154 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op EDB-24

Ik heb het zo gedaan!
Haha die is leuk!!

4 jaar geleden

Ik heb vorige week eerst maar een gesprek gehad over mijn contract en hoe het zit qua verlenging. Mn leidinggevende wist wel zeker dat mn contract verlengt ging worden, wel moet ze nog een meeting met de big bosses daarover hebben. Maar zodra ik zeker weet dat het verlengt word (het daadwerkelijk ondertekenen duurt altijd langer) dan zal ik het ook zeggen van mijn zwangerschap & dan maar hopen op goeie afloop...

4 jaar geleden

Reactie op EDB-24

Ik heb het zo gedaan!
Ik vond het zo'n leuke idee!!!!! Ik heb bijna de zelfde tekst gebruikt alleen dan met snoepjes in de snoep pot. Bedankt voor het spier leuke idee.

4 jaar geleden

Hai dames, inmiddels heb ik te horen gekregen dat mijn contract verlengt gaat worden tot 1 juli a.s. Dat betekend dat ik gewoon kan blijven werken tot einde verlof. Echter gaat mijn verlof in op 15 juli en dat is dus 2 weken later dan einde contract. Heb ik dan wel of niet recht op een zwangerschapsuitkering via UWV? Graag jullie tips ;)

4 jaar geleden

Reactie op MvdVeen-24

Hai dames, inmiddels heb ik te horen gekregen dat mijn contract verlengt ga ...
Wat ik begreep is dat je altijd recht hebt op een uitkering. Ik zit er ook mee en collega’s vertelden dat ze het gemiddelde inkomen van de afgelopen 3 jaar nemen en dat je dat dan als zwangerschapsverlof uitkering krijgt. Maar het beste is om er even achteraan te bellen en informatie in te winnen. Ik moet dat ook nog doen.

4 jaar geleden

Reactie op MvdVeen-24

Hai dames, inmiddels heb ik te horen gekregen dat mijn contract verlengt ga ...
Mocht dit niet zo zijn dan zou ik even met je werkgever overleggen. Het kost hem namelijk niets. Hij betaalt jouw salaris uit en krijgt dat terug van het UWV

4 jaar geleden

Reactie op MvdVeen-24

Hai dames, inmiddels heb ik te horen gekregen dat mijn contract verlengt ga ...
Je hebt dan van uit het UWV recht op een uitkering. Wel op tijd aanvragen ze zijn bij het UWV niet zo snel

4 jaar geleden

Ik heb toch tegen verwachting in ook niet zo’n leuke ervaring op mijn werk.. Ik zou een vast contract krijgen, had ook een intentie verklaring, en bij mijn beoordeling waren ze super enthousiast. Ze hadden ook allemaal plannen voor het volgende jaar en ik heb toen heel voorzichtig verteld dat ik het leuke plannen vond maar dat ik wel zwanger ben. Ze leken daar wel goed op te reageren, maar kreeg vorige week onverwachts een gesprek met vanalles waar ik nog heel hard aan moet werken en dat ik er een halfjaar tussenuit ga, dus dat ik een tijdelijke contract krijg. We moeten eerst maar even kijken hoe het loopt.. Ik werk niet voor het geld, maar voor mijn plezier en dit helpt dat natuurlijk echt niet! Neiging om mijn baan op te zeggen, maar iedereen zegt dat ik beter na mijn verlof dat kan gaan doen. Pff baal er echt van!

4 jaar geleden

Reactie op Lauwiene

Ik heb toch tegen verwachting in ook niet zo’n leuke ervaring op mijn werk. ...
Staar er in de inentieverklaring dat ze voornemens zijn om jou een vast contract aan te bieden?

4 jaar geleden

Reactie op Berni

Staar er in de inentieverklaring dat ze voornemens zijn om jou een vast con ...
Ja dat staat er inderdaad in, maar ik had het al even opgezocht en juridisch gezien betekent het niks..

4 jaar geleden

Reactie op Lauwiene

Ja dat staat er inderdaad in, maar ik had het al even opgezocht en juridisc ...
jeetje dat is idd een flinke domper en ik snap helemaal dat dat geen fijn gevoel geeft. mocht je echt liever opzeggen, zou ik idd even het uwv bellen waarschijnlijk maakt het qua wat je van hen ontvangt weinig verschil met of je bij je werkgever blijft of stopt en rechtstreeks uitkering ontvangt. succes er nog mee💪

4 jaar geleden

Reactie op jan knilles

jeetje dat is idd een flinke domper en ik snap helemaal dat dat geen fijn g ...
Dat is een goede tip, dankjewel!!

4 jaar geleden

Reactie op Lauwiene

Ja dat staat er inderdaad in, maar ik had het al even opgezocht en juridisc ...
Klopt, aan een intentieverklaring kan je helaas geen rechten ontlenen.. :(

4 jaar geleden

Hier een reactie van een werkgever met 1 man personeel. Ik zou het echt niet fijn vinden als mijn personeel zo met mij om zou gaan als de reacties die ik veel lees hier. Als ik naar mezelf kijk als werkgever doe ik er ook alles aan om personeel aan de gang te houden zodat ik hun salaris kan betalen waarvan ze leven. Dan verwacht ik ook eerlijkheid terug.

4 jaar geleden

Reactie op Wendyarnaud

Hier een reactie van een werkgever met 1 man personeel. Ik zou het echt nie ...
Grapjas. Je leest toch hier reacties dat als iemand het vertelt haar contract niet meer verlengd wordt terwijl ze eerste instantie wel met je door wilde gaan.

4 jaar geleden

Reactie op Wendyarnaud

Hier een reactie van een werkgever met 1 man personeel. Ik zou het echt nie ...
er is hier ook niemand die erover liegt, alleen wat langer wachten met vertellen voor hun eigen zekerheid/gevoel. en helaas lees je hieronder zeer veel verhalen van dames die geen contractverlenging krijgen ivm zwangerschap waaronder ik zelf. dus dan zijn het vaak zelfs de werkgevers die niet eerlijk zijn.

4 jaar geleden

Reactie op Hakimi

Grapjas. Je leest toch hier reacties dat als iemand het vertelt haar contra ...
Misschien bij een groot bedrijf mar als werkgever met 1 man personeel waar je alles voor doet voelt zoiets als werkgever zeker niet fijn. Misschien een idee om je er eens in te verplaatsen. Grapjas

4 jaar geleden

Reactie op Wendyarnaud

Misschien bij een groot bedrijf mar als werkgever met 1 man personeel waar ...
Denk dat het in jou geval inderdaad anders zou zijn. Vaak is de relatie tussen werkgever en werknemer ook hechter in een kleine onderneming. Ik zou dan ook niet verwachten als jou medewerker in verwachting zou zijn, deze dit extra lang voor je zou verzwijgen!

4 jaar geleden

Reactie op Wendyarnaud

Misschien bij een groot bedrijf mar als werkgever met 1 man personeel waar ...
wellicht dat jij als werkgever niet discrimineert op zwangerschap, dat kan maar ik denk dat een ieder die hieronder reageert voor zichzelf goed kan beoordelen hoe de relatie met hun werkgever is. Uit mijn eigen ervaring; ik werkte tijdens mijn eerste zwangerschap voor een klein particulier bedrijf met een 20 personeelsleden. ik heb met 9 weken over mijn zwangerschap verteld en ik kreeg geen vast contract omdat ze een zwangere of jonge moeder als werknemer een te groot risico vonden. dat is mij eerlijk in mn gezicht verteld maar stond uiteraard niet op papier. Nogmaals fijn dat jij een goede band hebt met je werknemer maar gezien alle verhalen hieronder is het niet heel gek dat er ook dames zijn die wat langer wachten met vertellen. en als je idd zo goed voor je personeel bent en ze niet om die reden geen contract geeft/ontslaat, wat is dan het probleem met dat ze het pas wat later vertellen...

4 jaar geleden

Reactie op jan knilles

wellicht dat jij als werkgever niet discrimineert op zwangerschap, dat kan ...
Als je ondernemer bent in een klein bedrijf waarin moeilijk personeel te vinden is wil je het graag zsm weten om vervanging te kunnen regelen als die er überhaupt is. Voor een werkgever kan er dan ook veel veranderen misschien. Waarschijnlijk moet ik in zo’n situatie zelf meer gaan werken. Wat ook lastig kan zijn met al twee kids thuis. Maar de meeste in deze maatschappij van nu denken alleen aan zichzelf ben ik ondertussen wel achter gekomen.......