46 Reacties

3 jaar geleden

Ik ben na 1 week al naar buiten gegaan. Mijn dochter hield haar temperatuur al goed vast, en ze was net niet op haar geboortegewicht. Maar het was mooi weer en de kraamzorg zei tegen mij:"Aangezien jij niet kan stil zitten, ga vandaag maar even met haar naar buiten". Ik liet het me geen 2x zeggen, hup kind in de maxicosi en ik. Was aan de wandel gegaan naar de kruidvat 😂. Nu pas met 2 weken oud weer even weg geweest naar een BBQ van vrienden maar ik ben met haar wel de hele tijd binnen gebleven. 😉

3 jaar geleden

Dag 8 gingen we voor het eerst naar buiten met hem, gewoon een rondje lopen in de buurt. Dag 10 met de auto naar de kruidvat en vanaf ongeveer dag 12 nemen we hem overal mee naartoe (familie, stad, verjaardag). Morgen voor het eerst uit eten, ik ben benieuwd hoe dat gaat 😅

3 jaar geleden

Trouwens vandaag 5 weken oud

3 jaar geleden

Vanaf 7 dagen rondjes wandelen, na ruim 1,5 week uitje naar mijn ouders en voor het eerst samen frietjes eten na 3,5 week voor het eerst terras. Heerlijk om zo stap voor stap dingen te ondernemen, al vond ik het in het begin ook wel spannend ivm corona en nog steeds. Maar je kunt ook moeilijk jezelf de 1e drie maanden isoleren etc. Dus gewoon voorzichtig en op afstand dingen ondernemen.

3 jaar geleden

Wij proberen de prikkels nog wel wat te vermijden. Maar hebben ook een slechte start gehad. We zijn langzaam alles aan het opbouwen, maar nemen hem niet mee naar een winkel als het niet hoeft. Corona speelt ook zeker een rol, dat blijf ik toch spannend vinden. Voor mezelf en voornamelijk voor Stijn.

3 jaar geleden

Reactie op Tientje90

Wij proberen de prikkels nog wel wat te vermijden. Maar hebben ook een slec ...
Wij ook. Hebben dan geen slechte start gehad, maar wel een onrustige baby die van voeding tot voeding wakker kan zijn. Ik wandel zeker wel met hem, maar niet iedere dag en ben nog niet op bezoek geweest bij anderen. Nu mag ik ook nog niet autorijden (keizersnede gehad). Ergerde me wel aan schoonouders die na 2 weken vroegen wanneer we bij hun langskwamen. Was nog volop aan het herstellen.

3 jaar geleden

Wij gaan overal naar toe met onze zeven weken oude baby. Na 2 weken aten we 's avonds al op het strand (woon in Zeeland). Ons mannetje slaapt lekker in de kinderwagen. Heerlijk dat het kan. Wij zijn ook geen types om thuis te zitten en ons mannetje draait daar gewoon in mee.

3 jaar geleden

Reactie op SanneKarsten

Wij ook. Hebben dan geen slechte start gehad, maar wel een onrustige baby d ...
Hoezo mag dat niet heb er ook een gehad en rij al paar weken auto

3 jaar geleden

Reactie op Anne evers

Hoezo mag dat niet heb er ook een gehad en rij al paar weken auto
Dat is een verzekeringskwestie. Als er iets gebeurd met je, een ongeluk/aanrijding ben jij niet verzekerd

3 jaar geleden

Reactie op SanneKarsten

Dat is een verzekeringskwestie. Als er iets gebeurd met je, een ongeluk/aan ...
Ja dat weet je k heb mijn verzekering gebeld en die zijden als je geen last meer van hebt geen rug pijn mag je weer rijden en staat ook op de site dat na 2 weken weer mocht als je alert geen pijn hebt geen rugpijn en hoofdpijn maar moet zeggen dat pas 2 a 3 weken pas rij

3 jaar geleden

Reactie op Anne evers

Ja dat weet je k heb mijn verzekering gebeld en die zijden als je geen last ...
Elke verzekering is daarin weer anders, de mijne wil het niet. Voor mijzelf heb ik ook de keuze gemaakt dat ik het niet wil omdat ik nog last heb van mijn wond en geen risico wil nemen. Heb sowieso geen pijn gehad aan mijn rug maar aan mijn buik.

3 jaar geleden

Reactie op SanneKarsten

Elke verzekering is daarin weer anders, de mijne wil het niet. Voor mijzel ...
Ja dat klopt ook

3 jaar geleden

Hoe is jullie baby tijdens de uitjes? Mijn zoontje (3 weken) wordt soms erg onrustig en wil niet slapen als we ergens zijn. Dan huilt hij en wil hij aan de borst maar echt drinken doet hij dan niet. Hij is moe maar kan niet in slaap vallen. Is dat dan iets waar je doorheen moet of moet ik het rustiger aan met hem doen?

3 jaar geleden

Reactie op Muumiannie26

Hoe is jullie baby tijdens de uitjes? Mijn zoontje (3 weken) wordt soms erg ...
Ik zou zeggen rustiger aan! Dat zijn tekenen van overprikkeling en het enige wat dan helpt is rust en prikkels wegnemen. Gaat vanzelf wel beter als hij iets ouder is!

3 jaar geleden

Ons zoontje is vandaag 11 dagen oud en m’n man wil graag naar bij zijn ouders op bezoek. Hij heeft behoorlijk heftige start gehad en ik ben me al een ruim een uur mentaal aan het voorbereiden. Moet zeggen dat alles in me schreeuwt dat ik thuis wil blijven.. Ik ben bang dat ik straks in de auto in paniek eruit wil ofzo..

3 jaar geleden

Reactie op enenem

Ons zoontje is vandaag 11 dagen oud en m’n man wil graag naar bij zijn oude ...
Vat dit niet verkeerd op, maar waarom ga je dan? Als je je er zo niet prettig bij voelt, dan wacht je er toch nog even mee? Is het geen optie dat zijn ouders bij jullie komen?

3 jaar geleden

Dan blijf je lekker thuis, maak het bespreekbaar, je man zal het vast begrijpen

3 jaar geleden

Reactie op DaisyBlok

Tweede dochter is nu 6 weken en net zoals met de eerste gaan we af en toe ( ...
Same! Pas vanaf een half jaar vind ik ze wat flexibeler worden. Mijn kids iig

3 jaar geleden

Wij zijn hele dagen op pad met de baby. Gisteravond bijvoorbeeld samen uit eten geweest met de baby in de kinderwagen ernaast, de baby heeft drie gangen lang liggen slapen! Luiers mee en bij borstvoeding ga ik even apart zitten. Het is ook leuk om kraamvisite bij anderen thuis of in de horeca / het park te doen. Maar iedere ouder en baby is anders dus wat voor mij werkt hoeft voor een ander niet te werken!

VRIEND

3 jaar geleden

Onze dochter was 6 dagen oud toen we voor het eerst bij een lunchroom hebben geluncht. We nemen haar overal mee naartoe en dit gaat altijd goed. Ze slaapt in de wandelwagen of in de auto. Wel merkte ik vanaf dat ze 4/5 weken oud is dat ze savonds een uur onrustig was en veel huilde (kan ook sprong 1 zijn), ik merkte als ik overdag minder met haar op pad ging dat ze ook rustiger was. Sindsdien doe ik maximaal 1 activiteit per dag (dus niet sochtends op de koffie bij opa en oma, dan uurtje door het park lopen en dan savonds nog uiteten).