154 Reacties

4 jaar geleden

Dit heb ik dus ook. Ik snap je frustratie heel erg! Zit nu dus ook met dit. ...
Dat is precies het moeilijke.. eind maart is nog dik 1.5 maand, en om het dan pas te vertellen (dan zou ik bijna 20 weken zijn) vind ik niet kunnen... Aan de andere kant, ze zijn verplicht je een maand van te voren laten weten wat er met je contract gebeurd. Ik zou nog heel even kunnen wachten 🤔

4 jaar geleden

Reactie op MvdVeen-24

Dat is precies het moeilijke.. eind maart is nog dik 1.5 maand, en om het d ...
Inderdaad! Alleen ik las net ook dit trouwens!

4 jaar geleden

Ik zou ook altyd een bewijs vragen van de dokter of gynicoloog dat je zwanger bent. Tipje ❤

4 jaar geleden

Ik heb tijdens een sollicitatie procedure ontdekt dat ik zwanger ben. Omdat ik slecht kan liegen en van mening ben dat eerlijkheid het langste duurt, heb ik het eerlijk verteld voordat ik getekend heb. Ze gaven aan hier gezien mijn leeftijd en situatie al rekening mee gehouden te hebben, maar dat het wel een verrassing is dat het zo snel is. Ze wilden me evengoed graag hebben, als ik maar wel beloofde terug te komen naar mijn verlof. Ik begin 3 februari, ben 3 felicitaties van mijn nieuwe baas rijker en heb het gevoel dat ze het voor lief nemen en me dolgraag willen hebben. Een goed voorbeeld dat het ook goed kan gaan 😊

4 jaar geleden

Ik zou het ook nog even voor me houden. Ookal mag je niet ontslagen worden vanwege je zwangerschap, bij een aflopend contract kunnen ze deze makkelijk laten stoppen. Wat ik wel zou doen is proberen het gesprek over de verlenging alvast in te plannen met je baas. Niets dan logisch dat je duidelijkheid wilt.

4 jaar geleden

Als je je goed voelt. Hou het voor je. Ik was 10 jaar geleden zo ziek. Contract binnen een maand liep af. Ook in maart toevallig. Dus ik moest het eerder zeggen. Ze kwamen met sorry crisis en last in first out. Zou echt even wachten tot je contract verlenging.

4 jaar geleden

Mijn contract zou normaal deze week op vast moeten worden gezet. Volgende week heb ik mijn 12 weken echo. Alles alles goed is en ik heb mijn vast contract zeg ik het ook pas na het tekenen hoor!! 🤷🏽‍♀️ Ik wil mijn werk niet verliezen.

4 jaar geleden

Ik zou doen waar je je goed bij voelt, ik heb het bij mijn oudste verteld voor ik hoorde of mijn contract verlengd werd of niet. Als een werkgever je kwijt wil gaat dat net zo makkelijk met een vast contract als tijdelijk. Volg je hart!

4 jaar geleden

Toen ik in december ontdekte dat ik zwanger was, had ik net de brief van omzetten naar vast in de bus🤣🤣gelijk maar getekend! En teruggestuurd. Nu 9 weken en 2 dagen. Vorige week mijn werkgever verteld, was ontzettend zenuwachtig door een nare ervaring van vorige werkgever. Maar mijn huidige was ontzettend lief en heel blij voor ons. Dus het kan wel lieve mensen

4 jaar geleden

Reactie op Nicper2020

Toen ik in december ontdekte dat ik zwanger was, had ik net de brief van om ...
Ik zit mijn hoop ook erop te zetten dat ik een leuke en goeie reactie krijg. Ik kan beter gewoon zelf zeer positief erin gaan

4 jaar geleden

Reactie op mamavantweemeiden

Ik zou doen waar je je goed bij voelt, ik heb het bij mijn oudste verteld v ...
Ik heb begrepen dat personeel met een vast contract makkelijker te ontslaan is dan met tijdelijk.. dus je hebt eigenlijk nooit echt zekerheid.

4 jaar geleden

Hoi, lastig zeg. Ik zit zelf met hetzelfde probleem, maar dan met een tijdelijk contract tot juni. Nu 9+6 zwanger. Ik ga het natuurlijk wel vertellen voor juni want zolang kan ik niet wachten ;-) Nu maar hopen dat mijn contract ook verlengd wordt. Succes!!

4 jaar geleden

Hoi iedereen, Ook ik was erg bang voor de reactie van mijn werkgever. Begin augustus uitgerekend en mijn contract loopt 1/8 af. Zelf heb ik als manager gewerkt voor een achteraf enorm klote bedrijf. Ik kreeg vaak de opdracht om dames die meldde dat zij zwanger waren geen verlenging aan te bieden bij een tijdelijk contract... Het bedrijf waar ik nu werkzaam ben reageerde erg blij voor mij. Ik heb direct open kaart gespeeld en gezegd dat ik mij wel erge zorgen maakte over mijn contract wat in augustus afloopt. Mijn directe leidinggevende vertelde mij lachend als er eentje zich geen zorgen hoeft te maken ben jij het wel. Dit werd later nogmaals in een emailbericht bevestigd aan mij. Door de nare ervaringen door mijn vorige werkgever was ik zo onzeker, zo blijkt maar weer niet overal is het hetzelfde. Ik wens iedereen succes op zijn werk met vertellen. Een knuffel

4 jaar geleden

Ik heb begrepen dat personeel met een vast contract makkelijker te ontslaan ...
Dat is niet waar hoor. Er wel wat aan de hand zijn en de werkgever moet dat ook kunnen aantonen voordat er een ontslag vergunning wordt afgegeven door het UWV. Dat gaat niet zomaar!

4 jaar geleden

Reactie op NCLBB

Dat is niet waar hoor. Er wel wat aan de hand zijn en de werkgever moet dat ...
Eigenlijk zit er wel een kern van waarheid in. Iemand met een jaarcontract krijg je er tussentijds vrijwel niet uit. Dus als iemand na 4 maanden niet bevalt, zit je er gewoon 8 maanden aan vast. Iemand met een vast contract kun je of een dossier opbouwen (wat ze vrij makkelijk kunnen als ze willen) of ontslaan onder t mom van economische redenen enzo.

4 jaar geleden

Reactie op Mybaby30

Eigenlijk zit er wel een kern van waarheid in. Iemand met een jaarcontract ...
Om een dossier op te bouwen is toch bewijs nodig van wangedrag/slechte prestaties etc. En bedrijfseconomische redenen krijg je echt niet zomaar voor elkaar zonder daarvan bewijsmiddelen te overleggen + mag er geen nieuw personeel worden aangenomen voor dezelfde functie enzo dus ze kunnen echt niet zomaar doen waar ze zin in hebben.

4 jaar geleden

Reactie op NCLBB

Om een dossier op te bouwen is toch bewijs nodig van wangedrag/slechte pres ...
Ze moeten wel van alles doen hoor, maar in feite is het nog altijd makkelijk dan bij iemand een jaarcontract opbreken. Dat is namelijk vrijwel onmogelijk. Overigens denken veel werkersnemers dat het heel lastig is iemand met een vast contract te ontslaan, maar het is mogelijk en het valt mee wat er mkrt gebeuren...

4 jaar geleden

Vandaag uit het niets te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd wordt. Heb in het begin van mijn zwangerschap met mijn bedrijfsleider besproken dat ik best bang was dat mijn contract niet verlengd zal worden vanwege zwangerschap, hij gaf aan dat jk me daar geen zorgen over hoefde te maken omdat ze tevreden zijn met mij. Heb nog geen een evalutie gesprek gehad. Sinds 2 weken heel erg last van instabiele rug en sinds een week ziek thuis omdat ze me geen aangepaste werk willen/kunnen aanbieden ben daar te duur voor. Dus in overleg met mij 1 week geleden ziek gemeld bij UWV, vandaag moest ik langs voor gesprek meerdere malen gevraagd naar de reden maar er werd gezegd dat ze dat niet wisten. Nou daar komt ie mijn contract wordt niet verlengd door twer hele domme redenen die ze hiervoor mooit kenbaar hebbem gemaakt. Zit er aan te denken langs te gaan bij juridische loket.

4 jaar geleden

Reactie op Elifk

Vandaag uit het niets te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd wor ...
Vreemd dat ze eerst tevreden zijn en nu met allemaal redenen aankomen om je contract niet te verlengen. Denk je niet dat er allerlei redenen zijn verzonnen vanwege je zwangerschap? It happens all the time.

4 jaar geleden

Reactie op Berni

Vreemd dat ze eerst tevreden zijn en nu met allemaal redenen aankomen om je ...
Ja ik ben er van overtuigd dat ze maar wat hebben verzonnen om niet te verlengen, maar zie dat maar is te bewijzen. Ik hoef er niet meer terug, heb me er helemaal kapot gewerkt en tot nu toe nooit ziek gemeld. Maar nu in verband met geen geschikte aangepaste werk werd ik soort van verplicht in de ziekte wet te gaan.