iedereen het dan aan heeft lunnen zien. Ben wel benieuwd wat het bij mij is

4 jaar geleden

Reactie op Mybaby30

Mag ik vragen hoe iedereen weet dat twee-eiig is? Mij is verteld dat dit na ...
Ik heb dat idd ook gehoord. Ook tegen ons was gezegt twee eiig. Kunnen het pas met zekerheid weten door een dna test denk ik 🤷‍♀️

4 jaar geleden

Reactie op Maeve266

Ik heb dat idd ook gehoord. Ook tegen ons was gezegt twee eiig. Kunnen het ...
Ja.. ik ging het op google opzoeken en las dat de meeste het horen omdat er op de echo een tussenschot zien, maar uit de DNA komt dan toch dat een-eiig is ?!...

4 jaar geleden

Reactie op Maeve266

Ik heb dat idd ook gehoord. Ook tegen ons was gezegt twee eiig. Kunnen het ...
Een verschillend geslacht kan ook wat weggeven, toch?;)

4 jaar geleden

Een eeneiige tweeling die delen hun placenta en een twee-eiige niet. Die hebben allebei hun eigen placenta.

4 jaar geleden

Reactie op EDB-24

Een eeneiige tweeling die delen hun placenta en een twee-eiige niet. Die he ...
Een eeneiige tweeling kan ook in 2 vruchtzakken zitten met ieder eigen placenta. Vaak is er wel sprake van een twee eiige tweeling maar 20% kans dat het als nog een eiig is

4 jaar geleden

Reactie op Mybaby30

Ja.. ik ging het op google opzoeken en las dat de meeste het horen omdat er ...
Klopt, maar dat is dus niet perse doorslag gevend. Als je jongen meisje hebt hoeft het natuurlijk niet meer 🤣

4 jaar geleden

Reactie op EDB-24

Een eeneiige tweeling die delen hun placenta en een twee-eiige niet. Die he ...
Ik heb gelezen dat dit ook niet klopt. Het kan zijn dat ze vroeg gesplitst zijn en dus ieder een eigen zakje en eigen placenta hebben.

4 jaar geleden

Stomme vraag misschien, Zit het bij jullie (met name de damezs) in de familie ? (Tweelingen) Gezien het erfelijk is als er bij de vrouw in de familie tweelingen voorkomen 🙂

4 jaar geleden

Stomme vraag misschien, Zit het bij jullie (met name de damezs) in de fami ...
Rectificatie: erfelijk kan zijn*

4 jaar geleden

Stomme vraag misschien, Zit het bij jullie (met name de damezs) in de fami ...
Bij mij geen één tweeling in de familie, niet aan vaders en niet aan moeders kant. Bij de beste vriend van m’n vader daarentegen... we hebben er erg hard om gelachen🙈😂

4 jaar geleden

Reactie op wondertjes

Bij mij geen één tweeling in de familie, niet aan vaders en niet aan moeder ...
Haha dat is interessant 😀

4 jaar geleden

Reactie op Mybaby30

Mag ik vragen hoe iedereen weet dat twee-eiig is? Mij is verteld dat dit na ...
Er is een vereniging voor ouders met meerlingen: novm, op deze hun site vind je bij het tabje ‘kenniscentrum’ best veel informatie hierover. Ze hebben zelfs een filmpje hierover