154 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Elifk

Vandaag uit het niets te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd wor ...
Ze kunnen natuurlijk niet zeggen dat het aan je zwangerschap ligt en komen met andere zaken. Te triest voor woorden maar het gebeurt. Zal echt een reden hebben, er zal vast iets veel beters op je pad komen. Mij ook overkomen bij mijn eerste! Ik ben ze achteraf heel erg dankbaar 😀

4 jaar geleden

Hai meiden, wat zouden jullie doen? Ik werk 5 dagen in de week, helaas vallen alle afspraken met verloskundige in de ochtenden, nu heb ik 1e 2 afspraken kunnen liegen naar mijn leidinggevende, maar voor de derde afspraak word wel heel moeilijk omdat ik idee heb dat hij wel wat door heeft of in de gaten heeft. Ik werk in logistiek dus wat zwaarder werk en merk dat ik wel gauwer moe ben en krijg vaak de vraag gaat nog wel.. Vandaag bij vk alles goed en ben 8 weken zwanger, nu zit ik dus in dubio moet ik het me leidinggevende maar eerlijk vertellen wat er gaande is zodat ik makkelijker afspraken kan inplannen zonder gedoe?

4 jaar geleden

Reactie op Ilse0209

Hai meiden, wat zouden jullie doen? Ik werk 5 dagen in de week, helaas vall ...
Ik zou het wel zeggen. Niet alleen omdat het makkelijker is voor je afspraken, maar ook voor de inspanning van je werk. Je werkgever moet je werk aanpassen als dit te zwaar is voor een zwangerschap. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/werktijden/vraag-en-antwoord/kan-mijn-werk-worden-aangepast-tijdens-mijn-zwangerschap-of-na-mijn-bevalling

4 jaar geleden

Reactie op Ilse0209

Hai meiden, wat zouden jullie doen? Ik werk 5 dagen in de week, helaas vall ...
Toch maar wel zeggen! Zolang je niet nu in een periode zit van verlening of iets wat ik dus wel heb. Jij heb zwaarder werk en je mag onder werktijd naar vk en afspraken

4 jaar geleden

Toch maar wel zeggen! Zolang je niet nu in een periode zit van verlening of ...
Heb vaste aanstelling. Maar is niet te vroeg omsat ik pas 8 weken ver ben?

4 jaar geleden

Reactie op Ilse0209

Heb vaste aanstelling. Maar is niet te vroeg omsat ik pas 8 weken ver ben? ...
Ik heb het al verteld met 4 weken omdat ik naat ziekenhuis moest en erge klachten. Nu weten ze het en kan ik een uur per dag extra pauze nemen om zo nu en dan ff op adem te komen. Ik doe veel denkwerk en rekenwerk en soms ben ik een beetje vergeetachtig dus heb ik ff een kwartiertje nodig om bij te komen. Daar heb je naast verloskundige afspraken tijdens werktijden recht op. 1/8e van je werkdag mag je dan ook extra pauze neem. Ik heb het niet altijd nodig maar die ruimte heb ik dan wel als ik een keer boven de wc hang.

4 jaar geleden

Reactie op Ilse0209

Heb vaste aanstelling. Maar is niet te vroeg omsat ik pas 8 weken ver ben? ...
Is Persoonlijk. Als je er mee kunt omgaan dat als er (hopelijk gebeurd er niks) iets mis gaat, dat iedereen het weet en wellicht sommigen het vragen, why not. Ik ben meer van: ik deel mijn geluk en als er iets mis is, kunnen zij mij troosten en mij er doorheen helpen. Contractueel heb je iig niks te vrezen. Hielp mij wel om te verklaren waarom ik soms scherp uit de hoek kon komen of ineens geen humor meer had. Je kunt gemakkelijk je hormonen de schuld geven. 😬

4 jaar geleden

Is Persoonlijk. Als je er mee kunt omgaan dat als er (hopelijk gebeurd er n ...
Vind denk vooral lastig omdat het een mannenwereld is😕🙈 en een man als leidinggevende heb die niet altijd even subtiel is🙈😂😅 Ik merk dat meer mensen om. Me heen merken dat er wat is, das een van de redenen dat ik zoiets heb van misschien toch maar vertellen (wat ik liefst naar iedereen wil 😅😁) , maar aan andere kant bang dat mocht mis gaan toch bepaalde reacties kan verwachten

4 jaar geleden

Reactie op Ilse0209

Vind denk vooral lastig omdat het een mannenwereld is😕🙈 en een man als le ...
Bij ons werken er 10 vrouwen en 140 mannen ongeveer. Ik ken het helemaal.. ik zit ook in een mannenwereld vol vieze praat. De reactie die je kunt verwachten is: oe, is dat niet te vroeg? Meestal wachten ze toch nog even. Ja leuk! Ik weet wat jij 8 weken geleden hebt uitgespookt en dat soort dingen 😀 De heren luisteren nu beter naar me en weten dat ik effe geen gezeur kan hebben. Daar handelen ze ook naar en het werkt perfect. Iedere situatie is anders! Denk erover na en doe wat goed voelt voor jezelf! Fun fact; wij hebben een celebration pie, digitaal die we bij successen per slice inkleuren en als een taart helemaal gekleurd is, krijgen we gebak. De laatste tijd willen ze alles vieren, 2020, project van x afgerond, iedereen aanwezig oid. Ik maakte een sarcastische opmerking na weer iemand die aaste op het inkleuren van een stuk taart; ja kleur er maar een bij: ik ben zwanger, dat is ook een succes. Mijn baas stond er bij en die kon niet bijkomen van het lachen en zei erna tja nee niet echt een succes, je bent straks wel vier maanden weg! Geloof me, ik kon hier niet om lachen!! Daarvoor vroeg hij of ik high was van de hormonen omdat ik volgens hem gestresst over kwam Best awkward soms

4 jaar geleden

Bij ons werken er 10 vrouwen en 140 mannen ongeveer. Ik ken het helemaal.. ...
Zit idd best met een knoop in mijn maag en weet dus niet echt wat te doen 😞

4 jaar geleden

Reactie op Ilse0209

Zit idd best met een knoop in mijn maag en weet dus niet echt wat te doen � ...
Als het jou belemmert in je normale werkzaamheden, moet je het zeggen

4 jaar geleden

Ik werk op een kdv en 3 collega's zijn al zwanger, best dicht op elkaar. Ik ben dus nummer 4 die moet gaan vertellen aan de bazen dat ik zwanger ben. Ik weet dat ik me er niks van moet aantrekken omdat dit het risico van het vak is met zoveel vrouwen, maar zit er toch wel een beetje mee. Ik ben nu 8 weken en voel me op extreme vermoeidheid best goed, dus ik wil er nog een aantal weken mee wachten om het te vertellen.

4 jaar geleden

Ik heb me erbij neergelegd zit zelfs nog in m'n proeftijd maar wilde zekerheid en duidelijkheid. Ze kunnen het maar beter weten en ik kan ook maar beter weten waar ik aan toe ben. Maar tot nu toe was de reactie alleen maar positief en kreeg ik het gevoel dat het geen probleem was.

4 jaar geleden

Hier een positief verhaal. Ik zou het pas na 12 weken vertellen maar vorige week stond de vakantieplanning op de agenda. En iedereen moest door geven of ze plannen hadden in augustus. Toen me leidinggevende bij mij kwam wist ik niet wat ik moest zeggen dus ik flapte er uit. Uhm ja ik moet dan bevallen. Mijn leidinggevende feliciteerde mij. En bod zijn excuses aan dat hij het zo in de groep had gevraagd, maar dat ik mij niet druk hoefde te maken over de bezetting.

4 jaar geleden

Reactie op XKimma

Ik werk op een kdv en 3 collega's zijn al zwanger, best dicht op elkaar. Ik ...
Ben je zwanger, dan gaat jouw arbeidsgeneesheer of behandelend arts na of jij en je ongeboren baby gevaar lopen als je voort blijft werken in de kinderopvang. Een mogelijk gevaar is bv. besmetting met CMV, mazelen of rode hond. De diagnose is altijd individueel. Ze is afhankelijk van je immuniteit voor bepaalde ziekten. Je hebt recht op moederschapsrust in de periode rond de bevalling. De postnatale moederschapsrust is verplicht. CMV virus is super gevarlijk voor u embryo !!!

4 jaar geleden

Reactie op Tuintje

Hier een positief verhaal. Ik zou het pas na 12 weken vertellen maar vorige ...
hier hadden we ook vakntirplanning, ik heb gewoon gezegd dat ik geen vakantieplannen heb ik augustus, wel beval plannen maar dat zei ik niet hahaha

4 jaar geleden

Reactie op MamavanO

hier hadden we ook vakntirplanning, ik heb gewoon gezegd dat ik geen vakant ...
Mag ik vragen Waarom je het niet hebt gezegd? Ik weet niet wat voor werk je doet. Maar bij mij wisten de meeste het met acht weken al gezien wij in ziekenhuis traject zaten en ik werk in de zorg. Ik val dus de zomer uit. En dat is niet 1.2.3 opgelost bij ons. Vond het dus collegialer om wel te vertellen.

4 jaar geleden

Ik heb het mijn leidinggevende al verteld, de rest van de collega's nog niet, maar dan weet die in ieder geval wel wat er is als ik een keer uitval en ook ivm mijn contract die juni afloopt, maar was geen probleem, krijg ws wel gewoon contractverlenging. Zou eerlijk zijn en ook gewoon zeggen waar je bang voor bent. Eerlijkheid wordt vaak wel gewaardeerd en heb je zelf ook het meest aan.

4 jaar geleden

Reactie op marr-27

Mag ik vragen Waarom je het niet hebt gezegd? Ik weet niet wat voor werk je ...
Omdat ik liever na 12 weken vertel en het mijn goed recht is om het nog niet te vertellen.. Ja ik zadel ze met probleem op maar ik zou nog lulliger vinden als mijn collega niet op vakantie kan wanneer hij zelf wilt.. het is ook mijn 2de zwangerschap dus ik weet dat ze sowieso vervanging gaan regelen.

4 jaar geleden

Reactie op MamavanO

Omdat ik liever na 12 weken vertel en het mijn goed recht is om het nog nie ...
Ik heb het ook nog niet verteld hoor ! Ik was ook bij de vakantieplanning en heb gewoon de weken doorgegeven die ik wou voordat ik zwanger werd. Ga het ze ook pas aankomende week vertellen als ik bijna 12 weken ben. Je bent het ook niet verplicht om het al vroeg in je zwangerschap te vertellen. Als jij je er beter bij voelt om nog te wachten is dat inderdaad je goed recht !