14 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb er toevallig ook heel erg veel last van. Ik vroeg me precies hetzelfde af😅

3 jaar geleden

Ik heb dit ook... Belangrijk is dat ze geen pijn doen. En mij stelde het gerust als de gynaecoloog kon bekijken of de baarmoederhals niet aan het verkorten was, of er geen opening ontstaat. Op zich kunnen harde buiken blijkbaar onschuldig zijn. Ik merk zelf dat ik er meer heb na een drukke dag, maar zelfs op rustige momenten heb ik er behoorlijk veel... Kan ook teken zijn van blaasontsteking, misschien even laten checken? Succes

3 jaar geleden

Vorige week cursus van de VK gehad, die zei af en toe prima is. Maar continue is niet helemaal juist, zou toch even contact leggen hierover.

3 jaar geleden

Ik moet nu wel zeggen dat ik dit ook heb. Mij wordt er gezegd dat ik veel moet rusten omdat het je lichaam is dat aangeeft dat je te veel doet. Anderzijds is je hele lichaam zich aan het voorbereiden op de komst van je kindje dus als deze niet te pijnlijk zijn, kunnen ze in principe geen kwaad.

3 jaar geleden

Heb ik ook op sommige dagen. Kan met van alles te maken hebben: inspanning, ligging kindje, blaasontsteking. Rustig aan doen en kijken of dat helpt. Anders even de vk bellen. Sowieso bellen als ze pijn doen.

3 jaar geleden

Hier het zelfde, hoort bij het termijn werd mij gezegd. Als ze maar niet constant zijn en pijn doen. Maar na vragen en bellen kan nooit kwaad! :)

3 jaar geleden

Ik had daar ook last van, bleek dus een blaasontsteking te zijn 🙈 terwijl ik nergens anders last van had... als je het niet vertrouwd ff de verloskundige bellen.

3 jaar geleden

Als uw kindje heel laag zit en geen opening hebt is het normaal de harde buiken indien je onzeker erover bent gewoon materniteit bellen voor u aan monitor te leggen en kijken 😉

3 jaar geleden

Heb dit ook, heb wel mezelf laten onderzoeken in de eerste plaats en toen daaruit bleek dat ik geen vruchtwater verloor of opening had hebben ze me magnesium voorgeschreven en voldoende rust . ik heb zelf ook een buikband aangeschaft.

3 jaar geleden

Yep hier ook flink last van en af en toe ook flink pijnlijk. Blijkt normaal zolang ze niet regelmatig komen en steeds meer pijn gaan doen. Hoef ook maar op te staan van de bank, ff de afwas te doen of wat en meteen is het raak. Heb wel verplichte rust voorgeschreven gekregen van de verlos omdat het anders misschien toch niet goed zou kunnen gaan.

3 jaar geleden

Wat bij mij helpt is een theedoek nat maken met koud water deze goed uitwringen en dan op m’n buik leggen. Dat koelt mijn strakgetrokken huid.

3 jaar geleden

Ik heb er ook last van, zó vervelend.. bij iedere inspanning soms, zelfs bij draaien/ bewegen in bed. Zaterdag bij de vk bleek het Idd ook een blaasontsteking te zijn. Vannacht opnieuw veel harde buiken, tot aan 6 per uur. Douchen en een kruik hielpen niet, dus uiteindelijk de vk gebeld (wat een drempel om dat snachts te doen zeg), maar zij zei ook dat zolang het niet regelmatig komt en het geen pijn doet, geen probleem is..

3 jaar geleden

Ik had dit ook heel erg, bleek toch een blaasontsteking te zijn zonder andere symptomen. Misschien even laten checken?

3 jaar geleden

Zou het ook even laten checken. En kan ook zijn dat je het misschien wat rustiger aan moet doen? Ik had in mijn laatste werkweken ook heel snel een harde buik bij ook kleine inspanningen. Maar nu ik met verlof ben is dat veel minder. Dus heb de laatste weken op werk toch wat teveel gevraagd van mn lijf zei de verloskundige.